preskoči na sadržaj

Osnovna škola Josip Pupačić Omiš

Login
KALENDAR
« Srpanj 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


ŠKOLSKA GODINA 2023./2024.

Odluka o odabiru udžbenika

Odluka o korištenju drugih obrazovnih materijala

 

POPIS UDŽBENIKA

ODABRANI UDŽBENICI

 

Drugi obrazovni materijali - RAZREDNA NASTAVA

Drugi obrazovni materijali - PREDMETNA NASTAVA



KALENDAR RADA
šk. god. 2023./2024.



RAZREDNA NASTAVA

PREDMETNA NASTAVA


VIRTUALNE UČIONICE

HUMANITARNA AKCIJA

Arhiva dokumenata
TJEDAN JOSIPA PUPAČIĆA

 

 



GLOBE program

Meteorološka postaja OŠ Josip Pupačić - Omiš
                                                             


                                                           

Meteorološka postaja PŠ Kučiće

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 12. 2011.

Ukupno: 1232364
Ovaj mjesec: 10567
Danas: 140
AKTIV BIOLOGIJE, KEMIJE I PRIRODE

 

_________________________________________________________________________________________

eTwinning projekti Aktiva biologije i kemije u 2021./22. školskoj godini

Autorski projekt Ivane Balić i Tamare Banović - Biram zdravlje

 

 

Objavila: Tamara Banović

                                                                                          U Omišu, 15. svibnja 2022.

_______________________________________________________________________________________________________________

 

Izvor: https://cdn.pixabay.com/photo/2014/10/08/23/12/nature-conservation-480985__340.jpg

DAN PLANETA ZEMLJE 2022.,

fokusira se na klimatske promjene s ciljem podizanja svijesti o problemima v
ezanim za globalno onečišćenje okoliša, ali i pronalaska najboljih rješenja za njegovu zaštitu.
ONEČIŠĆENJE ZRAKA  jedan je dio problema onečišćenja koji ne poznaje granice, atmosfera je jedna jedina za sve nas. Ova vrsta onečišćenja predstavlja promjenu u sastavu zraka koja može utjecati na zdravlje, aktivnost ili opstanak živih organizama, uključujući i čovjeka. Ima negativno djelovanje na klimu, tlo, materijale, a smanjuje kvaliteta života svih živih bića.
 

Usvojeni su sljedeći obrazovni ishodi:

OŠ PRI B.6.1. Učenik objašnjava međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište

OŠ PRI B.6.2. Učenik raspravlja o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja

OŠ PRI D.6.1. Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja

odr A.3.3 Razmatra uzroke ugroženosti prirode, odr A.3.4. Objašnjava povezanost ekonomskih aktivnosti sa stanjem u okolišu i društvu.

Informacijsko-komunikacijska tehnologija: ikt - sve domene

 
Pogledajte radove učenika 6. razreda na temu ONEČIŠĆENJE ZRAKA - OD NAS SVE KREĆE!!    https://wke.lt/w/s/l0GEo3
Mentori: Ivana Zemunik i Tamara Banović 
 
__________________________________________________________________________________________________________________     

        

IZVOR: https://www.airowater.com/blog/wp-content/uploads/2020/10/shutterstock_1425076076-small-1200x480.jpg

    DAN VODA                

 

Koliko je jednostavno onečistiti vodu?

Svjetski Dan voda obilježava se 22. ožujka svake godine kako bi se skrenula pozornost ljudi diljem svijeta na važnost očuvanja vode za piće.

 Svjetskim danom voda slavi se voda i podiže svijest o 2,2 milijarde ljudi koji nemaju pristup sigurnoj pitkoj vodi. Riječ je o poduzimanju mjera za rješavanje globalne krize s vodom. Težište je Svjetskog dana voda podrška ostvarenju 6. cilja održivog razvoja (SDG): pitka voda i higijenski sanitarni uvjeti za sve do 2030. godine.Učenici petih razreda provedbom pokusa i istraživanja usvojili su sljedeće:

  • OŠ PRI A.5.1. Učenik objašnjava temeljnu građu prirode.
  • OŠ PRI B.5.1. Učenik objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu.  
  • OŠ PRI D.5.1. Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja.

 Ishodi na razini aktivnosti:

  • izvodi pokuse i povezuje rezultate pokusa sa svakodnevnim pojavama u prirodi
  • opisuje i analizira utjecaj čovjeka na vodene resurse planeta Zemlje
  • rukuje jednostavnim posuđem i priborom promatra i bilježi opažanja, izvodi zaključke o svojstvima vode, izlaže na temelju opažanja i izvedenih zaključaka, pridržava se mjera opreza

Na sljedećoj poveznici priloženi su radovi učenika petih razreda https://wke.lt/w/s/HkorLm

Pripremila i objavila: Ivana Zemunik

U Omišu, 22.3.2022.

