Prezentacija aktivnost u školskoj godini 2024./2025.

 

https://bit.ly/3Gf7CwZ 

Priredila: Marina Fistanić,15.6.2025.

ISTRAŽIVANJE NA ŠKOLSKOJ RAZINI

Koliko poznajem svoj zavičaj? (učenici od 2.-4. razreda osnovne škole)

Osmišljavanje i provedba istraživanja iz područja odgoja i obrazovanja na školskoj razini, objavljen 13. lipnja 2025. na mrežnoj stranici škole.

CILJ ISTRAŽIVANJA:

Utvrditi utjecaj različitih metoda poučavanja o zavičaju (tradicionalna nastava temeljena na udžbenicima naspram aktivnih i iskustvenih metoda poput terenske nastave i praktičnih aktivnosti) na razinu znanja, interesa i percepciju važnosti zavičaja kod učenika osnovne škole u Omišu.

POLAZIŠNE PRETPOSTAVKE (HIPOTEZE):

Pretpostavka 1 (o znanju): Učenici koji su bili uključeni u više terenske nastave i praktičnih aktivnosti vezanih uz omiški zavičaj pokazat će značajno veće znanje o lokalnoj povijesti, kulturi i prirodi u usporedbi s učenicima koji su o zavičaju učili prvenstveno iz udžbenika.

Pretpostavka 2 (o interesu): Učenici koji su sudjelovali u aktivnim metodama učenja o zavičaju iskazat će višu razinu interesa i motivacije za daljnje učenje o svom zavičaju u usporedbi s učenicima koji su bili izloženi pretežno tradicionalnim metodama.

Pretpostavka 3 (o percepciji važnosti): Učenici koji su imali više iskustvenog učenja o zavičaju percipirat će učenje o lokalnoj povijesti, kulturi i prirodi kao značajnije i relevantnije za svoj život u usporedbi s učenicima koji su učili samo iz udžbenika.

Objašnjenje cilja:

Cilj jasno definira što se istraživanjem želi postići. Fokus je na usporedbi učinkovitosti različitih pedagoških pristupa u poučavanju o zavičaju i njihovom utjecaju na ključne ishode učenja (znanje, interes, percepcija važnosti). Specifično je usmjeren na učenike osnovne škole u Omišu.

 

Objašnjenje polazišnih pretpostavki:

Polazišne pretpostavke su konkretne tvrdnje koje se istraživanjem nastoje potvrditi ili opovrgnuti.

Prva pretpostavka fokusira se na kognitivni aspekt učenja – razinu usvojenog znanja. Pretpostavlja se da aktivno sudjelovanje dovodi do boljeg pamćenja i razumijevanja.

Druga pretpostavka odnosi se na afektivni aspekt – emocionalnu povezanost i želju za učenjem. Vjeruje se da iskustvene metode potiču veći entuzijazam.

Treća pretpostavka tiče se vrijednosnog aspekta – kako učenici percipiraju važnost onoga što uče. Pretpostavlja se da izravno iskustvo čini učenje relevantnijim.

METODA ISTRAŽIVANJA

Istraživanje je provedeno početkom lipnja 2025. godine. Za ispitivanje se koristio upitnik koji je sadržavao 14 pitanja. Na jedan dio pitanja učenici su imali ponuđene odgovore, dok su na ostala pitanja trebali napisati svoj odgovor.

Rezultati su obrađeni statističkom metodom izračunavanja podataka i prikazani su u dijagramu.

Pitanja:

