preskoči na sadržaj

Osnovna škola Josip Pupačić Omiš

Login
KALENDAR
« Studeni 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

OBAVIJESTI

smiley učitelji, roditelji, učenici



#BudimoOdgovorni


 

VIRTUALNE UČIONICE

.

RASPORED SATI

O M I Š 
raspored_šk.god. 2020./21.

Cjelokupan raspored učitelja
Cjelokupan raspored razreda 
Raspored za pojedine razrede (5-8) 
Raspored za nastavnike 
Raspored-francuski-izborna 
Raspored-njemački-izborna 
Primjena od 16.9.2020.

K U Č I Ć E 
raspored_šk.god. 2020./21.

Cjelokupan raspored učitelja 
Raspored za pojedine razrede
Primjena od 14.9.2020.

Arhiva dokumenata
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400
UPISI

TJEDAN JOSIPA PUPAČIĆA

.

 




 

SAMOVREDNOVANJE

GLOBE program

Meteorološka postaja OŠ Josip Pupačić - Omiš
                                                             


                                                           

Meteorološka postaja PŠ Kučiće

.

 

.

Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 12. 2011.

Ukupno: 831769
Ovaj mjesec: 12891
Danas: 9
AKTIV BIOLOGIJE, KEMIJE I PRIRODE

MEDITERANSKI DAN OBALE 2020

Kreativni natječaj za osnovnoškolce "Mediteranski dan obale 2020", povodom obilježavanja Mediteranskog dana obale 25. rujna 2020.

Organizatori: Splitsko-dalmatinska županija, udruga Mala filozofija i Priority Actions Programme/Regional Activity Centre

Sudjeluju: učenici 7.d razreda Osnovne škole Josip Pupačić iz Omiša pod mentorstvom učiteljice biologije i kemije Tamare Banović

Radove učenika pogledajte na poveznici:

                             https://read.bookcreator.com/Jd--Xz6PKyVroC4XtSw2aslwtdDon9ihCplgktvIB30/C-bHMWS9RNSP7U9X1ZFcDg

Objavila: Tamara Banović   (24. 10.2020.)

______________________________________________________________________________________

MENTORI U CENTRU IZVRSNOSTI

CI SDŽ – Centar izvrsnosti SDŽ

Drugu godinu za redom, radionice učitelja naše škole (Tamara Banović, Ivica Štrbac i Ivana Zemunik) odabrane su za rad s učenicima u Centru izvrsnosti prirosloslovlja Splitsko-dalmatinske županije. Tako je na sami dan otvaranja Centra izvrsnosti u 2020./21.  školskoj godini , 24. listopada, učenicima prvih i drugih razreda srednje škole održanja radionica pod nazivom "Sve boje jednog lista". Učenici su proučavali fenološke promjene smokve i kroz postavljene aktivnosti proširili su svoja znanja  iz biologije, a upoznali su se i s GLOBE protokolima za fenološka motrenja.

Prezentaciju rada, učeničke radove i njihove aktivnosti pogledajte na poveznicama:

                 https://drive.google.com/file/d/1mMPkkLBZvg9ZnuOtWjAB0V96BsuxDxy_/view?usp=sharing

                 https://padlet.com/tamarabanovic/Ci241020

    https://drive.google.com/file/d/1gUNvcYrYVw0dV9KyXvpk4wZVl0zG0ORM/view?usp=sharing

Objavila: Tamara Banović (24.10.2020.)

___________________________________________________________________________________________________________________

BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA

Voditeljice projekta: Tamara Banović i Ivana Zemunik

Izbijanjem pandemije virusa SARS-CoV-2 uočena je važnost dodatne edukacije učenika, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika  o navedenom problemu. Važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskog zdravlja i prevencije zaraznih bolesti  bio je glavni poticaj za pokretanje ovog projekta kako bi se u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj uvelo poučavanje o sadržajima vezanih uz biosigurnost i biozaštitu. Nositelji projekta su: Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Zagreb, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s OŠ Vijenac, Osijek. Voditeljica projekta je prof. dr. sc. Alemka Markotić, dr. med., a nacionalni koordinator za osnovne i srednje škole je mr.sc. Maja Kassa, prof. 

