MEĐUNARODNI DAN DJEČJIH PRAVA

Međunarodni dan dječjih prava obilježava  se 20. studenoga diljem svijeta, na dan kada je 1959. godine usvojena „ Deklaracija o pravima djeteta“, a 1989. godine usvojena „Konvencija o pravima djeteta“. Ovaj dan podsjeća na važnost prava svakog djeteta na obrazovanje, igru, zaštitu, ljubav i jednakost, bez obzira na mjesto rođenja, nacionalnost ili društvene okolnosti. Cilj obilježavanja je podići svijest o potrebi brige za djecu i osigurati im sretnije i sigurnije odrastanje.

Povodom Međunarodnog dana djeteta, učenici 7.c razreda su sudjelovali u nizu aktivnosti koje su imale za cilj osvijestiti važnost dječjih prava. Učenici su pogledali inspirativni film koji je prikazao borbu djece za bolji svijet. Nakon toga , pročitali su pismo djece koje je napisao UNICEF , u kojem su iznesene njihove želje i nade za budućnost. Posebno dirljiv trenutak bio je čitanje iz knjige „Djevojčica iz Afganistan“, koja je potaknula raspravu o pravima djevojčica pod terorom talibana, kao i pravima djece na ratom pogođenim područjima. Učenici su razgovarali o tome koliko su njihova prava narušena i kako možemo doprinijeti njihovom poboljšanju.

Na kraju , učenici su pisali poruke djevojčici Paravani, koja simbolizira svu obespravljenu djecu svijeta. Njihove poruke su bile ispunjene suosjećanjem, podrškom i nadom za bolju budućnost.

Djeca su naša budućnost, a poštivanjem njihovih prava gradimo pravednije i suosjećajnije društvo.

NEKA SVAKI DAN BUDE DAN DJEČJIH PRAVA!

Priredila: Ana Kraljević, mag. bibl.

OBILJEŽAVANJE MEĐUNARODNOG DANA ŠKOLSKIH KNJIŽNICA I DANA HRVATSKIH KNJIŽNICA

Naša škola s ponosom obilježava Međunarodni dan školskih knjižnica  i Dana hrvatskih knjižnica nizom kreativnih aktivnosti posvećenih knjigama, čitanju i knjižnicama kao središtima znanja.

Ove godine posebnu pažnju posvetili smo slikovnici „ Menažerija“ Ivane Brlić – Mažuranić, istražujući njezin bogat svijet priča i likova. Učenici 4. e razreda su kroz čitanje i analizu priče razvijali maštu i kritičko mišljenje , a zatim su u kreativnoj radionici izradili straničnjake  inspirirane motivima iz djela.

Nakon završetka, s ponosom su ih ponijeli kući kao mali podsjetnik na ljepotu čitanja i važnosti očuvanja knjiga.

Knjiga i straničnjak:  Savršena kombinacija za svaki dom!

 

Priredila: Ana Kraljević, mag. bibl.

BAJKAONICA

U okviru aktivnosti “Pričaj mi…“ povodom Mjeseca hrvatske knjige učiteljice i volonterke Društva Naša djeca Grada Omiša Marina Fistanić, Martina Milina i Marija Kalajžić održale su u školskoj knjižnici Bajkaonicu. Bajkaonica je jedinstveni program pripovijedanja priča za djecu i odrasle, koji ima za cilj podržati obiteljski odgoj i razvoj djeteta. Ovaj projekt, pokrenut u suradnji s NIVEA-om i Savezom društava “Naša djeca” Hrvatske, već šestu godinu zaredom donosi čaroliju pričanja priča diljem Hrvatske.

Bajkaonica je osmišljena kao mala oaza gdje se događa prava čarolija pripovijedanja. Pripovjedačice stvaraju nove priče zajedno s djecom, potičući njihovu maštu i kreativnost. Ove radionice uključuju igre, scenski pokret i dramsku naraciju, čime se djeca aktivno uključuju u proces stvaranja priča.