  1. Što je zavičaj?
  2. Navedi po čemu se tvoj zavičaj razlikuje od ostalih?
  3. Jesi li zainteresiran/ zainteresirana da saznaš više o prošlosti svog zavičaja?
  4. Koliko te zanima kultura i tradicija tvog zavičaja?
  5. Od koga si, iz svoje obitelji najviše saznao o svom zavičaju?
  6. Iz kojih nastavnih predmeta si najviše saznao/ saznala o svom zavičaju?
  7. Jesi li sudjelovao/ sudjelovala na nekoj terenskoj nastavi ili posjetu vezanom uz tvoj zavičaj? Ako jesi, što si posjetio/ posjetila?
  8. Smatraš li da je učenje o zavičaju važno? Objasni svoj odgovor.
  9. Želiš li više u školi učiti o svom zavičaju?
  10. Bi li volio/ voljela učiti  kroz posjete raznim zavičajnim znamenitostima?
  11. Smatraš li da je korisnije izaći vani i doživjeti uživo zavičaj ili učiti iz udžbenika.
  12. Navedi neku znamenitost ili važnu osobu svog zavičaja.
  13. Jesi li nekad sudjelovao/ sudjelovala u nekoj kulturnoj manifestaciji ili proslavi koja je važna za tvoj zavičaj? Ako jesi navedi kojoj.
  14. Znaš li za neku posebnu legendu ili priču vezanu uz tvoj zavičaj? Ako znaš, koju?

 

Zaključak:

Učenici koji aktivno sudjeluju u terenskoj nastavi i praktičnim aktivnostima vezanim uz zavičaj pokazuju veće znanje i interes za lokalnu povijest, kulturu i prirodu u usporedbi s učenicima koji uče samo iz udžbenika. Učenici su zainteresirani za usvajanje novih znanja o svom zavičaju, zanima ih kultura i tradicija zavičaja, smatraju da je učenje o zavičaju važno, žele dodatno učiti i sudjelovati na terenskim nastavama.

REZULTATI ISTRAŽIVANJA:

 

https://forms.office.com/Pages/AnalysisPage.aspx?AnalyzerToken=JfRWZ3ekVobxiOVVSCnLC7gOWFu1H6Zi&id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkfsHzIqE8zVOvftVUMqjT-JUMEgyWlk4SU9NMlc0V0RRRENLTU4zTjc1OC4u

 

Osmislila i priredila: Marina Fistanić

13.6.2025.

 

 

ABECEDA BILJAKA PRIMORSKOG ZAVIČAJA

 

Abeceda biljaka primorskog zavičaja” je digitalna knjižica – slikovnica nastala suradnjom učiteljica u OŠ Josip Pupačić. Učiteljice Tamara Banović, Marina Fistanić i Martina Milina povezale su učenike drugog, četvrtog i šestog razreda, a njihovi likovni radovi i opisi biljaka nalaze se u slikovnici.

https://tinyurl.com/24wqb76p

Priredila i objavila: Marina Fistanić, 10.6.2025.

FESTIVAL IZVRSNOSTI 2025.

 

Četvrtu godinu za redom CI SDŽ organizira Festival izvrsnosti – tradicionalnu učeničku konferenciju na kojoj su se predstavili polaznici koji sudjeluju u izvannastavnim programima CI SDŽ sa svojim mentorima te su jedni drugima, svojim roditeljima, rodbini, prijateljima i nastavnicima te široj javnosti predstaviti projekte na kojima su radili u ovoj školskoj godini.

Na Festivalu su se predstaviti učenici naše škole i to projektom Crkve moga grada, unutar izvannastavne aktivnosti  Čuvari baštine.

 Mentori: MarinaFistanić, voditeljica projekta; suradnici: Martina Milina, Ivana Miloš, Anđela Bašić, Bernarda Klarić, Julija Tomasović, Marija Raboteg, Simona Jurjević, Ivana Raljević, Antonija Brstilo.

Aktivnosti iz projekta:

https://wakelet.com/wake/3jKCLr1Ekf-GH-Y-605OZ

 Priredila: Marina Fistanić, svibanj 2025.

 MOJ GRAD, MOJ ZAVIČAJ

 

Učenje o zavičaju – mjestu gdje žive, njegovoj povijesti, prirodi, običajima i ljudima.

Priredila i objavila: Marina Fistanić, 16.5.2025.

FESTIVAL ZNANOSTI 2025

AKTIVNOSTI: https://read.bookcreator.com/Jd–Xz6PKyVroC4XtSw2aslwtdDon9ihCplgktvIB30/j8yCpJK5TeO0NbvhwkO1bQ

Priredila i objavila: Marina Fistanić, svibanj 2025.

