TIM ZA KVALITETU

Članovi školskog Tima za kvalitetu:

  • Ivana Rubić, ravnateljica
  • Sanja Pešić, vjeroučiteljica
  • Mateja Šošić, defektologinja
  • Željko Kozić, psiholog
  • Nediljka Glavinović, pedagoginja
  • Ana Kraljević, knjižničarka
  • Tamara Banović, učiteljica biologije i kemije
  • Marin Juraga, učitelj engleskog jezika
  • Maša Knezović, učiteljica njemačkog jezika
  • Marija Škarica, predstavnik roditelja
  • Zvonko Močić, dr med. i predsjednik Gradskog vijeća Grada Omiša – kritički prijatelj iz Grada Omiša (lokalna zajednica)
  • Mirka Ivanišević, prof. pedagoginja u Osnovnoj školi “Jesenice” Dugi Rat – kritički prijatelj predstavnik struke

Voditeljica tima je Simona Jurjević, učiteljica razredne nastave

VIZIJA ŠKOLE

Vizija škole je postizanje izvrsnosti u odgojno-obrazovnom procesu, trajno i primjenjivo znanje, cjeloživotno učenje i osobni razvoj. Škola smo koja razvija pozitivno životno okruženje i svim učenicima pruža jednake mogućnosti u stjecanju i razvoju znanja, vještina, sposobnosti i moralnih vrijednosti u duhu tolerancije, demokracije, temeljnih ljudskih prava i sloboda, međusobnog razumijevanja, poštovanja, uvažavanja različitosti, suradništva, solidarnosti i međukulturalnosti. Želimo odgojiti i obrazovati sretna i uspješna učenika, svjesna svojih vrijednosti i mogućnosti, znanja i vještina kojima treba raspolagati, vrijednosnih stavova i sudova koje treba imati kao osoba, građanin i europski građanin : biti-znati-znati činiti.

U tu svrhu želimo razvijati pozitivne životne vrijednosti i životne vještine kroz različite oblike suradnje:

  • Među učenicima
  • Između učenika, učitelja i djelatnika škole
  • Zajednički rad i suradnju s roditeljima
  • Bolju povezanost i suradnju s lokalnom zajednicom
  • Povezivanje s drugim školama u ostvarivanju zajedničkih projekata
  • Podizanje europske prepoznatljivosti škole kroz međunarodnu suradnju i uključivanjem u europske projekte (program Erasmus+, e-Twinning, GLOBE)

Želimo biti škola koja je proaktivna u inovativnosti i modernizaciji odgojno obrazovnog procesaimplementiranjem novih tehnologija i suvremenih metoda u nastavi , neformalnih oblika učenja i vršnjačko učenje pružajući učenicima zanimljivo, kreativno, iskustveno i istraživačko učenje.

 

MISIJA ŠKOLE

Misija škole, sukladno viziji, ostvaruje se kroz kvalitetnu suradnju s roditeljima, gradom i lokalnom zajednicom nizom programa, projekata, inicijativa i aktivnosti. Škola je nositelj statusa „Škola prijatelj djece“, a grad Omiš statusa: „Grad prijatelj djece“.

Škola osposobljava učenike za život i rad prema zahtjevima gospodarstvenog i europskog tržišta rada, životnim potrebama i umijećima življenja u  novom društvenom i kulturnom kontekstu.

Misija naše škole:

  • Osigurati kvalitetno obrazovanje učenika koristeći suvremene metode i oblike rada (terensku nastavu, grupni rad, timski rad, istraživački rad, ICT tehnologiju, aktivno učenje i suradničku nastavu).
  • Poticati i pripremiti učenike za cjeloživotno učenje razvijanjem  trajnih i primjenjivih znanja, vještina i kompetencija: jezične vještine , socijalne i građanske vještine, ICT-digitalne kompetencije, učiti kako učiti, kulturnu svijest i izražavanje, matematičke i prirodoslovne kompetencije, inicijativnost i poduzetnost, kritičko razmišljanje, istraživanje , ekološke vještine i kompetencije održivog razvoja
  • Poticati osobnu izvrsnost, kreativnost i inovativnost učenika i učitelja
  • Poticati i omogućiti kontinuirani profesionalni razvoj zaposlenika
  • Njegovati i razvijati pozitivno životno okružje i vrijednosti: škola bez nasilja, suradnički odnosi, demokracija, tolerancija, ljudska prava, odgovornost, stručnost, medijacija, etičke i moralne vrijednosti, građanski i zdrastveni odgoj i obrazovanje, poštivanje i uvažavanje različitosti i međukulturalnosti, promicanje kulture i očuvanje kulturne baštine
  • Otvoreno i inkluzivno obrazovanje – jednake mogućnosti za sve, posebno skrbiti za učenike s teškoćama u učenju te za darovite učenike
  • Njegovati i razvijati poticajno i sigurno okruženje i pružiti svu potrebnu pomoć
  • Poticati i  njegovati suradničke odnose: između učenika i djelatnika škole; ostvarivati kvalitetnu, otvorenu  i konstruktivnu suradnju s roditeljima i lokalnom zajednicom
  • Podizanje vidljivost i prepoznatljivost škole na nacionalnoj i međunarodnoj razini
  • Povećanje kvalitete i učinkovitosti nastave i učenja
  • Razvijanje digitalne zrelosti škole
  • Unaprjeđenje ekoloških znanja, vještina i stavova kao škola prijatelj djece, prirode i okoliša
  • Razvijanje partnerskih odnosa,  međuškolska, nacionalna i međunarodna suradnja s drugim školama kao partnerima glede uspješnog ostvarivanja zajedničkog cilja: sretno i obrazovano dijete.
  • Razvijanje vrijednosti europskog građanstva

Svoju misiju Škola ostvaruje kroz obvezne i izborne nastavne predmete, dodatnu i dopunsku nastavu, izvannastavne aktivnosti, školska društva, učeničku zadrugu, preventivne programe te kroz razne projekte na školskoj, nacionalnoj i europskoj razini.

STRATEŠKI CILJEVI
  • Omogućiti razvoj i napredovanje svakog učenika sukladno njegovim mogućnostima i afinitetima
  • Razvijati duh izvrsnosti, samopouzdanja,  kritičkog mišljenja i uvažavanja različitosti
  • Razvijati jezičnie kompetencije učenika (materinji jezik, strani jezici, školski list,školski radio..)
  • Razvijati komunikacijske i socijalne vještina učenika poglavito kroz medijaciju i asertivnu komunikaciju
  • Razvijati kreativnost, inovativnost i poduzetnost (INA, školska zadruga..)
  • Osposobiti učenike kako učiti i primjeniti znanje, povećati kvalitete i učinkovitost nastave kroz neformalne metode i vršnjačko učenje
  • Implementirati u nastavu i učestalije primjenjivati informacijko-komunikacijske tehnologije
  • Razvijati senzibilitet za STEM područje, podizati matematičke i prirodoslovne kompetencije (Centar izvrsnosti SDŽ, Klokan bez granica, Tjedan znanosti, Astronomija…)
  • Kontinuirano i kvalitetno stručno usavršavanje svih djelatnika škole
  • Osposobiti učenike za aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom društvu, aktivni građanin i e-građanin
  • Poticati i razvijati zdrave životne navike učenika
  • Osigurati učenima stjecanje ključnih kompetencija, osposobljavanje za cjeloživotno učenje i korištenju svojih sposobnosti, znanja i vještina
  • Poticati i usmjeravati moralni i duhovni odgoj učenika
  • Kontinuirano primjenjivati  i pratiti rezultate individualne, skupne, kvantitativne i kvalitativne oblike evaluacije postignuća i rezultata rada učenika i djelatnika škole
  • Promicati ekološku svijest  integriranjem ekoloških sadržaja u predmetne kurikulume, međupremetnim planiranjem i organiziranjem ekoloških akcija i aktivnosti (Plavo – Zeleni tjedan)
  • Integriranje u Razvojni plan škole i Školski kurikulum EU „Zeleni plan“ i 17 Globalnih ciljeva Održivog razvoja UN-a kao škola koja brine o svom ekološkom otisku i aktivno doprinosi smanjenju štetnih utjecaja na klimatske promjene
  • Povećati oceansku (morsku) pismenost djece i mladih o važnosti oceana i Jadranskog mora za život ljudi i ljudskom utjecaju na život u moru (kao članica mreže Europskih plavih škola)
  • Sustavno i kvalitativno raditi na prevenciji ovisnosti, poglavito ovisnosti o tehnologiji i internetu
  • Sustavno i kvalitativno raditi na prevenciji nasilja, posebno uvrstiti prevenciju novih oblika nasilja-elektroničko nasilje
  • Promicanje i očuvanje glazbene tradicije naše škole (školska klapa,školski zbor)
  • Promicanje duha solidarnosti humanitarnim akcijama
  • Podizanje i promicanje kulturološke svijesti i međukulturalnog dijaloga
  • Poštivanje, promicanje i očuvanje kulturne baštine
  • Unaprjeđenje međuljudskih odnosa među djelatnicima škole
  • Unaprjeđenje suradničkog i partnerskog odnosa s roditeljima
  • Unaprjeđenje suradničkog i partnerskog odnosa s lokalnom zajednicom
  • Podizanje i unaprjeđenje europske prepoznatljivosti naše škole kroz europske projekte i suradnju (Erasmus+, GLOBE, e-Twinning…)
  • Nastojati iskoristiti sve dostupne izvanškolske resurse, materijalne i ljudske,  koji će doprinijeti kvaliteti odgojno–obrazovnog  i njegovim ishodima
  • Nastojati transformirati tradicionalnu ulogu učitelja, od onoga koji prenosi znanje , do onoga koji organizira proces učenja i samoučenja.