________________________________________________________________________________________________________________________

USPJEH UČENIKA NA MEĐUŽUPANIJSKOJ SMOTRI BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA

Učenice naše škole Cvita Stanić, Roza Zemunik i Sara Stanić osvojile su prvo mjesto u kategoriji 5. i 6. razreda, a Roza Stanić, Nina Lucija Horvat i Petra Čagalj također su bile najbolje us kategoriji učenika 7. i 8. razreda.

Video uratke možete pogledati na poveznicama:

Hrana i voda - kako ih učiniti sigurnima?

Zarazne bolesti koje se prenose vektorima?

Mentorice: Ivana Zemunik i Tamara Banović

Objavila: Tamara Banović

Omiš, 16.3.2022.

__________________________________________________________________________________________________________________________

ŠKOLSKI VRT

Više  o aktivnostima u školskom vrtu tijekom prvog polugodišta šk.god.2021. /2022. možete pogledati  u prezentaciji na poveznici:Školski vrt

Voditeljica: Vedrana Pivčević

 


                                      

Izvor: https://www.centar-logos.hr/brain-gym-metoda-ucenja-pomocu-pokreta-i-vjezbi-za-mozakMISLIM, DAKLE JESAM!

Kroz ishode kurikuluma prirode, biologije I međupredmetnih tema, učenici OŠ Josip Pupačić 21. Tjedan mozga obilježili su kroz aktivnost poznatu pod nazivom Brain Gym. To je metoda učenja pomoću pokreta i vježbi za mozak.

Pokreti predstavljaju niz jednostavnih i ugodnih pokreta koji potiču iskustvo učenja cijelim mozgom. Osobito su učinkoviti u području školskih vještina jer omogućuju pristup ranije nedostupnim područjima mozga. Smatra se da dugotrajno ponavljanje i uvježbavanje gradiva dovodi do isključivanja pojedinih dijelova mozga koji su bitni za cjelovito učenje. Prirodna su i zdrava alternativa napetostima te pomažu u prevlaavanju većine teškoća u procesima učenja.

Vježbe obuhvaćaju tri vrste pokreta, a to su pokreti koji dijele tijelo na lijevu i desnu stranu (lateralizacija), pokreti koji dijele tijelo na prednju i stražnju stranu (fokusiranje) i pokreti koju dijele tijelo na gornji i donji dio (centriranje).

Vježbajte s nama!     https://bit.ly/36bcwsv

Pripremila i objavila: Ivana Zemunik

U Omišu,  18.3.2022.   

______________________________________________________________________________________________________________________

             

VAŽNOST PRAVILNE PREHRANE TIJEKOM ŠKOLSKE MARENDE

Kod velikog broja učenika naše škole uočava se nepravilan izbor namirnica za obroke tijekom  školske marende kod velikog broja učenika te je napravljena digitalna knjižica s prijedlozima zdravih obroka koje i vi možete pripremiti za školsku marendu.

Na poveznici možete pristupiti digitalnoj knjižici Što je danas na jelovniku?

Mentorica: Tamara Banović

U Omišu, 1. ožujka 2022.

_______________________________________________________________________________________________________________________

                                                      

EUROPSKA OZNAKA KVALITETE ZA e-TWINNING PROJEKTE

              

Dva projekta u kojima su vrijedno sudjelovali učenici naše škole pod mentorstvom učiteljice Tamare banović nagrađena su Europskom oznakom kvalitete. To je jedan od preduvjeta da naša škola postane e-Twinning škola te se nadamo da će to prije i postati.

Pripremila i objavila: Tamara Banović

U Omišu, 30. listopada 2021.

_________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

MAMA, BUDI ZDRAVA! - ružičasti listopad

 

15. listopada 2021. u Osnovnoj školi Josip Pupačić u Omišu obilježili smo Dan ružičaste vrpce i time upozorili na važnost ranog otkrivanja raka  dojke, jer se čak 90%oboljelih žena može izliječiti ako se bolest otkrije u početnom stadiju.

Akciju smo proveli u suradnji s Udrugom žena oboljelih i liječenih od raka dojke SVE ZA NJU, pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja te podršku Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.

Udruga je osigurala letke za sve učenike naše škole, a letci su namijenjeni mamama učenika u kojima ih se podsjeća i potiče na redoviti samopregled i pregled dojke.