 

FINANCIRANJE PROJEKTA U RADU S DAROVITIM UČENICIMA 2024./25.

GLOBE OMIŠ – REGIONALNI CENTAR PLAVOG OBRAZOVANJA

Projekt je financiran s 4.000, 00 € od strane MZOM

Trajanje projekta: 1. siječnja 2025. – 31. kolovoza 2025.

Koordinator projekta: Tamara Banović

Suradnici na projektu: Ivica Štrbac, Marina Fistanić, Martina Milina, Ivana Zemunik, Sanja Pešić

Aktivnosti koje se provede u projektu možete pratiti na poveznici – poveznica

 

Tekst pripremila: Tamara Banović

U Omišu, 31. svibnja 2025.

Plavo obrazovanje u omiškoj osnovnoj školi

 

Dječja graja čula se u dvorištu Osnovne škole „Josip Pupačić“ u Omišu i prekinula uobičajenu jutarnju subotnju tišinu. Na deseci učenika i učenica odazvali su se pozivu svojih učitelja kako bi u okviru projekta GLOBE Omiš – edukacijski regionalni centar plavog obrazovanjadoprinijeli očuvanju okoliša u kojem žive. Subotnje jutro bilo je rezervirano za izradu EM Bio kugli s efektivnim organizmima koje vraćaju život u morski okoliš. Bio kugla je koncentrat efektivnih mikroorganizama,  a učenici su ih danas izradili i pripremili za fermentaciju te će ih povodom Dana grada baciti u more. Kada EM Bio kugla dospije u more, efektivni mikroorganizmi dospijevaju u mulj i dolazi do biokemijske reakcije odnosno do remedijacije mulja što znači da će ovi mikroorganizmi pretvoriti štetne tvari iz mulja u korisne tvari za organizme morskog ekosustava.

Tehnologija efektivnih mikroorganizama razvijena je u Japanu prije pedesetak godina. Znanstvenici su otkrili da ti mikroorganizmi podupiru život mora, a danas se ovakva tehnologija primjenjuje u preko 130 zemalja diljem svijeta.

U projektu sudjeluju učenici od prvog do osmog razreda, a učitelji uključeni u projekt su Marina Fistanić, Martina Milina, Sanja Pešić, Ivana Zemunik, Tamara Banović i Ivica Štrbac.

 

Tekst pripremila: Tamara Banović

U Omišu, 5. travnja 2025.

NOĆ KNJIGE

  1. travnja obilježili smo Noć knjige – manifestaciju koja se održava u povodu Svjetskog dana knjige i autorskih prava (23. travnja) te Dana hrvatske knjige (22. travnja). Učenici 2.a i 4.a razreda sudjelovali su u umjetničko- edukativnoj radionici More.

 

AKTIVNOST: Vođenim pitanjima učenike dovodimo do zaključka da ljudi u more bacaju otpad i smeće.

AKTIVNOST: Čitamo priču u stihovima More mi priča…

AKTIVNOST: Razgovor, iznošenje mišljenja, zaključivanje.

AKTIVNOST: Oslikavanje morskih biljaka i životinja.

 

Priredila: Marina Fistanić, travanj 2025.

 

Suradnja predmetne i razredne nastave

O ljubavi – projekt učenika 6.b

Učenici 6.b  razreda pokazali su svoju kreativnost i marljivost na satu Hrvatskog jezika kroz projekt povodom Valentinova. Inspirirani motivima ljubavi, osmislili su, napisali i ilustrirali vlastite slikovnice.

Rezultat njihovog rada bile su maštovite i tople priče koje su odlučili podijeliti s mlađim učenicima. Slikovnice su s ponosom predstavili učenicima 2.a razreda, koji su s velikim zanimanjem slušali i uživali u čitanju.

Svjetski dan kazališta (27.3)

Učenici Dramske skupine pod vodstvom učiteljice Bernarda Klarić pripremili su lutkarsku predstavu za naše najmlađe učenike.