Priredila: Martina Milina, dipl. učiteljica, mentorica

OBILJEŽAVANJE DANA SJEĆANJA NA ŽRTVE DOMOVINSKOG RATA I DANA SJEĆANJA NA ŽRTVU VUKOVARA I ŠKABRNJE

Učenici 4.c razreda u školskoj knjižnici dostojanstveno su obilježili  Dana sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje. U sklopu nastavnih aktivnosti učenici su zajedno s knjižničarkom pogledali film o vukovarskim stradanjima, koji je učenicima približio teške trenutke  kroz koje je grad prošao tijekom rata.

Nakon filma , analizirali smo pjesmu „ Stoji grad“ Hrvoja Hegedušića, koja simbolizira hrabrost, bol i neuništiv duh Vukovara. Učenici su kroz stihove osjetili snagu sjećanja i važnost čuvanja istine o prošlosti.

Za kraj, na hamer papiru nacrtali smo golubicu – simbol mira, a svaki je učenik napisao poruke nade, ljubavi i zajedništva.

Na taj smo  način poslali poruku da Vukovar i sve žrtve Domovinskog rata nikada neće biti zaboravljeni.

Priredila: Ana Kraljević, mag. bibl.

NATJECANJE U ČITANJU NAGLAS

U sklopu Mjeseca hrvatske knjige u školskoj knjižnici održalo se Natjecanje u čitanju naglas. Učenici su sudjelovalo u dvije kategorije: mlađoj (3., 4. i 5. razredi) i starijoj (6., 7. i 8. razredi).

Svaki natjecatelj je predstavio književno djelo po vlastitom izboru u trajanju od 2 minute te izražajno pročitao odabrani ulomak u trajanju od 3 minute. Članice Povjerenstva su na ocjenjivačkim listićima bilježile bodove te su na temelju ukupnog broja bodova odabrale najbolje učenike.

Na općinskoj razini u Gradskoj knjižnici Omiš predstavljat će nas učenice Gabrijela Sovulj, Marija Perak i Petra Despotović.

Čestitamo svim  sudionicima na hrabrosti i izvrsnim nastupima. Posebne čestitke pobjednicima te im želimo puno uspjeha u daljnjem natjecanju!

Neka vam knjige i čitanje budu vjerni pratitelji na putu znanja i mašte!

MJESEC HRVATSKE KNJIGE

Mjesec hrvatske knjige manifestacija je koja se već tradicionalno obilježava od 15. listopada do 15. studenoga u knjižnicama diljem Republike Hrvatske s ciljem promicanja knjige i čitanja.

Temom  Slova stvaraju riječ, a riječ priču želi se istaknuti upravo vrijednost pripovijedanja, posebice onih književnih vrsta koje pripadaju usmenoj književnosti, kao što su bajka ili legenda.

Mjesec hrvatske knjige započeli smo izradom panoa, nastavili obilježavati obradom tema i nastavnih jedinica iz područja knjižnično-informacijsko-medijskog odgoja i obrazovanja školske knjižnice te nizom drugih aktivnosti.

Klikom na sliku pogledajte hodogram aktivnosti.

Priredila: Ana Kraljević, mag. bibl.

BOŽIĆNE RADIONICE U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

Božić je vrijeme darivanja, zajedništva i mira – vrijeme u kojem se prisjećamo važnosti obitelji, prijateljstva i malih znakova pažnje. Upravo u tom duhu, školska knjižnica postala je mjesto kreativnosti, topline i suradnje kroz niz božićnih radionica koje su okupile učenike različitih razreda.

Tijekom prosinca održane su tri radionice u kojima su učenici kroz izradu božićnih ukrasa i poruka izražavali radost blagdanskog vremena:

Prva radionica okupila je učenike 7.d razreda koji su izrađivali papirnate božićne kuglice. Tijekom izrade razgovarali su o značenju Božića, dijeleći vlastita razmišljanja o obiteljskim običajima, darivanju i vrijednostima koje nas u ovo vrijeme posebno povezuju.

Drugu radionicu vodili su članovi skupine Mali knjižničari. Izrađivali su straničnike s božićnim porukama koje su potom izložili na panou u knjižnici. Poruke su bile ispunjene toplinom, nadom i blagdanskim željama, a pano je odisao vedrinom i zajedništvom.

Na trećoj radionici, učenici 4.d razreda izrađivali su božićne čestitke. Kroz crtanje, pisanje i ukrašavanje, učenici su na kreativan način izrazili blagdansko veselje, uz poruke dobrote, mira i prijateljstva.