Svi djelatnici škole u suradnji s roditeljima i lokalnom zajednicom kroz timski rad, zalaganje, zajedničke aktivnosti i razmjenu iskustava teže ostvarivanju svih ciljeva.

SAMOVREDNOVANJE ŠKOLA

Samovrednovanje škola je noviji pristup koji se, uz vanjsko vrednovanje ishoda obrazovanja, smatra najučinkovitijim mehanizmom za unapređivanje kvalitete škola u EU. Samovrednovanje u Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama (Čl.88.): „U školskim ustanovama se radi unaprjeđenja kvalitete odgojno-obrazovne djelatnosti provodi vanjsko vrednovanje i samovrednovanje, a odnosi se na provođenje nacionalnih ispita te mjerenje stupnja kvalitete svih sastavnica nacionalnog kurikuluma.“ Pristup smatra da škola, koju čine svi nastavnici, učenici i roditelji, mora i može sama najbolje odgovoriti na tri ključna pitanja:
Kakva smo mi škola?
Kako to znamo?
Što možemo činiti bolje?

Da  bi se odgovorilo na ova pitanja potrebno je:
• izvršiti detaljnu samoanalizu pomoću valjanih izvora informacija iz perspektive svih sudionika i korisnika,
• izvršiti samovrednovanje – uočavanje vlastitih prednosti, nedostataka i mogućnosti,
• odrediti razvojne prioritete i ciljeve.

Odgovori na ključna pitanja omogućuju:

  • razradu strategija, metoda i postupaka za ostvarivanje dogovorenih kratkoročnih i dugoročnih ciljeva – definiranje školskog Razvojnog plana,
  • praćenje ostvarivanja i vrednovanje provedbe i učinaka Razvojnog plana
  • osnaživanje škole u brizi za unaprjeđivanje vlastite kvalitete
  • razvoj organizacijskih kapaciteta i kulture kvalitete

Pozitivni učinci ovog pristupa su: podizanje razine autonomije i odgovornosti škola za vlastiti razvoj, poboljšanje školskog ozračja, osjećaja zajedništva i razine motiviranosti svih uključenih, poboljšanje odgojno-obrazovnog procesa i zadovoljstva rada djelatnika, pozitivniji stav učenika i roditelja prema školi te u konačnici bolji uspjeh i veće zadovoljstvo učenika.

Područja kvalitete koja se procjenjuju:

  1. Planiranje i programiranje rada
  2. Poučavanje i podrška učenju (kvaliteta učenja, poučavanja i vrednovanja)
  3. Postignuća učenika i ishodi učenja
  4. Organizacija rada škole (Kurikulum škole, materijalni uvjeti i ljudski potencijali)
  5. Procesi unutar škole i radno ozračje, suradnja s lokalnom zajednicom i ostalim dionicima
  6. Upravljanje (ustanova i kvaliteta)

Voditeljica tima Sanja Pešić, vjeroučiteljica

Skip to content