Učenici su sa zanimanjem pratili predstavu, nadajući se sretnom kraju do samog završetka! Naravno, da bi priča imala sretan kraj, morali su se i učenici uključiti u predstavu i nasamariti zlikovce. Veselimo se i idućoj lutkarskoj predstavi!

 

Priredile: Marina Fistanić i Bernarda Klarić, ožujak 2025.

DAN SIGURNIJEG INTERNETA

 

Slikovnica za djecu  o sigurnosti na internetu

SIGURNI S NETICOM !

file:///C:/Users/Korisnik/Desktop/Slikovnica%20-%20Sigurni%20s%20Neticom%20(1).pdf

 

 Priredila i objavila: Marina Fistanić, veljača, 2025.

VEČER MATEMATIKE

 

Učenici 2. a razreda sudjelovali na Večeri matematike učeći matematiku kroz igru.

Matematika obiluje osobinama, računskim radnjama koje učenicima možemo prikazati kroz igru. tako na zanimljiv način učenici uče matematiku. Tijekom igara razvijaju: logičko razmišljanje, kreativnost, samopouzdanje, motoričke sposobnosti, pamćenje te društvene vještine.

Priredila i objavila: Marina Fistanić, prosinac 2024.

 

 

ML-FREE projekt

Organizator: Ekonomska i upravna škola Split i Udruga za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce

Koordinatori: Tamara Banović i Ivica Štrbac

Sudionici: učitelji Marina Fistanić, Martina Milina, Sanja Pešić i Ivana Zemunik te GLOBE učenici naše škole i 2.a razred

Dana 17.12.2024. smo u školi ugostili učenike i profesore Ekonomske i upravne škole Split te predstavnike Udruge za prirodu, okoliš i održivi razvoj Sunce koji su sudionici Interreg Italy-Croatia ML-FREE projekta, programa prekogranične suradnje Italija – Hrvatska. Kroz interaktivnu radionicu su nam predstavili rezultate projekta. Udruga Eureka, kao gosti predavači, su održali uvodno predavanje i radionicu o morskom otpadu  i njegovom utjecaju na okoliš te ulozi morskih struja u transportu morskog otpada. Zajedno s našim gostima je odrađen monitoring i čišćenje gradske plaže, a od nađenog otpada su učenici izradili skulpture brodova.

 

Tekst pripremila: Tamara Banović

U Omišu, 17. prosinca 2024.

MAMA,  BUDI ZDRAVA! DAN RUŽIĆASTE VRPCE

 

https://read.bookcreator.com/Jd–Xz6PKyVroC4XtSw2aslwtdDon9ihCplgktvIB30/d_2iYmQ6TnanxnlZlw5ipQ/X8XqFfPUTmCQqXtD4X-8uw

Priredila i objavila: Marina Fistanić, listopad, 2024.

PROJEKT “INTERNATIONAL DotDay”

 

U našoj školi projekt se provodi već šest godina i učenici su pronalazili točke kroz različite nastavne predmete, na različitim mjestima i aktivnostima. Učenici 2. a razreda izrađivali su  životinju s točkicama – gusjenicu.

 

Priredila i objavila: Marina Fistanić, rujan 2024.

EUROPSKI TJEDAN ODRŽIVOGA RAZVOJA U OŠ JOSIP PUPAČIĆ

(30. rujna- 6. listopada 2024.)

 

U Osnovnoj školi Josip Pupačić se u okviru Europskog tjedna održivoga razvoja provelo čitav niz interaktivnih aktivnosti za učenike, a koje su bile posvećene očuvanju vodenog svijeta, očuvanju života na zemlji i kvalitetnom obrazovanju:

Ljekovito bilje zavičaja – predavanje i istraživanje za učenike 4. razreda

(učiteljice Martina Milina i Anđela Bašić)

More – radionica, biljni i životinjski svijet, zaštićene vrste i zaštita mora

(Učiteljice Martina Milina i Marina Fistanić)

Recikliranje – prezentacija i igra za učenike 1. razreda

(učiteljice Marija Kalajžić, Marina Fistanić i Martina Milina)

Razvrstavanje otpada (izrada plakata) za učenike viših razreda

(učiteljice Simona Jurjević, Marina Fistanić i komunalna djelatnica Marina Raljević)

Igrajmo se održivo – mobilna avantura za najmlađe (nastavnice Tamara Banović i Ivana Zemunik)

Recikliranje otpada (vertikalni vrtovi) – radionica

(nastavnica Ivana Miloš i učiteljice Marija Kalajžić i Anđela Bašić)

Kako zamišljamo održivost u školi? – predavanje za učenike predmetne nastave

(nastavnici Tamara Banović i Ivica Štrbac).