 Pilot-projekt se provodi  u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj u sklopu izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita od 35 sati godišnje. Namijenjen je kombiniranim skupinama učenika  7. i 8. razreda osnovne škole te trogodišnjim i četverogodišnjim srednjim školama.  Učenici zajedno sa svojim učiteljima – mentorima, putem digitalne platforme, obrađuju sadržaje i svladavaju planirane ishode koji se nalaze u sklopu Kurikuluma  izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita. 

U našoj školi projekt će se provesti s učenicima 7c i 7d razreda kroz satove razrednika te dodatnu i redovnu nastavu kemije i biologije, a sve u dogovoru s voditeljima projekta.

  Na kraju nastavne godine planirano je natjecanje  u stečenim  vještinama te prezentacija rezultata istraživačkih radova i postera.

Poveznica na projekt https://bit.ly/2Xy2ydh

objavila: Tamara Banović (U omišu, 7.rujna 2020.)

__________________________________________________________________________________________________________

UČENJE U VIRTUALNOM OKRUŽENJU

(istraživanje iz podrčuja obrazovanja na školskoj razini)

UVOD

Pandemija COVID-19 utjecala je na sve sfere života pa tako i na obrazovanje. U vrlo kratkom vremenu, od svega nekoliko dana, nastava je iz razreda prebačena u virtualno okruženje. U OŠ  Josip Pupačić kao platforma za rad odabrana je Classroom Google platforma, svim učenicima osigurana je tehnička podrška. Neiskustvo korištenja tehnologije u velikom obimu, utjecalo je na brojne poteškoće u samim početcima on line nastave. Cilj ovog istraživanja je anketnim upitnikom ispitati kako su se učenici snašli u školu na daljinu, kako im je ranije iskustvo učenja Informatike u školi i korištenje tehnologije u svakodnevnom životu koristilo u radu, koje su prednosti, a koji nedostatci takve nastave. Istraživačka pitanja na koja će se pokušati dobiti odgovor ovim radom su: Je li učenje informatike olakšalo rad u virtualnoj učionici? Je li korištenje tehnologije u svakodnevnom životu olakšalo snalaženje u virtualnoj učionici? Je li rad u virtualnoj učionici omogućio učenicima bolji uspjeh u odnosu na klasičnu nastavu i je li taj uspjeh realan? Pretpostavka je da su se učenici koji kao predmet u školi uče Informatiku, lakše i uspješnije snašli u virtualnoj nastavi. Također, pretpostavka je da je korištenje tehnologije u svakodnevnom životu pomoglo u radu u on line nastave. Smatram da je veći broj učenika u virtualnoj nastavi postizao bolji uspjeh u nastavi na daljinu, ali da taj uspjeh nije nužno uvijek i realan.

METODE ISTRAŽIVANJA

Istraživanje je provodila predmetna učiteljica Tamara Banović, u razdoblju d 1. do 10. lipnja 2020. Istraživanje je provedeno među 155 učenika od 5 do 8. razreda OŠ Josip Pupačić.  Za ispitivanje je korišten anketni upitnik izrađen u alatu Google Forms (Obrasci). Pitanja je 27, višestrukog su izbora. Na pitanja su ispitanici odgovarali označavanjem jednoga ili više odgovora ili upisivanjem  odgovora otvorenog tipa. Anketa je anonimna, izvor podataka su osobni iskazi i mišljenja ispitanika na postavljena pitanja. Alat automatski obrađuje odgovore. Rezultate prikazuje pomoću pie-charts dijagrama.