Danas, su svi učenici naše škole nosili na svojim majicama male ružičaste vrpce, prigodno su uredili školske panoe i izradili fotografiju ružičaste vrpce.

Koordinatorice provođenja ovoga projekta u našoj školi predmetne su učiteljice biologije i kemije Tamara Banović i Ivana Zemunik.

Kako smo obilježili ovaj važan dan možete pogledati u e- knjizi.

Pripremila i objavila: Tamara Banović

U Omišu, 15. listopada 2021.

_________________________________________________________________________________________________________________________

SUDJELOVANJE NA  VI. MEĐUNARODNOJ KOFERENCIJI  ZA UČITELJE I ODGOJITELJE "OBRAZOVANJE TALENATA I DAROVITIH" u organizaciji MIB d.o.o. in MIB EDU iz Slovenije

Ivama Zemunik i Tamara Banović, učiteljice prirode, biologije i kemije u OŠ Josip Pupačić iz Omiša predstavile su primjer vlastite dobre prakse pod nazivnom "Kako prepoznati potencijalno darovite učenike kroz prirodoslovne predmete".

Konferencija se održala 14. i 15. listopada 2021, a odvijala se online.

Rad je dostupan u objavljenom online zborniku radova.

Zbornik radova

Prezentacija

Pripremila i objavila: Tamara Banović

U Omišu, 15. listopada 2021.

__________________________________________________________________________________________________________________________

 

NAGRAĐENI e-TWINNING PROJEKTI

Sedam projekata s kojim smo sudjelovali na eTwinning projekata dobilo je nacionalnu oznaku kvalitete! Čestitke svim učenicima i učiteljima koji su svojim doprinosom zaslužili kvalitetu!

Nagrađeni projekti

Pripremila i objavila: Tamara Banović

U Omišu, 9. listopada 2021.

__________________________________________________________________________________________________________________________

 

POLAZNICI CENTRA IZVRSNOSTI IZ PRIRODOSLOVLJA

Nakon provedenog testiranja, šest učenika naše škole odabrano je za sudjelovanje u u radionicama Centra izvrsnosti SD županije.

Čestitle svim učenicima koji su svojim znanjem zaslužili mjesto među najboljima u našoj županiji!

To su: Roza Stanić 7.d, Višnja Burić 8.a, Ante Buljević 8.a, Jakov Sovulj 8.b, Sunčica Škorić 8.c i Nina Lucija Horvat 8.c.

 

Objavila: Tamara Banović                                                                                                                                           

U Omišu, 9. listopada 2021.

_______________________________________________________________________________________________________________________

 

BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA

U 2021./22. školskoj godini provodi se INA Biosigurnost i biozaštita. Voditeljica za učenike 5. i 6. razreda je Ivana Zemunik, prof., a za učenike 7. i 8. razreda, učiteljica Tamara Banović, prof.

Na priloženoj poveznici možete pogledati neke od aktivnosti koje se provode u okviru ovoga kurikuluma kao i brojne učeničke radove nastale ovim projektom.

https://wke.lt/w/s/IwIHUN

 

Objavila: Tamara Banović                                  U Omišu, 6. rujna 2021.

__________________________________________________________________________________________________________________________

 

SUDJELOVANJE NA MEĐUNARODNOJ KOFERENCIJI  EXPERIENCES AND CHALLENGES OF EDUCATION DURING EPIDEMIC, u organizaciji MIB d.o.o. in MIB EDU iz Slovenije

Ivama Zemunik i Tamara Banović, učiteljice prirode, biologije i kemije u OŠ Josip Pupačić iz Omiša predstavile su na međunarodnoj konferenciji istraž

ivanje koje je provedeno na razini škole, a čiji je naziv "Prednosti i nedostatci školskog modela B  tijekom pandemije COVID-19 bolesti."

Konferencija se održala 26. kolovoza 2021, a odvijala se online.

Rad je dostupan u objavljenom online zborniku radova.

 

 

Zbornik radova dostupan je na poveznici: https://books.mib.si/sl/publikacije/ostale-publikacije/

Pretentacija istraživanja: https://bit.ly/PrezentacijaSlo

Objavila: Tamara Banović    (31.8.2021.)

__________________________________________________________________________________________________________________________

 

Poveznica na sekciju s kolekcijama e-Twinnig projekata: e- Twinning projekti

U školskoj godini 2020./21. učiteljica prirode, biologije i kemije Tamara Banović, uključila se s učenicima u organizaciju, provođenje i realizaciju e-Twinnig projekata.