Tekst pripremila: Marina Fistanić

U Omišu, 10. listopada 2024.

 

MJESEC HRVATSKE KNJIGE

Mjesec hrvatske knjige manifestacija je koja se već tradicionalno obilježava od 15. listopada do 15. studenoga u knjižnicama diljem Republike Hrvatske s ciljem promicanja knjige i čitanja.

Temom  Slova stvaraju riječa riječ priču želi se istaknuti upravo vrijednost pripovijedanja, posebice onih književnih vrsta koje pripadaju usmenoj književnosti, kao što su bajka ili legenda.

Mjesec hrvatske knjige započeli smo izradom panoa, nastavili obilježavati obradom tema i nastavnih jedinica iz područja knjižnično-informacijsko-medijskog odgoja i obrazovanja školske knjižnice te nizom drugih aktivnosti.

BAJKAONICA

U okviru aktivnosti “Pričaj mi…“ povodom Mjeseca hrvatske knjige učiteljice i volonterke Društva Naša djeca Grada Omiša Marina Fistanić, Martina Milina i Marija Kalajžić održale su u školskoj knjižnici Bajkaonicu. Bajkaonica je jedinstveni program pripovijedanja priča za djecu i odrasle, koji ima za cilj podržati obiteljski odgoj i razvoj djeteta. Ovaj projekt, pokrenut u suradnji s NIVEA-om i Savezom društava “Naša djeca” Hrvatske, već šestu godinu zaredom donosi čaroliju pričanja priča diljem Hrvatske.

Bajkaonica je osmišljena kao mala oaza gdje se događa prava čarolija pripovijedanja. Pripovjedačice stvaraju nove priče zajedno s djecom, potičući njihovu maštu i kreativnost. Ove radionice uključuju igre, scenski pokret i dramsku naraciju, čime se djeca aktivno uključuju u proces stvaranja priča.

Hodogram aktivnosti:

https://os-jpupacic-omis.skole.hr/wp-content/uploads/sites/2467/2025/02/Hodogram.pdf

Priredila: Marina Fistanić, listopad 2024.

SUDJELOVANJE U ERASMUS+  PROJEKTIMA

More mi priča

Učenici i nastavnici naše škole  18. listopada 2024. ugostili su u sklopu ERASMUS  + projekta učenike i nastavnike iz grada Poggibonsia u Italiji posjetom rodnoj kući našeg pjesnika Josipa Pupačića. U njegovom bajkovitom selu Slimenu posjetili smo obiteljsku grobnicu i spomenik, rodnu kuću u zagrljaju prirode i sudjelovali u zajedničkoj maštovitoj višejezičnoj radionici. Inspirirani pjesnikovim pjesničkim opusom učenici Recitatorske skupine  sudjelovali su u aktivnostima koje su rezultirale kreativnim radovima učenika u kojima smo svi uživali. Potaknuti čarobnom atmosferom umjetničkog stvaralaštva, radujemo se novim idejama i njihovoj realizaciji kroz originalne radionice i projekte koji su ispred nas!

Učenici i učitelji iz Italije sudjelovali su  i u radionicama u Tjednu znanosti. Zajedničko druženje, igra i učenje omogućilo je djeci novo iskustvo.

Aktivnosti pogledajte na  poveznici:

https://drive.google.com/file/d/11NWaElsADAJvS_Cmc6DQpebMz4G3uU7Z/view?usp=sharing

 

 

 

Priredila: Marina Fistanić, listopad 2024.

Skip to content