REZULTATI I RASPRAVA

Rezultati su dostupni na poveznici: https://forms.gle/rMdQEuqUNyFztwPa8

Od ukupnog broja ispitanika, najzastupljeniji su učenici sedmog razreda (48,4%), potom petih, osmih pa šestih. Nastavu Informatike pohađa nešto više od polovice ispitanika (52,3%), od čega 56 % smatra da mu je učenje Informatike pomoglo u radu u virtualnoj nastavi. Njih 28% smatra da im učenje Informatike pomoglo u radu, a li nije bilo presudno, a ostali učenici (16%) misli da im učenje Informatike nije pomoglo u radu.

Više od 75% učenika se više sviđa klasična nastava uz različita obrazloženja koja su vidljiva na priloženoj poveznici. Iz rada je vidljivo da su učenici tijekom nastave na daljinu procijenili (njih 62%) da im je korištenje tehnologije i različitih medija u svakodnevnom životu pomoglo u snalaženju u nastavi na daljinu. Uporaba digitalnih alata i učestalost njihovog korištenja jako je porasla tijekom nastave na daljinu te većina učenika kao prednost virtualne nastave ističe razvoj digitalnih vještina.

Tijekom nastave na daljinu čak 80% učenika smatra da postiže bolji ili isti uspjeh u odnosu na klasičnu nastavu, a 65,8% ispitanika smatra da je u nastavi na daljinu lakše dobiti dobru ocjenu. Visoki postotak, čak 72,3% učenika smatra da tijekom nastave na daljinu ne razumije sadržaje na jednak način kao i učenjem u razredu. Kao glavni nedostatak u nastavi na daljinu, učenici često ističu nedostatak

društva, loše tehničke uvjete i veliki broj sati provedenih ispred ekrana.

ZAKLJUČAK

Učenje nastavnog predmeta Informatika, kao i korištenje različitih medija i tehnologije u svakodnevnom životu većini učenika je olakšala snalaženje i rad u virtualnoj nastavi. Tijekom nastave na daljinu učenici su znatno povećali korištenje različitih digitalnih alata čija je primjena višestruka: mogućnost suradničkog učenja, dostupnost elektronskih resursa koji se nalaze na mrežnim stranicama, uvažavanje interesa učenika i njihovih potreba. Mnogi su od njih besplatni i svima dostupni te se kao takvi mogu uspješno koristit kao dopuna klasičnoj nastavi i svim oblicima izvannastavnih aktivnosti. Na taj način učenje prestaje biti samo konzumiranje sadržaja, odvija se kroz suradnju i stvaranje vlastitog znanja uz pomoć raznovrsnih resursa i korisnika. Pomoću Web 2.0 alata učitelj ima uvid u aktivnost učenika, a učenici, osim što mogu koristit nastavne materijale koje nastavnik postavi, mogu postaviti i svoje radove na mrežne stranice, mogu međusobno komunicirati, rješavati projektne zadatke i još mnogo toga. Osim na računalima, brojni alati se mogu koristiti i na pametnim telefonima i tabletima. Može se zaključiti da su ocjene tijekom nastave na daljinu većem broju učenika porasle i smatraju da ih je lakše ostvariti, dok znanja usvojena  ovakvim radom lošija u odnosu na ona koja stječu u redovnoj nastavi u učionici.

Autorica: mr. sc.Tamara Banović, prof.

U Omišu, 15. lipnja 2020.

_______________________________________________________________________

 

Kako metode rada utječu na usvojenost kemijskih koncepata

(istraživanje iz područja odgoja i obrazovanja na školskoj razini​)

Autor: mr.sc.Tamara Banović, prof.

