TIM ZA PREVENCIJU

Članovi školskog Tima za prevenciju:

  • Željko Kozić, stručni suradnik psiholog
  • Nediljka Glavinović, stručni suradnik pedagog
  • Mateja Šošić, stručni suradnik defektolog
  • Dijana Sovulj, učiteljica defektolog
  • Marina Fistanić, učiteljica razredne nastave
  • Ivana Zemunik, učiteljica biologije i kemije
  • Vedrana Pivčević, učiteljica biologije i kemije
  • Sanja Pešić, učiteljica vjeronauka
  • Antonija Plepel, učiteljica tehničke kulture i informatike
  • Ivana Raljević, učiteljica razredne nastave
  • Bruna Fistanić, stručni suradnik knjižničar
  • Marija Šarac, učiteljica razredne nastave
  • Martina Milina, učiteljica razredne nastave
  • Simona Jurjević, učiteljica razredne nastave

Voditelj povjerenstva je Nediljka Glavinović, stručni suradnik pedagog

ŠKOLSKI PREVENTIVNI PROGRAM

Temelji se na svim nacionalnim programima koji se provode u odgojno-obrazovnim ustanovama, a prevencija se temelji na 2 osnovna principa: humanističkom i holističkom pristupu i usklađena je s ciljevima odgoja i obrazovanja i nastavnog rada u OŠ. 

 

Humanistički pristup je usmjerenost na učenika kao osobu, posebnu i različitu od svih drugih, a ističe važnost razvoja osobnosti i  individualnosti. Temeljni pristup je usmjerenost  pozitivnom  vrijednosno orijentiranom pristupu. 
Holistički pristup naglašava cjelovitost tjelesnog, emocionalnog, kognitivnog, socijalnog i duhovnog razvoja kao i važnost cjelovitosti i isprepletenosti preventivnog djelovanja. 
Iz ovoga proizlazi da je prevencija kontinuirani proces s naglaskom na pozitivne modele ponašanja. Tako je prevencija proaktivan proces u kojem se pojedinca podučava, podržava i osnažuje u stvaranju i razvijanju:
– pozitivne slike o sebi
– socijalnih vještina i socijalno prihvatljivih oblika ponašanja
– procesa donošenja zdravih i odgovornih odluka
– socijalnih i moralnih navika i sposobnosti
– općenito zdravih životnih navika
– njegovanja nacionalnih vrijednosti i kulturne baštine
NAČELA I CILJEVI PROGRAMA
Načela programa
– Kontinuitet – program se u cjelokupnom sadržaju treba ostvarivati u kontinuitetu od prvog do osmog razreda.
– Razvojnost – program treba pratiti razvojne značajke i potrebe učenika te se istima prilagođavati.
– Cjelovitost – preventivni program ostvaruje se u korelaciji s redovitim nastavnim programom, izvanastavnim aktivnostima, projektima i drugim aktivnostima predviđenim godišnjim planom i programom.
Ciljevi programa
– Utemeljenje – zdravog i odgovornog načina života učenika koji će svoje potrebe znati ostarivati na društveno prihvatljiv način i u skladu s društvenim normama.
– Ugradnja – pozitivnih vrijednosti i stavova koji će društvu osigurati pozitivne društvene vrijednosti u budućosti.
ODGOJNI I RAZVOJNI CILJEVI
– poticanje osjećaja osobne vrijednosti i osobne društvene odgovornosti
– razvijanje osobnosti i kompetencija svake osobe u skladu s njenim mogućnostima i sposobnostima
– promicanje tolerancije i poštovanje različitosti
– poticanje razvoja svih oblika socijalnih vještina
– razvijanje kritičkog mišljenja, estetske osjetljivosti i vrijednosnih stavova
– razvijanje radnih navika, sposobnosti za cjeloživotno učenje i timski rad
– razvijanje ekološke svijesti i pozitivnog odnosa prema okolišu
– promicanje ljubavi prema zavičaju i domovini, njegovanje i čuvanje kulturne baštine kao dijela sveukupnog nacionalnog  i kulturalnog identiteta
ABECEDA PREVENCIJE
Koordinatorica projekta: Nediljka Glavinović, stručni suradnik pedagog
SIGURNOST DJECE I UČENIKA U PROMETU
Koordinatori projekta:
  • Ivan Strižić, učitelj fizike
  • Gianna Brahović (Ivona Juraga), učiteljica hrvatskog jezika
BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA

U našoj školi za učenike od petog do osmog razreda organizirana je izvannastavna aktivnost Biosigurnost i biozaštita. Cilj je upoznati učenike s važnošću stručnog, znanstvenog, globalnog i osobnog pristupa u sprječavanju zaraznih bolesti. Učenici će analizirati potencijalne opasnosti biougroze i načine prevencije, upoznati se s opasnim uzročnicima i njihovim načinom djelovanja. Učenici će kroz različite aktivnosti razvijati odgovorno ponašanje prema svome i tuđem zdravlju u školi, obiteljskom domu i prirodi.