Na poveznici e- Twinning projekti se nalazi kolekcija u kojoj možete pogledati aktivnosti koje su se provodile u projektima:

 

Pripremila i objavila: Tamara Banović

U Omišu, 11. lipnja 2020.

_________________________________________________________________________________________________________________________

Prednosti i nedostatci školskog modela B tijekom pandemije COVID-19 bolesti

(istraživanje iz područja odgoja i obrazovanja na školskoj razini​)

Autorice: Tamara Banović i Ivana Zemunik

Ključne riječi: online nastava, vrednovanje

Sažetak:

U školskoj godini 2020./2021. nastava se tijekom cijele nastavne godine odvijala prema B modelu, uz povremeni prelazak na C model. Cilj rada bio je ispitati zadovoljstvo učenika online nastavom, ispitati koje su prednosti, a koji nedostatci takvoga rada te kakvo je mišljenje učenika o usvojenosti sadržaja i vrednovanju tijekom on line nastave. Istraživanje je provedeno na 199 učenika od petog do osmog razreda korištenjem anketnog upitnika izrađenog u Google obrascima.

Cjeloviti rad možete pročiteti na poveznici:

        Prednosti i nedostatci školskog modela B tijekom pandemije COVID-19 bolesti

 

U Omišu, 15. lipnja 2021.

__________________________________________________________________________________________________________________________

DRŽAVNO NATJECANJE IZ BIOLOGIJE

 

Učenice 7.d razreda naše škole postigle su veliki uspjeh na Državnom natjecanju iz biologije u kategoriji istraživačkih radova. Učenice Zara Sladojević i Sunčica Škorić napravile su istraživanje na temu svjetlosnog onečišćenja i jako uspješno predstavile svoj rad "Svjetla moga grada sjajite manje" te su osvojite visoko drugo mjesto na Državnom natjecanju u kategoriji istraživačkih radova za učenike sedmih i osmih razreda.

U stopu ih prate, s osvojenim trećem mjestom Nadalina Jerčić i Ema Stanić koje su predstavile rad  "Oprezno s baterijama" u kojem su ispitale utjecaj baterija na sastav i svojstva tla te klijavost sjemenki i rast biljaka.

Njihova mentorica bila je njihova učiteljica iz biologije Tamara Banović

Radove možete pročitati na poveznicama, a izgled njihovih digitalnih plakata i samo atmosferu pokušajte dočarati kroz nekoliko fotografija.

Oprezno s baterijama - rad

Svjetla moga grada sjajite manje - rad

 

Čestitke Eni, Nadalini, Sunčici i Zari!

               

Napisala i objavila: Tamara Banović

U Omišu, 20.svibnja 2021.

__________________________________________________________________________________________________________________________

GLOBE NATJECANJE

Na Međužupanijskoj GLOBE smotra - regija JUG (22. ožujka 2021.) učenici naše škole Josip Vilić, Karmen Jelović i Ema Kegalj osvojili su prvo mjesto i plasirali se na Državnu smotru i natjecanje hrvatskih GLOBE škola!

Rad GLOBE grupe OŠ Josip Pupačić predstavili su video prezentacijom koja je dostupna na poveznici:

https://drive.google.com/.../1pi60CxO2RAx.../view...

Na Državnoj GLOBE smotri i natjecanju koja se odvijalo u online okružju 17. i 18. svibnja 2021., učenici su se natjecali u poznavanju sadržaja iz GLOBE programa te su prezentirali jednogodišnji istraživački projekt, "Cetinom nizvodno".

Učenici su usvojili visoko 7. mjesto, a mentori su im bili učitelji Tamara Banović i Ivica Štrbac.

Učenički projekt dostupan je na poveznici: Cetinom nizvodno.

Pripremila i objavila: Tamara Banović

U Omišu, 26.5.2021.

____________________________________________________________________________________________________________________

SVAKI OTPAD NIJE SMEĆE - KOMPOSTIRAJMO

SVAKI OTPAD NIJE SMEĆE - KOMPOSTIRAJMO

slika preuzeta s https://zaljepsunasu.hr/kompostiranje/

U svibnju su učenici 5.c razreda sudjelovali radionici KOMPOSTIRANJA i time ostvarili obrazovne ishode kurikula prirode i međupredmetnih tema.

OŠ PRI B.5.1. Učenik objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu.

OŠ PRI B.5.2. Učenik objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića.

odr A.2.1. Razlikuje pozitivne i negativne utjecaje čovjeka na prirodu i okoliš.

odr B.2.2. Prepoznaje primjere održivog razvoja i njihovo djelovanje na lokalnu zajednicu.

odr B.2.3. Opisuje kako pojedinac djeluje na zaštitu prirodnih resursa.

odr C.2.3. Prepoznaje važnost očuvanja okoliša na opću dobrobit.