Ključne riječi: kemija, praktični rad, individualni rad, rad u skupini

Sažetak:

      Kemija je eksperimentalna znanost te je središnja nastavna aktivnost izvođenje pokusa. Aktivne strategije učenja smještaju učenika u središte učenja, a iskustveno i istraživačko učenje ima za cilj ostvarivanje trajnih znanja i razvijanje praktičnih vještina koja učenicima ostaju trajno. Cilj rada bio je usporediti uspjeh učenika koji su pokuse radili suradnički u stalnim, heterogenim grupama i onih koji su pokuse radili samostalno. Nakon deset identičnih praktičnih radova koje je skupina učenika radila suradnički, a skupina učenika individualno, kroz pisanu provjeru znanja i provjeru praktičnih vještina provjerena je usvojenost obrazovnih ishoda. Najbolje rezultate postiže skupina koja je bila kontrolna, koja je radila i jedan i drugi oblik rada, dok su najlošije rezultate imali učenici koji su učili i pokuse radili isključivo individualno. Bez obzira, na način rada, u svakoj skupini učenici su postizali bolje rezultate kod provjere praktičnih vještina nego na pisanoj provjeri znanja. 

https://drive.google.com/file/d/1FGmvkF6eqJkEb-opiBH-XVv6rlyVQqva/view?usp=sharing

U Omišu, 13. lipnja 2020.

_______________________________________________________________________________________________________________________

 

ISTRAŽIVAČI RAD U NASTAVI PRIRODE U PETOM RAZREDU

Aktivnim učenjem učenici stječu trajna znanja i razvijaju vještine potrebne za usvajanje ishoda učenja u prirodoslovlju. Učenici petih razreda su imali zadatak izraditi istraživački rad na zadanu temu i postavljeno istraživačko pitanje. Sukladno upitama, slijedili su načela znanstvene metodologije pisanja istraživačkoga rada, samostalno su osmišljavali pokuse kako bi dobili odgovore na postavljene hipoteze, voili su bilješke, pisali izvješća, a na samom kraju su izradili prezentacije i predstavili svoje istraživačke radove. Obzirom na nastavu na daljinu, samostalnost i kretivnost učenika je još i više došla do izražaja. Neke od najusješnijih istraživačkih radova učenika 5.e i 5.f razreda možete pogledati na priloženim poveznicama.

Hladni i topli zrak - https://bit.ly/2NDgygE

Gustoća zraka - https://bit.ly/3i9yTzT

Gustoća zraka 2 - https://bit.ly/2NDPX2Z

Površinska napetost - https://bit.ly/2VplDgQ

Hodanje po vodi - https://bit.ly/3dHl6wQ

Zaleđivanje vode u cijevima - https://bit.ly/31phE7C

Morska voda - https://bit.ly/2NB3MiD

Plivaći mjehur - https://bit.ly/3eGmtgx

Zrak u tlu - https://bit.ly/2YyEHtH

Ovakvim načinom rada učenici su ostvarili sljedeće ishode učenja

OŠ PRI B.5.1. Učenik objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu.

OŠ PRI D.5.1. Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja.

OŠ PRI D.5.2. Učenik objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva

Upute za rad i rubrika za vrednovanje istraživačkih radove dostupni su na poveznicama:

Upute: https://bit.ly/2CGAkW6

Rubrika za vrednovanje: https://bit.ly/2Bkw52j

Objavila i mentorirala: Tamara Banović

U Omišu, 10. lipnja 2020.

_________________________________________________________________________________________________________________________

PREZENTACIJE ISTRAŽIVAČKIH RADOVA IZ KEMIJE U 7. RAZREDU       

 

KIŠNICA: https://prezi.com/p/edit/0jdfz2bopcd2/ 

TOPLI I HLADNI ZRAK:https://docs.google.com/presentation/d/1ev_tIRvOB8tactt_Ncg-JJWw3KcvdnbgAmFJOZYnalg/edit?usp=sharing

ANOMALIJA VODE: https://bit.ly/3hunLgr

NAFTA U MORU: https://bit.ly/3cZe5XR

ZRAK U TLU: https://bit.ly/2YyEHtH

KOLIKO JE TEŽAK ZRAK?: https://sway.office.com/tEIKgZNcUKmYXFer?ref=Link&loc=play

Mentorirala i objavila: Tamara Banović

U Omišu, 10. lipnja 2020.