Jedan od ciljeva je i osposobiti učenike za prosuđivanje i vrednovanje informacija u javnom medijskom prostoru.

Kroz učenje i istraživanje učenici će razvijati interes za znanost i istraživanje u STEM području kroz istraživački rad te razvijati suradnički odnos s drugim učenicima, učenicima i mentorima i roditeljima.

Također, učenici će razvijati kreativne načine izražavanja, komunikacijske i prezentacijske vještine kao i digitalne kompetencije kroz izradu digitalnih video i audio materijala, prezentacija, dijagrama i kvizova.

Nositelji projekta na državnoj razini su Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Zagreb, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s OŠ Vijenac, Osijek.

Voditeljica projekta je prof. dr. sc. Alemka Markotić, dr. med., nacionalni koordinator za osnovne i srednje škole je mr.sc. Maja Kassa, prof.

Voditeljice aktivnosti na školskoj razini su prof. Tamara Banović za učenike sedmih i osmih razreda i prof. Ivana Zemunik – za učenike petih i šestih razreda.

Aktivnosti će se provoditi putem istraživačke nastave, rješavanjem problema, putem praktičnih radova i raznih video – materijala, online kvizova i upitnika. Učenici će izrađivati plakate, prezentacije i web stranice projekta.

Evaluacija aktivnosti provodi se tijekom svih faza projekta kako bi se poboljšala njegova uspješnost.

U evaluaciji sudjeluju svi sudionici projekta: voditelji, učitelji i nastavnici, vanjski suradnici i učenici, a provodi se putem evaluacijskih listića, upitnika, rubrika za vrednovanje i dr.

Na kraju nastavne godine sudjelovanje na Državnoj smotri učeničkih radova I prezentacija rada – postera, na samo jednu odabranu temu, a koji predstavlja bit i rezultat timskog rada učenika i mentora uključenih u aktivnost.

MEDIJSKA PISMENOST

Kako je uočena pojačana potreba rada sa svim dobnim skupinama za ovu školsku godinu Povjerenstvo za izradu školskog preventivnog programa donijelo je zaključak o provedbi sljedećih radionica:

Teme za 1. razred:

1. NASILJE U CRTANIM FILMOVIMA

2. NOVINE POZITIVNIH PRIČA (pozitivne i negativne strane interneta i medija)

Teme za 2. razred:

1. ŠTO JE INTERNET?

2. UTJECAJ REKLAMA

Teme za 3. razred:

1. ŠTO SU MEDIJI

2. NASILJE U MEDIJIMA

3. DOBRE I LOŠE STRANE KORIŠTENJA MOBITELA

4. OPASNOSTI NA INTERNETU

5. VRIJEDNOSTI, PRAVILA I POSLJEDICE ( sigurnost i bonton na internetu )

Teme za 4. razred:

1. DAN SIGURNIJEG INTERNETA

2. DRUŠTVENE MREŽE

3. PRIKRIVENO OGLAŠAVANJE

Teme za 5. razred:

1. SIGURNOST NA INTERNETU

2. RADIONICA U SURADNJI S MUP-om

3. DOBRE STRANE INTERNETA/LOŠE STRANE-ELEKTRONIČKO NASILJE

Teme za 6. razred:

1. MEDIJSKA PISMENOST- sposobnost pristupa, razumijevanja medijskih sadržaja i kritičkog vrednovanja

2. GDPR I OBJAVLJIVANJE TUĐIH FOTOGRAFIJA

3. SVIJET REKLAMA

Teme za 7. razred:

1. ZAŠTITIMO ELEKTRONIČKI IDENTITET

2. PROCIJENIMO SADRŽAJE INTERNETA

3. INTERNETSKI BONTON

Teme za 8. razred:

1. DIGITALNA PISMENOST- CYBER ISTRAŽITELJ

2. DIGITALNI OTISAK

3. POŠTUJMO RAZLIČITOSTI-RECIMO „NE“ GOVORU MRŽNJE NA INTERNETU

Skip to content