“Božić nije vrijeme ni sezona, već stanje duha. Cijeniti mir, darivanje i dobrotu – to je pravi duh Božića.” – Calvin Coolidge

Priredila: Ana Kraljević, mag. bibl.

SVJETSKI DAN SMIJEHA U 3.D RAZREDU

Povodom Svjetskog dana smijeha, učenici 3.d razreda sudjelovali su u razigranoj i vedroj radionici posvećenoj smijehu – jednoj od najljepših i najzdravijih ljudskih navika.

Radionica je protekla u duhu zabave i pozitivne energije. Učenici su izvodili šale i viceve, smijali se, izvlačili kartice sa zadatcima poput skakanja u krug na jednoj nozi, imitiranja likova ili smiješnog hodanja. Cilj je bio potaknuti djecu na svakodnevni smijeh, razigranost i međusobno uvažavanje.

Nakon zabavnog dijela, učenici su razgovarali o blagodatima smijeha – kako pomaže smanjiti stres, jača prijateljstva i čini nas sretnijima. U kreativnom dijelu radionice izrađivali su vesele smajliće, a na kraju su čitali inspirativne citate o osmijehu i veselju.

“Osmijeh je krivulja koja sve ispravlja.” – Phyllis Diller
“Dan bez smijeha je izgubljen dan.” – Charlie Chaplin

Osmijeh ništa ne košta, a čini mnogo. Potičimo djecu da se smiju svaki dan – jer smijeh je doista lijek!

SVJETSKI DAN ZAGRLJAJA

U povodu Svjetskog dana zagrljaja, učenici 4.c razreda sudjelovali su u edukativno-razvojnoj aktivnosti u školskoj knjižnici. Cilj susreta bio je potaknuti učenike na promišljanje o emocionalnim vrijednostima zagrljaja te njihovom utjecaju na međuljudske odnose.

Zajedno smo poslušali slikovnicu “Medo koji voli grliti” autora Nicholasa Oldlanda, čija toplina i poruka o prijateljstvu i prihvaćanju otvaraju prostor za razgovor o važnosti izražavanja emocija. Nakon slušanja priče, učenici su analizirali sadržaj kroz radni listić, raspravljali o glavnoj poruci te podijelili vlastite stavove o značenju zagrljaja.

U središnjem dijelu aktivnosti, učenici su sudjelovali u međusobnom zagrljaju u trajanju od 20 sekundi. Nakon toga, zapisali su osobne refleksije na temu blagodati zagrljaja.

Učenici su istaknuli kako zagrljaj može značiti:
podršku i utjehu,
izražavanje ljubavi i prijateljstva,
smanjenje stresa i osjećaj sigurnosti,
povezanost među ljudima.

Kako je jednom rekao američki psiholog Virginia Satir:
“Potrebno nam je četiri zagrljaja dnevno za preživljavanje, osam za održavanje, a dvanaest za napredak.”

Ova aktivnost potaknula je učenike na razvijanje empatije, međusobnog poštovanja i važnosti nježnih oblika komunikacije.
Zagrljaj, iako jednostavan čin, nosi snažnu poruku: “Tu sam za tebe.”

Priredila: Ana Kraljević, mag. bibl.

VALENTINOVO U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI

Povodom Dana zaljubljenih, Mali knjižničari organizirali su prigodnu aktivnost pod nazivom “Spoj na slijepo s knjigom”. Cilj ove aktivnosti bio je potaknuti učenike na čitanje, ali i približiti im ideju da se knjige ne biraju (samo) prema naslovnici ili debljini, već prema sadržaju i doživljaju koji nude.

Odabrane knjige pažljivo su zamotane u prigodne omote, a na svakom paketu nalaze se kratke natuknice koje opisuju temu, žanr ili atmosferu knjige – bez otkrivanja naslova ili autora. Na taj način učenici biraju knjige “naslijepo”, vođeni vlastitom znatiželjom i osobnim afinitetima prema ponuđenim opisima.

Mali knjižničari dodatno su ukrasili pano knjižnice valentinovskim motivima kako bi stvorili ugodnu i poticajnu atmosferu za čitateljski „spojevni“ doživljaj.