_______________________________________________________________________________________________________________________

DIGITALNI FOTOHERBARIJ 6.d razreda - BILJKE PRIMORSKIH TRAVNJAKA

 

U nemogućnosti organizacije terenske nastave i sakupljanja primjeraka biljaka za izradu herbarija, u on line okružju učenici 6.d razreda izradili su zajednički fotoherbarij koristeći digitalni alat BookCreator.

Nastavu prirode oživjeli smo prekrasnim fotografijama koje su učenici sami napravili u svom okružju  i proširili svoja znanja o biljkama koristeći dostupnu literaturu. Iz toga suradničkog rada, nastala je ova prekrasna knjižica: „Biljke primorskih travnjaka“.

Njihova mentorica je učiteljica Prirode, Tamara Banović

                            https://read.bookcreator.com/Jd--Xz6PKyVroC4XtSw2aslwtdDon9ihCplgktvIB30/kiJXjW07QICsnNGDg6vJqw     

                                                                                       Mentorirala i objavila: Tamara Banović

                                                                                           U Omišu, 8. lipnja 2020.

__________________________________________________________________________________________________________________________

SAT RAZREDNIKA U NASTAVI NA DALJINU - 6. d RAZRED

U danima kada smo fizički odvojeni, vrlo je važno zadržati zajedništvo i važno je da smo potpora jedni drugima. Kako to rade  učenici 6.d pogledajte na priloženim poveznicama:

1. Udaljenost nam je probudila nostalgiju za danima kada smo normalno išli u školu, bezbrižno učili, družili se, igrali i pjevali te smo napravili uspomenu na peti razred izradili Spomenar 5.d u Bookcreatoru. Zanimljivo je bilo prisjećati se lijepih uspomena i zajedničkim radom svatko od svoje kuće izraditi spomenar: https://bit.ly/34L3iy6

2. Poslali smo poruku #ostani doma na lino-ploči, a sve s očuvanjem zdravlja nas i naših bližnjih:    http://linoit.com/users/tamarabanovic/canvases/Ostani%20doma

3. Na lino-ploči uputi smo jedni drugima čestitku povodom Uskrsa i priložili fotografije naših simola Uskrsa:     http://linoit.com/users/tamarabanovic/canvases/Uskrs%20u%206.d

4. Moć pozitivnih poruka - radionica koja u nastavi na daljinu jako pomaže da ostanemo jaki i da ostanemo zajedno. Lijepo je pročitati kada prijatelji iz razreda o vama lijepo pišu i kada prepoznaju vaše dobre osobine, njih treba isticati i razvijati: https://padlet.com/tamarabanovic/6d

5. Naša škola s ponoson nosi ime našeg zavičajnog pisca, hrvatkog pjesnika Josipa Pupačića. Hvala ti Bepo za sve lijepe stihove koje si nam ostavio. Ove godine obilježili smo Dan grada Omiša recitirajući poeziju Josipa Pupačića. Radili smo to svatko iz svoga doma, snimajući video uratke, dodali glazbu i sve naše uratke objedinili u jedan zajednički rad. Pokazali smo kako se voli svoj Grad! https://bit.ly/2VrcuUX

6. Obilježili smo i Dan državnosti Republike Hrvatske1 http://linoit.com/users/tamarabanovic/canvases/MOJADOMOVINA

Mentorirala i objavila: Tamara Banović

U Omišu, 30. svibnja 2020.

__________________________________________________________________________________________________________________________

DIGITALNI FOTOHERBARIJ

Dragi učenici šestih razreda.

pred nama je izrada fotoherbarija našeg zavičaja u kojem će sudjelovati svi šestaši naše škole. 