Biorazgradivi otpad se sastoji od kuhinjskog i vrtnog otpada i čini otprilike trećinu našeg svakodnevnog kućnog otpada. Ako ga pomiješamo s ostalim otpadom i bacimo, proizvodimo smeće.

Ali, odgovornim pristupom prema odvajanju biootpada učenici su naučili da svi zajedno:

  • razvijamo zdrave ekološke navike,

  • proizvodimo korisni kompost za zelene površine,

  • smanjujemo količine otpada na odlagalištu,

  • smanjujemo emisije stakleničkih plinova i štitimo okoliš

Učenici petih razreda donijeli su biootpad iz svog kućanstva koji su zajedno s voditeljima ili predmetnim učiteljem prirode razvrstali prema uputama i pokrenuli proces kompostiranja u školskom vrtu.

Dobili su i informativni letak https://peovica.hr/wpcontent/uploads/2019/12/PDF1.pdf

koji će nam koristi u informiranju i radionicama s ostalim učenicima naše škole.

Predavači-edukatori su bili Zvonimir Jukić (diplomski studij Kemijska tehnologija: smjer Zaštita okoliša), Ante Čović-Stanić, mag.ing.cheming, smjer Zaštita okoliša i Beović Marina, mag.oec, viši referent edukacije u komunalnom poduzeću Peovica d.o.o. Omiš.

Edukatori predstavljaju UniCompoST, inicijativu u području gospodarenja otpadom s trenutnim fokusom na jačanje svijesti, edukaciju i razvoj kompostiranja kao tehnike uporabe biorazgradivog otpada.

Mentorice učenicima na projektu "Svako otpad nije smeće" su učiteljice prirode Tamara Banović i Ivana Zemunik.

Slike pogledajte na poveznici https://wke.lt/w/s/PNgKpH

 

Pripremila i objavila Ivana Zemunik, u Omišu 28.5.2021.

 

________________________________________________________________________________________________________________________

U online okruženju u u prilici smo razvijati digitalnu pismenost korištenjem različitih digitalnih alata. Jedan od njih je i Pixton, jednostavan alat namijenjen izradi stripova s već unaprijed pripremljenim repozitorijem sadržaja. Učenici 6. razreda koristili su ga pri prezentaciji rezultata istraživanja pod nazivom Moji rođaci, obitelj i ja u različitim životnim razdobljima pri obradi

TEME: Priroda se budi

PODTEME: Životna razdoblja čovjeka

OŠ PRI B.6.3. Učenik objašnjava značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode

  • opisuje procese i promjene u životnim razdobljima čovjeka
  • opisuje pubertet kao razdoblje spolnog sazrijevanja te naglih tjelesnih i psihičkih promjena

OŠ PRI D.6.1. Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja

  • na temelju opažanja prirode postavlja pitanja povezana s predmetom opažanja uz razlikovanje pitanja koja se mogu dokazati istraživanjem
  • bilježi i prikazuje rezultate mjerenja i opažanja te iz njih izvodi zaključke
  • uočava uzročno-posljedične veze i obrasce te na njihovoj osnovi predviđa pojave i događaje
  •  raspravlja o svojim rezultatima i uspoređuje ih s rezultatima drugih učenika i ostalim izvorima
  • prepoznaje relevantne podatke iz ponuđenih izvora te izvješćuje usmeno i pisano rabeći ispravne nazive

Povezanost s međupredmetnom temom IKT sve domene, UKU sve domene, ZDRAVLJE B.3.2.D., OSR B.3.3. i C.3.3

Mentorice: Ivana Zemunik i Tamara Banović

Radove možete vidjeti na poveznici https://wke.lt/w/s/hE-nMq

Pripremila i objavila Ivana Zemunik, u Omišu 20.4.2021.

___________________________________________________________________________________________________________________________

ATOM LIGA U školskoj godini 2020./21.

I drugu godinu provođenja Atom lige uključili smo se u ovaj vrijedan projekt natjecanja u poznavanju sadržaja matematike, kemije i fizike. Natjecanje je interdisciplinarno, timsko i provodilo se u dva kola u online obliku.