Dođite i vi na spoj s knjigom na slijepo – možda otkrijete novu omiljenu priču!

Priredila: Ana Kraljević, mag. bibl.

DAN RUŽIČASTIH MAJICA – NACIONALNI DAN BORBE PROTIV VRŠNJAČKOG NASILJA

U srijedu, 26. veljače, učenici naše škole obilježili su Dan ružičastih majica, poznat i kao Nacionalni dan borbe protiv vršnjačkog nasilja. Hrvatski sabor proglasio je taj dan 2017. godine, a obilježava se svake posljednje srijede u veljači, s ciljem podizanja svijesti o problemu nasilja među vršnjacima i promicanja kulture nenasilja i tolerancije.

Ova inicijativa potječe iz Kanade, gdje je 2007. godine učenik srednje škole bio izložen vršnjačkom nasilju jer je nosio ružičastu majicu. Njegovi školski kolege su, u znak podrške, sutradan također obukli ružičaste majice. Taj čin solidarnosti prerastao je u svjetski pokret.

U našoj školi Dan ružičastih majica obilježen je kroz edukativne i kreativne aktivnosti. Učenici 5.d razreda razgovarali su o nasilju: što sve spada pod nasilje, koje vrste nasilja postoje (fizičko, verbalno, emocionalno, cyber nasilje), kako ih prepoznati te kako pravodobno i odgovorno reagirati.

Naglašena je važnost osvješćivanja problema i uloge svakog pojedinca u stvaranju sigurnog i poticajnog školskog okruženja. Prvi korak u rješavanju vršnjačkog nasilja je prijava i razgovor – s odraslima od povjerenja, razrednicima, roditeljima ili stručnom službom.

U nastavku aktivnosti učenici su izrađivali plakat s ružičastim majicama na kojima su ispisali poruke protiv nasilja, kao što su:
“Stop nasilju!”, “Budi prijatelj, ne nasilnik!”, “Škola je mjesto sigurnosti!”

Mali knjižničari su, dodatno, izradili prigodan okvir za fotografiranje kako bi obilježavanje dana proteklo i u vedrom, poticajnom duhu zajedništva.

Dan ružičastih majica podsjeća nas da svako dijete ima pravo na školu bez straha, na poštovanje i podršku, a naša je zajednička odgovornost graditi kulturu nenasilja.

Priredila: Ana Kraljević, mag. bibl.

MEĐUNARODNI DAN DJEČJE KNJIGE

Međunarodni dan dječje knjige obilježava se svake godine 2. travnja, na dan rođenja jednog od najpoznatijih svjetskih autora dječje književnosti, Hansa Christiana Andersena. Cilj obilježavanja ovoga dana je istaknuti važnost čitanja, potaknuti ljubav prema knjigama i podsjetiti na nezamjenjivu ulogu dječje književnosti u odrastanju i razvoju djece.

Učenici 4.c razreda obilježili su ovaj dan čitanjem i upoznavanjem književnih djela Hansa Christiana Andersena i Ivane Brlić-Mažuranić, dvaju velikana dječje književnosti čija su djela obilježila djetinjstvo mnogih generacija.

Kroz grupni rad, učenici su analizirali pročitane priče te su zajedničkim snagama izrađivali plakate kojima su na kreativan način izrazili doživljaje i poruke pročitanih djela. Aktivnosti su potaknule međusobnu suradnju, čitateljsku pismenost i razumijevanje književnih vrijednosti koje djeci prenose Andersenove bajke i fantastični svijet Ivane Brlić-Mažuranić.

Obilježavanje dana proteklo je u ozračju mašte, stvaralaštva i ljubavi prema pisanoj riječi.

Za kraj, prigodno nas podsjeća misao velikog Hansa Christiana Andersena:

“Sve što čovjeku treba jest sunce, sloboda i mala knjiga.”

Priredila: Ana Kraljević, mag. bibl.

SVJETSKI DAN KNJIGE I AUTORSKIH PRAVA

Svjetski dan knjige i autorskih prava obilježava se svake godine 23. travnja s ciljem promicanja čitanja, izdavaštva i zaštite intelektualnog vlasništva kroz autorska prava. Taj je dan UNESCO proglasio 1995. godine, a izabran je simbolično – u čast trojici velikih svjetskih književnika: Williama Shakespearea, Miguela de Cervantesa i Ince Garcilasa de la Vege, koji su svi umrli upravo 23. travnja.