Na poveznicama pogledajte prezentaciju s uputama za rad i rubriku po kojoj će se vrednovati vaši radovi.

https://carnet-my.sharepoint.com/:p:/r/personal/tamara_banovic_skole_hr/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7B2EDE8077-167B-4C94-A918-5FC9E9C79EF9%7D&file=DIGITALNI%20FOTOHERBARIJ.pptx&action=edit&mobileredirect=true

https://carnet-my.sharepoint.com/:w:/r/personal/tamara_banovic_skole_hr/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7BAA899CC8-FAD4-4052-95A3-40E64BA9C268%7D&file=Fotoherbarij%20-%20rubrika%20i%20kriteriji%20za%20vrednovanje.docx&action=default&mobileredirect=true

 

Puno uspjeha u radu žele vam učiteljice Tamara i Ivana

Pipremile: Tamara Banović i Ivana Zemunik

U Omišu, 16. svibnja 2020.

_________________________________________________________________________________________________________________________

ISTRAŽIVAČKA NASTAVA PRIRODE TIJEKOM NASTAVE NA DALJINU

U nastavi prirodoslovlja izvorna stvarnost i praktični radovi od neizmjerne su važnosti. To je jasno i učenicima petih razreda koji za usvajanje obrazovnih ishoda o svojstvima vode, prema dobivenim uputama, u svojim domovima rade jako zanimljive pokuse i ispituju svojstva vode. Više o neobičnim svojstvima vode možete doznati ako pogledate prezentaciju radova učenika 5.e i 5.f razreda pod mentorstvom učiteljice Tamare Banović.

https://bit.ly/3dCxgaE

Važna metoda u razumijevanju prirodoslovnih zakonitosti je i istraživački rad. Učenici slijede znanstvenu metodologiju istraživanja na vrlo jednostavnim istraživačkim pitanjima i na taj se način pripremaju da jednoga dana budu veliki znanstvenici. Svoj istraživački rad predstavio nam je Petar Vilić, učenik 5.f razreda.

https://bit.ly/3bvvcQy

 

 Pripremila: Tamara Banović

U Omišu, 20. travnja 2020.

__________________________________________________________________________________________________________________________

POZIVNICA ZA SUDJELOVANJE U OBILJEŽAVANJU DANA PLANETA ZEMLJE U OŠ JOSIP PUPAČIĆ

22. travnja svake godine obilježavamo Dan planeta Zemlje kako bismo podigli svijest o važnosti očuvanja našega okoliša i zaštiti prirode. Ove godine smo nažalost razdvojeni no ni to nas neće spriječiti da ovaj datum u našoj školi kreativno obilježimo!

Sve vas pozivam da pridonesete obilježavanju Dana planeta Zemlje svojim kreativnim radovima!

Možete napisati poruku, priču ili pjesmu, nacrtati strip, naslikati Zemlju, oblikovati Zemlju, osmisliti znak  zabrane onečišćenja Zemlje, načiniti logo u nekom web alatu, fotografirati komadić prirode ili sebe kako činite dobro djelo čuvajući i čisteći prirodu, osmisliti koreografiju dok u pozadini svira Earth song, poslati videozapis s porukom.

Oslobodite maštu, budite kreativni i stvarajte! Pozovite i članove svoje obitelji da sudjeluju u aktivnosti!

Svoje radove šaljite na mail: tamara.banovic@skole.hr , pokušajte ih poslati do srijede, 22. travnja 2020.g. Nagrada neće izostati!

 

Pogledajte video zapise te razmislite vi možete učiniti za spas Zemlje.

https://www.youtube.com/watch?v=cKaEIpOD_8w

https://carnet-my.sharepoint.com/:v:/g/personal/tamara_banovic_skole_hr/EaiQa65xahNNo0l45Hc2dDUBfRefr0qhh_IbOvrNQ_C47w?e=4xMnAP

 

                                                                                                                                                                  Učiteljice: Tamara Banović i Ivana Zemunik

 

Tekst pripremila i objavila: Tamara Banović

U Omišu, 10. travnja 2020.