Našu školu zastupala su tri tima:

  1. tim: Mihael Jerčić, Karolina Zolota i Tihana Beović iz 8.c razreda
  2. tim: Karmen Jelović 8.d, Josip Vilić 8.e i Petar Mekinić 8.e
  3. tim: Lovre Popović, Tatjana Runac i Meriel Kovačić iz 8.a razreda

Detalje o zadatcima i rezultatima natjecanje možete pogledati na stranicama Maje Zelčić, idejne začetnice i organizatorice natjecanja: http://matzelcic.com.hr/atom-liga-2020-2021/

Koordinatorica projekta za našu školu i mentorica za područje kemije je bila učiteljica kemije i biologije Tamara Banović

Slike nastale tijekom natjecanja:

       

Pripremila i objavila: Tamara Banović

U Omišu, 20. travnja 2021.

_________________________________________________________________________________________________________________________

 

Kroz mjesec ožujak, nizom aktivnosti, pokusa i istraživačkih radova učenici petih razreda osvijestili su vrijednost vode u svakodnevnom životu te važnost očuvanja ovog prirodnog resursa

 

Kruženje vode u prirodi

KRUŽENJE VODE U PRIRODI

Kroz istraživačku nastavu prirode, učenici petih razreda proveli su pokuse kojima su ostvarili obrazovne ishode nastavne teme Život u vodi:

OŠ PRI A.5.1. Učenik objašnjava temeljnu građu prirode.

OŠ PRI B.5.1. Učenik objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu.

OŠ PRI B.5.2. Učenik objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića.

OŠ PRI D.5.1. Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja,

 

te ishode međupredmetnih tema:

odr A.2.1. Razlikuje pozitivne i negativne utjecaje čovjeka na prirodu i okoliš.

odr B.2.3. Opisuje kako pojedinac djeluje na zaštitu prirodnih resursa.

odr C.2.3. Prepoznaje važnost očuvanja okoliša na opću dobrobit.

Radove pogledajte na poveznici  https://wke.lt/w/s/LVqOoo

Pripremila i objavila Ivana Zemunik, u Omišu 22.3.2021.

__________________________________________________________________________________________________________________________

NEOBIČNA SVOJSTVA VODE KROZ POKUSE

materijali za rad s potencijalno darovitim učenicima prvog i drugog razreda srednje škole koji su polaznici Centra izvrsnosti SDŽ, pogodni za rad učenika na dodatnoj nastavi iz kemije i biologije te na GLOBE programu.

Sve upute i materijali za rad dostupni su na poveznici: Tijek rada

Mentorice: Tamara Banović i Ivana Zemunik

Objavljeno: 13. ožujka 2021.

__________________________________________________________________________________________________________________________

JE LI JEDNOSTAVNO ONEČISTITI VODU? – PRAKTIČNI RADOVI UČENIKA 5. RAZREDA

Odgojno-obrazovni ishodi:

  • OŠ PRI B.5.2. Učenik objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića.
  • OŠ PRI C.5.1. Učenik razlikuje najvažnije izvore i oblike energije i raspravlja o njihovu utjecaju na život na Zemlji.
  • OŠ PRI D.5.1. Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja.
  • OŠ PRI D.5.2. Učenik objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva.

Razrada ishoda / ishodi na razini teme:

  • objašnjava da prirodu grade tvari različitih svojstava
  • proučava utjecaj živih bića na životne uvjete
  • prepoznaje istraživačka pitanja
  • bilježi prikazuje rezultate pokusa i opažanja te iz njih izvodi zaključke
  • uočava uzročno-posljedične veze
  • raspravlja o svojim rezultatima i uspoređuje ih s rezultatima drugih učenika
  • prepoznaje važne podatke iz ponuđenih izvora

Radove pogledajte na poveznici  http://wke.lt/w/s/3oFue9

Pripremila i objavila Ivana Zemunik, u Omišu 5.3.2021.

___________________________________________________________________________________________________________________

BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA: EPIDEMIOLOŠKI LANAC

Obrazovni ishodi:

  • navesti i opisati  izvore zaraze
  • analizirati  putove prijenosa i širenje zaraze
  • razlikovati  ulazna mjesta zaraze
  • objasniti dostatnu količinu i virulenciju uzročnika
  • analizirati  osjetljivost ili dispoziciju domaćina na dotičnu bolest
  • objasniti  povezanost i međuodnos karika u lancu
  • grafički prikazati  Vogralicov lanac

Radove učenika možete pogledati na poveznici https://bit.ly/37YIdmw

Mentori: Ivana Zemunik i Tamara Banović

__________________________________________________________________________________________________________________________

NEOBIČNA SVOSTVA VODE

materijali za rad s potencijalno darovitim učenicima sedmog i osmog razreda Centra izvrsnosti SDŽ, pogodni za rad učenika na dodatnoj nastavi iz kemije i biologije te na GLOBE programu

Dragi učenici, polaznici Centra izvrsnosti iz prirodoslovlja, dodatne nastave i INA

dobrodošli na online radionicu "Neobična svojstva vode".

