« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
ŠKOLSKA GODINA 2023./2024.
Odluka o korištenju drugih obrazovnih materijala
Drugi obrazovni materijali - RAZREDNA NASTAVA
Drugi obrazovni materijali - PREDMETNA NASTAVA
KALENDAR RADA
šk. god. 2023./2024.
Vrijeme trajanja radionice: 90 minuta
Marija Didović, Marina Fistanić, Martina Milina, Marija Kalajžić
Vođenim pitanjima učenike dovodimo do zaključka da ljudi u more bacaju otpad i smeće.
Kako se zove naše more? Tko živi u moru? Znate li neke biljke koje žive u moru? Tko još živi u moru? Kako dobri duin ljuti ljude? Tko su ribari? Što rade? Tko su ronioci? Kakva oprema im je potrebna? Kako ribari love ribu? Jeste li nekad vidjeli pravi ribarski brod? Od čega su napravljene robarskae mreže? Vadimo ribarsku mrežu iz vreće. Što se sve može pronaći u ribarskoj mreži? Boce, lonci...Vadimo boce, lonce, tegle iz vreće. Zaključujemo da ljudi u more bacaju otpad i tako ga zagađuju.
Čitamo priču u stihovimaOtpadići autora Vinka Didovića.
Nakon čitanja razgovaramo priči. Zamolimo neke učenike da onaj otpad koji smo izvadili iz mreže razvrstamo u kutije, PLAVA, ŽUTA i ZELENA KUTIJA. Kratki razgovor s učenicima o odgovornom postupanju s otpadom, razvrstavanje otpada, važnosti recikliranje.
Zanimljivosti:
Jeste li znali da se za izradu materijala od otpada troši manje energije od izrade novih proizvoda?
Jeste li znali da recikliranje aluminijske limenke štedi dovoljno energije za gledanje televizije tri sata?
Znate li da postoje različite vrste plastike što otežava proces njenog recikliranja?
Jeste li znali da 1 litra jestivog ulja onečišćuje 1 000 000 litara vode?
Jeste li znali da kad god recikliramo staklenu bocu zapremnine 1 litre štedimo dovoljno energije da žarulja od 100 W gori 4 sata?
Sviranje na glazbalima od otpada. Sviranje s oblucima koje smo prikupili na plaži.
Sa sobom smo donijeli već napravljena glazbala od otpada koja su oslikala djeca.
Oslikavanje glazbala
Boce, kante, staklenke oslikavamo akrilnim bojama. Motivi: ribe, morske životinje...po želji djece. Svaki učenik svoje glazbalo nosi kući. Kako bismo napravili šuškalice sa sobom donosimo pijesak, šljunak i sl. te njima punim glazbala kako bi mogla proizvoditi zvukove.
Na današnjoj radionicama naučili smo:
- da je najučinkovitiji način smanjenja otpada da ga uopće ne stvaramo
- svrha ponovne upotrebe je izbjeći rasipanje potencijalno korisnih materijala korištenjem postojećih
- kako je smanjenje i ponovna upotreba sirovina/predmeta najučinkovitiji način kojim možemo uštedjeti prirodne resurse, zaštititi okoliš i uštedjeti novac te na taj način smanjiti potrošnju energije, onečišćenje zraka, onečišćenje vode pa čak i emisiju stakleničkih plinova
Omiš, Marina Fistanić, 6.4.2022.