________________________________________________________________________________________________________________________

 

UČENJE NA DALJINU - RAD U VIRTUALNIM UČIONICAMA

Nastava iz prirode, biologije i kemije od 18.ožujka 2020.g. će se održavati u virtualnim učionicama na platforni Classroom Google prema tjednom rasporedu učenika. Učiteljice će u radu koristiti vlastite materijale, digitalne obrazovne sadržaje objavljene na Edutoriju, platformama Izzi, e-sfera i Mozabook te dostupne materijale na stranicama Škole za život!

Svima želimo puno uspjeha u radu i učenju, a što je najvažnije puno zdravlja!

Učiteljice prirode, biologije i kemije


ESCAPE ROOM: U POTRAZI ZA BLAGOM

ESCAPE ROOM: U POTRAZI ZA BLAGOM

U Tjednu znanosti koji se ove godine organizirao četvrti put za redom veliki interes bio je za Escape room. Natjecalo se 20 mješovitih ekipa, svaka ekipa uključivala je mješovite grupe, po jednog učenika petog, šestog, sedmog i osmog razreda, a peti učenik po  izboru. Sadržaji su vezani uz prirodoslovlje (priroda, kemija i biologije), namijenjeni mješovitoj skupini učenika od petog do osmog razreda. Uključuje zadatke različitog tipa: od matematičkih izračuna, preko mozgalica, korištenja tehnologije i izvođenje praktičnoga rada.

Koraci rada i zadatci koji su korišteni u Escape room radionici:

  1. Učenici su dobili uvodnu uputu koja je ispisana na papiru određene boje i u daljnjem traženju zadataka trebali su tražiti isključivo papire iste boje.

Dragi učenici,

pred Vama je zadatak u kojemu ćete kao skupina rješavati postavljene zadatke, pokazati znanje i vještine kako bi uspješno pronašli "zakopano blago". Vrijeme rješavanja zadatka je 45 minuta.

Cilj je u što kraćem vremenu završiti sve postavljene zadatke, pri tome koristiti uvijek istu boju papira, na kojem su napisane i ove upute.

Pripazite, pri kreiranju linkova digitalnih zadataka, treba izbjeći kvačice na slovima (č, ć, š, ž).

Preskakanje zadataka ili nepotpuna rješenja, kao i korištenje papira različite boje uvjeti su za diskvalifikaciju.

Sretno!

 

 

 

  1. Koristeći čitač QR koda učenici su otvorili 1. zadatak!

Pod QR kodom se nalazio zadatak:

Ta bezbojna tekućina važna je za normalno funkcioniranje našeg organizma. Neki su zapisali da je ona izvor i preduvjet postojanja života. Koja je to tekućina?

Napišite vaš  odgovor i donesite ga voditeljici kako bi dobili sljedeći zadatak.

Odgovor: _________________________

 

 

  1. Kada učenici donesu voditeljima točno rješenje 1. zadatka dobili su novi zadatak:

Zadatak 2.

Potraži po učionici  materijal potreban za sljedeći zadatak!

Pronađi 10 pojmova vezanih za svojstva vode u priloženoj osmosmjerci.

  1. pojam: ________________________
  2. pojam: ________________________
  3. pojam: ________________________
  4. pojam: ________________________
  5. pojam: ________________________
  6. pojam: ________________________
  7. pojam: ________________________
  8. pojam: ________________________
  9. pojam: ________________________

10.pojam: ________________________

Jedan od pojmova možete odrediti koristeći pribor na radnom stolu.

Odgovor upišite u sljedeći link tako da umjesto ? upišete traženi pojam.

https://padlet.com/ivana_zemunik1/?

 

 

Osmosmjerka korištena u radu izrađena je u Wordwallu:

 

  1. Upisivanjem točnog odgovora otvara se Padlet s matematičkim zadatkom:

 

Zadatak 3.

