TIM ZA PREVENCIJU
Članovi školskog Tima za prevenciju:
- Željko Kozić, stručni suradnik psiholog
- Nediljka Glavinović, stručni suradnik pedagog
- Mateja Šošić, stručni suradnik defektolog
- Dijana Sovulj, učiteljica defektolog
- Marina Fistanić, učiteljica razredne nastave
- Ivana Zemunik, učiteljica biologije i kemije
- Vedrana Pivčević, učiteljica biologije i kemije
- Sanja Pešić, učiteljica vjeronauka
- Antonija Plepel, učiteljica tehničke kulture i informatike
- Ivana Raljević, učiteljica razredne nastave
- Bruna Fistanić, stručni suradnik knjižničar
- Marija Šarac, učiteljica razredne nastave
- Martina Milina, učiteljica razredne nastave
- Simona Jurjević, učiteljica razredne nastave
Voditelj povjerenstva je Nediljka Glavinović, stručni suradnik pedagog
ŠKOLSKI PREVENTIVNI PROGRAM
Temelji se na svim nacionalnim programima koji se provode u odgojno-obrazovnim ustanovama, a prevencija se temelji na 2 osnovna principa: humanističkom i holističkom pristupu i usklađena je s ciljevima odgoja i obrazovanja i nastavnog rada u OŠ.
NAČELA I CILJEVI PROGRAMA
ODGOJNI I RAZVOJNI CILJEVI
ABECEDA PREVENCIJE
SIGURNOST DJECE I UČENIKA U PROMETU
BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA
U našoj školi za učenike od petog do osmog razreda organizirana je izvannastavna aktivnost Biosigurnost i biozaštita. Cilj je upoznati učenike s važnošću stručnog, znanstvenog, globalnog i osobnog pristupa u sprječavanju zaraznih bolesti. Učenici će analizirati potencijalne opasnosti biougroze i načine prevencije, upoznati se s opasnim uzročnicima i njihovim načinom djelovanja. Učenici će kroz različite aktivnosti razvijati odgovorno ponašanje prema svome i tuđem zdravlju u školi, obiteljskom domu i prirodi.
Jedan od ciljeva je i osposobiti učenike za prosuđivanje i vrednovanje informacija u javnom medijskom prostoru.
Kroz učenje i istraživanje učenici će razvijati interes za znanost i istraživanje u STEM području kroz istraživački rad te razvijati suradnički odnos s drugim učenicima, učenicima i mentorima i roditeljima.
Također, učenici će razvijati kreativne načine izražavanja, komunikacijske i prezentacijske vještine kao i digitalne kompetencije kroz izradu digitalnih video i audio materijala, prezentacija, dijagrama i kvizova.
Nositelji projekta na državnoj razini su Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Zagreb, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s OŠ Vijenac, Osijek.
Voditeljica projekta je prof. dr. sc. Alemka Markotić, dr. med., nacionalni koordinator za osnovne i srednje škole je mr.sc. Maja Kassa, prof.
Voditeljice aktivnosti na školskoj razini su prof. Tamara Banović za učenike sedmih i osmih razreda i prof. Ivana Zemunik – za učenike petih i šestih razreda.
Aktivnosti će se provoditi putem istraživačke nastave, rješavanjem problema, putem praktičnih radova i raznih video – materijala, online kvizova i upitnika. Učenici će izrađivati plakate, prezentacije i web stranice projekta.
Evaluacija aktivnosti provodi se tijekom svih faza projekta kako bi se poboljšala njegova uspješnost.
U evaluaciji sudjeluju svi sudionici projekta: voditelji, učitelji i nastavnici, vanjski suradnici i učenici, a provodi se putem evaluacijskih listića, upitnika, rubrika za vrednovanje i dr.
Na kraju nastavne godine sudjelovanje na Državnoj smotri učeničkih radova I prezentacija rada – postera, na samo jednu odabranu temu, a koji predstavlja bit i rezultat timskog rada učenika i mentora uključenih u aktivnost.
MEDIJSKA PISMENOST
Kako je uočena pojačana potreba rada sa svim dobnim skupinama za ovu školsku godinu Povjerenstvo za izradu školskog preventivnog programa donijelo je zaključak o provedbi sljedećih radionica:
Teme za 1. razred:
1. NASILJE U CRTANIM FILMOVIMA
2. NOVINE POZITIVNIH PRIČA (pozitivne i negativne strane interneta i medija)
Teme za 2. razred:
1. ŠTO JE INTERNET?
2. UTJECAJ REKLAMA
Teme za 3. razred:
1. ŠTO SU MEDIJI
2. NASILJE U MEDIJIMA
3. DOBRE I LOŠE STRANE KORIŠTENJA MOBITELA
4. OPASNOSTI NA INTERNETU
5. VRIJEDNOSTI, PRAVILA I POSLJEDICE ( sigurnost i bonton na internetu )
Teme za 4. razred:
1. DAN SIGURNIJEG INTERNETA
2. DRUŠTVENE MREŽE
3. PRIKRIVENO OGLAŠAVANJE
Teme za 5. razred:
1. SIGURNOST NA INTERNETU
2. RADIONICA U SURADNJI S MUP-om
3. DOBRE STRANE INTERNETA/LOŠE STRANE-ELEKTRONIČKO NASILJE
Teme za 6. razred:
1. MEDIJSKA PISMENOST- sposobnost pristupa, razumijevanja medijskih sadržaja i kritičkog vrednovanja
2. GDPR I OBJAVLJIVANJE TUĐIH FOTOGRAFIJA
3. SVIJET REKLAMA
Teme za 7. razred:
1. ZAŠTITIMO ELEKTRONIČKI IDENTITET
2. PROCIJENIMO SADRŽAJE INTERNETA
3. INTERNETSKI BONTON
Teme za 8. razred:
1. DIGITALNA PISMENOST- CYBER ISTRAŽITELJ
2. DIGITALNI OTISAK
3. POŠTUJMO RAZLIČITOSTI-RECIMO „NE“ GOVORU MRŽNJE NA INTERNETU