Na poveznici se nalaze upute za rad. Planirano je da danas radimo u četiri dijela:

1. Istraživački rad: Mpemba efekt

2.  Escape room: Otkrijmo neobična svojstva vode 

3. Prilaganje prezentacija vaših istraživačkih radova - https://wakelet.com/wake/rRbIcQHQWnj8S_NtYDgV4

4. Anketni upitnik za kraj - samovrednovanje

Na samom početku, klikom na poveznicu - "Dobrodošli - uvodni pozdrav!"  koja je nalazi ispod ove objave, pristupite uvodnom video sastanku!

Puno uspjeha u radu žele vam vaši mentorice: Tamara Banović i Ivana Zemunik

Pripremila i objavila: Tamara Banović                                                                                                                                           18. siječnja 2021.

__________________________________________________________________________________________________________________________

ADVENTSKI KALENDAR: RADUJMO SE BOŽIĆU

Za učenice 7. d razreda pripremila je razrednica: Tamara Banović.

https://calendar.myadvent.net/?id=6d21ef1b9689e63c4f804468f9075ef5

U Omišu, 1. prosinca 2020.

____________________________________________________________________________________________________________________

ADVENTSKI EKO-KALENDAR

U  okviru eTwinning projekta "Start the right action - Time to move", učenici naše škole pripremili su materijale za izradu adventskog eko - kalendara.

Rad je nastao zajedničkim radom velikog broja učenika  i učitelja (Banović, Čudić-Zrnić, Pešić, Štrbac i Zemunik), a cilj mu je kod svih učenika osvijestiti važnost pravilnog odnosa prema okolišu s ciljem očuvanja istog.

Zavirite svakoga dana u adventski eko - kalendar, koji je dostupan na poveznici:

https://tuerchen.com/5bedd708

Počevši od 1. prosinca pa do Božića, svaki dan zavirite u jedan prozorčić adventskog kalendara, naučite nešto novo i promijenite na bolje svoj odnos prema prirodi.

Adventski kalendar napravila i tekst objavila: Tamara Banović

Omiš, 1. prosinca 2020.

___________________________________________________________________________________________________________________

MEDITERANSKI DAN OBALE 2020 - NAGRAĐENI UČENICI

Na veliku radost učenika 7. d razreda, na školu je stigla obavijest da je knjižica nastala cijelogodišnjim skupljanjem materijala posvećenih Mediteranu i njenoj obali, nagrađena. Uz skupnu nagradu, posebno su nagrađene učenice Ema Knežević i Petra Čagalj koje su u ime svih učenika i učenica 7.d razreda prisustvovale svečanosti obilježavana Mediteranskog dana obale i nagrađivanja najuspješnih učenika.

Svečanost obilježavanja Mediteranskog dana obale: https://www.youtube.com/watch?v=yagzq6GMuG4

Nagrađeni radovi: 

   

Pripremila i objavila: Tamara Banović

U Omišu, 8. studenog 2020.

_____________________________________________________________________________________________________________

SVE BOJE JEDNOG LISTA (2. dio)

Mentori: Tamara Banović, Ivica Štrbac i Ivana Zemunik

Materijali su korušteni u Centru izvrsnosti SD Županije i mogu se koristiti za rad s potencijalo darovitim učenicima - za dodatnu nastevu iz STEM područja.

Prezentacija

             Nastavni listić za rad

             Album sa slikama

            Objavila: Tamara Banović (7.11.2020.)

 

_____________________________________________________________________________________________________________

GLOBE Virtual Regional Meeting of Europe and Euroasia 2020

GLOBE voditelji naše škole Ivica Štrbac i Tamara Banović predstavili su rad OŠ Josip Pupačić na Regionalnom GLOBE susretu koji se od 26. do 29. listopada 2020. g. održao virtualno.

Predstavljen je učenički projekt „Sanitarna ispravnost morske vode i školjkaša u omiškoj gradskoj luci“.

Prezentacija je dostupna na poveznici.

Učenici naše škole također su sudjelovali u Virtualnoj konferenciji i to prekrasnim video uratkom kojega su pripremili pod mentorstvom svojih nastavnika Tamare Banović i Ivice Štrbca.f

Video je dostupan na poveznici.

Više o sudjelovanju učenika na konferenciji, kao i o samom radu GLOBE grupe možete pročitati u članku Slobodne Dalmacije.

https://www.dalmacijadanas.hr/ucenici-osnovne-skole.../

Pripremila i objavila: Tamara Banović

U Omišu, 2. studenoga 2020.