Tim su povodom učenici 1.e razreda sudjelovali u aktivnosti u školskoj knjižnici. Aktivnost je započela čitanjem slikovnica, nakon čega su učenici poslušali audio verzije priča „Vuk i sedam kozlića” te „Ružno pače”.

Učenici su potom imali priliku likovno se izraziti – svatko je nacrtao omiljenog lika iz priča koje su slušali ili iz slikovnica koje su čitali. Time su, na kreativan način, iskazali doživljaj pročitanoga i razvijali svoju maštu i ljubav prema knjizi.

Obilježavanje Svjetskog dana knjige proteklo je u vedrom i stvaralačkom ozračju, a djeca su još jednom pokazala kako knjiga, čak i u najranijoj dobi, može biti izvor radosti, znanja i inspiracije.

Za kraj, prigodno nas podsjeća misao:

„Knjige su brodovi misli, koji putuju oceanima vremena.“
– Francis Bacon

Priredila: Ana Kraljević, mag. bibl.

ČESTITKA ZA USKRS NA POLJIČICI!

Učenici šestih razreda imali su priliku izraditi čestitku za uskrsne blagdane na poljičici- pismu Poljičke Republike.

Uz pisanje čestitke upoznali su se i s načinom života, odjećom, smještajem i Statutom vrijednih Poljičana. S kulturnom baštinom i pismom upoznala ih je kulturna antropologinja, mr. sc. Snježana Kordun, a djeca su, osim novih znanja, usvojila i osvijestila važnost čuvanja tradicije, pomaganja drugima i vjerovanja u dobro. Na što nas i sam blagdan Uskrsa poziva.

Priredile: Dominka Čorić i Ljubica Bogdanović

MEĐUNARODNI DAN MATERINSKOGA JEZIKA I DAN HRVATSKE GLAGOLJICE I GLAGOLJAŠTVA

Materinski jezik je prvi jezik koji osoba usvaja u svojoj obitelji i užoj zajednici – to je jezik na kojem izražavamo svoje misli, osjećaje i identitet. Zbog toga je iznimno važna njegova zaštita, očuvanje i njegovanje.

Međunarodni dan materinskoga jezika obilježava se svake godine 21. veljače, a proglasio ga je UNESCO 1999. godine s ciljem promicanja jezične i kulturne raznolikosti te višejezičnosti. Povod proglašenju bila je tragična smrt nekoliko studenata u Bangladešu 1952. godine, koji su se zalagali za ravnopravan status svoga jezika.

Istraživanja pokazuju da od otprilike 6000 jezika koliko ih se danas govori u svijetu, polovici prijeti nestanak. Očuvanje materinskih jezika stoga je ključno za očuvanje kulturnog identiteta i baštine čovječanstva.

Učenici 4.c razreda razgovarali su o važnosti očuvanja materinskoga jezika te se kroz zanimljive aktivnosti okušali u prevođenju izraza i rečenica s kajkavskog i čakavskog narječja na hrvatski standardni jezik. Na taj su način upoznali bogatstvo i raznolikost hrvatskoga jezika.

Ujedno je obilježen i Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva, koji se obilježava 22. veljače u spomen na tiskanje prve hrvatske knjige – Misala po zakonu rimskoga dvora iz 1483. godine. Taj je dan, na prijedlog Instituta za hrvatski jezik i jezikoslovlje, uvršten u popis značajnih datuma s ciljem očuvanja i promicanja vrijednosti hrvatskoga glagoljaškog pisma i baštine.

Učenici su tom prigodom izrađivali umanjene replike Bašćanske ploče od glinamola, upoznajući se s izgledom glagoljice te simbolikom i značenjem toga važnog kulturnog spomenika.

Aktivnosti su protekle u duhu jezične radoznalosti, kreativnosti i poštovanja prema vlastitoj jezičnoj baštini.

„Jezična raznolikost je bogatstvo, a ne prepreka.“UNESCO

„Glagoljica nije samo pismo – ona je simbol trajanja hrvatske pisane riječi i duhovnosti.“

Priredila: Ana Kraljević, mag. bibl.

Skip to content