Pomozi Mati izračunati masu zaručničkog prstena. U menzuru s 50 mL vode ubacio je zlatni prsten. Razina vode u menzuri se podigla na 52,488 mL. Kolika je masa prstena ako je gustoća zlata 19,3 g/cm3?
Prve tri znamenke Matinog rješenja šifra su za otvaranje lokota na vratima učionice. 
Ispred učionice pronađi upute za sljedeći zadatak.

 

 

  1. Otvaranjem lokota, grupa učenika izlazi iz učionice i na panou ispred učionice dočeka ih zadatak i periodni sustav elemenata.

Zadatak na panou (svaki zadatak je na papiru određene boje, za svaku grupu različiti zadatak):

Vaš je zadatak otići pred učionicu čija su prva dva slova ista kao i simbol kemijskog elementa koji je dobio naziv po starom imenu za plemena koja su naseljavala današnje područje Njemačke. To je sivobijeli, jako krhak polumetal koji se koristi kao poluvodič.

Tamo pronađi omotnicu s novim zadatkom.

 

 

Vaš je zadatak otići pred učionicu u školi, čija su prva dva slova  ista kao i simbol najlakšeg metala. Tamo pronađi omotnicu s novim zadatkom.

 

Vaš je zadatak pronaći pano na kojem jedna školska, izvannastavna aktivnost objavljuje novosti, smotre i istraživačke radove iz područja zraka, vode i tla.  Tamo pronađi omotnicu s novim zadatkom.

 

Vaš je zadatak otići pred učionicu u školi, čija su prva dva slova  ista kao i simbol kemijskog elementa, metala koji je dobio ime po velikoj državi u Aziji. Tamo pronađi omotnicu s novim zadatkom.

 

 

  1. Kada su učenici odgonetnuli do koje učionice u školi moraju doći (geografija, likovni, pano GLOBE programa, informatika, hrvatski jezik), na tim mjestima pronalaze novi zadatak: sliku dijela školskog dvorišta sakrivenu pod QR kodom i uz uputu se nalazi ključ.

QR čitačem skenirajte kod koji će vas izvesti iz škole. Sa sobom ponesite i ključ koji će otključati sljedeći zadatak.

 

 

  1. Učenici odlaze u školsko dvorište i pronalaze kutiju koja je omotana lancem i zaključana lokotom. Upotrebom ključa kojega su dobili na prethodnoj postaji, učenici otvaraju lokot. U kutiji ih ispod mnoštva slatkiša, dočeka i kapaljka, plastična posuda s poklopcem, žlica, boca s destilianom vodom, soda bikarbona, ocat i papirić s uputom i novim zadatkom.

Zadatak 5.

  1. U praznu plastičnu posudu s čepom uzmi uzorak tla. Kutiju s priborom i uzorak tla odnesi u učionicu na radno mjesto s kojeg ste krenuli.
  2. U razredu:

Koristeći ponuđeni pribor i kemikalije odredi vrstu tla prema kiselosti.

        Odgovor upišite u sljedeći link tako da umjesto ? upišete traženi pojam.

        https://padlet.com/ivana_zemunik1/?

 

 

  1. Grupa koja prva unese točan odgovor, otvori Padlet na kojem se nalazi pobjednička pjesma „Svijet voli pobjednike“.

 

 

 

Radionicu osmislile, pripremile i provele učiteljice prirode i biologije Tamara Banović i Ivana Zemunik.

U Omišu, 5. ožujka. 2020.

________________________________________________________________________________________________________________________

4. TJEDAN ZNANOSTI U OŠ JOSIP PUPAČIĆ

Četvrtu godinu za redom u OŠ Josip Pupačić  pripremamo Tjedan znanosti. Kako je bilo ove godine, pogledajte na priloženoj poveznici.

https://bit.ly/Tjedanznanosti