____________________________________________________________________________________________________________

MEDITERANSKI DAN OBALE 2020

Kreativni natječaj za osnovnoškolce "Mediteranski dan obale 2020", povodom obilježavanja Mediteranskog dana obale 25. rujna 2020.

Organizatori: Splitsko-dalmatinska županija, udruga Mala filozofija i Priority Actions Programme/Regional Activity Centre

Sudjeluju: učenici 7.d razreda Osnovne škole Josip Pupačić iz Omiša pod mentorstvom učiteljice biologije i kemije Tamare Banović

Radove učenika pogledajte na poveznici:

                             https://read.bookcreator.com/Jd--Xz6PKyVroC4XtSw2aslwtdDon9ihCplgktvIB30/C-bHMWS9RNSP7U9X1ZFcDg

Objavila: Tamara Banović   (24. 10.2020.)

______________________________________________________________________________________                                                            MENTORI U CENTRU IZVRSNOSTI

Drugu godinu za redom, radionice učitelja naše škole (Tamara Banović, Ivica Štrbac i Ivana Zemunik) odabrane su za rad s učenicima u Centru izvrsnosti prirosloslovlja Splitsko-dalmatinske županije. Tako je na sami dan otvaranja Centra izvrsnosti u 2020./21.  školskoj godini , 24. listopada, učenicima prvih i drugih razreda srednje škole održanja radionica pod nazivom "Sve boje jednog lista". Učenici su proučavali fenološke promjene smokve i kroz postavljene aktivnosti proširili su svoja znanja  iz biologije, a upoznali su se i s GLOBE protokolima za fenološka motrenja.

SVE BOJE JEDNOG LISTA (1. dio)

Materijale za rad možete iskoristiti na dodatnoj nastavu ili na nekoj STEM izvannastavnoj akrivnosti (za potencijalno darovite učenike): 

                Nastavni listić za rad

                Prezentacija

                Suradnička ploča

   Kako nam je bilo

Objavila: Tamara Banović (24.10.2020.)

___________________________________________________________________________________________________________________

BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA

Voditeljice projekta: Tamara Banović i Ivana Zemunik

Izbijanjem pandemije virusa SARS-CoV-2 uočena je važnost dodatne edukacije učenika, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika  o navedenom problemu. Važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskog zdravlja i prevencije zaraznih bolesti  bio je glavni poticaj za pokretanje ovog projekta kako bi se u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj uvelo poučavanje o sadržajima vezanih uz biosigurnost i biozaštitu. Nositelji projekta su: Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Zagreb, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s OŠ Vijenac, Osijek. Voditeljica projekta je prof. dr. sc. Alemka Markotić, dr. med., a nacionalni koordinator za osnovne i srednje škole je mr.sc. Maja Kassa, prof. 

 Pilot-projekt se provodi  u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj u sklopu izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita od 35 sati godišnje. Namijenjen je kombiniranim skupinama učenika  7. i 8. razreda osnovne škole te trogodišnjim i četverogodišnjim srednjim školama.  Učenici zajedno sa svojim učiteljima – mentorima, putem digitalne platforme, obrađuju sadržaje i svladavaju planirane ishode koji se nalaze u sklopu Kurikuluma  izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita. 

U našoj školi projekt će se provesti s učenicima 7c i 7d razreda kroz satove razrednika te dodatnu i redovnu nastavu kemije i biologije, a sve u dogovoru s voditeljima projekta.

  Na kraju nastavne godine planirano je natjecanje  u stečenim  vještinama te prezentacija rezultata istraživačkih radova i postera.

Poveznica na projekt https://bit.ly/2Xy2ydh

objavila: Tamara Banović (U omišu, 7.rujna 2020.)

__________________________________________________________________________________________________________

UČENJE U VIRTUALNOM OKRUŽENJU

(istraživanje iz podrčuja obrazovanja na školskoj razini)

UVOD

Pandemija COVID-19 utjecala je na sve sfere života pa tako i na obrazovanje. U vrlo kratkom vremenu, od svega nekoliko dana, nastava je iz razreda prebačena u virtualno okruženje. U OŠ  Josip Pupačić kao platforma za rad odabrana je Classroom Google platforma, svim učenicima osigurana je tehnička podrška. Neiskustvo korištenja tehnologije u velikom obimu, utjecalo je na brojne poteškoće u samim početcima on line nastave. Cilj ovog istraživanja je anketnim upitnikom ispitati kako su se učenici snašli u školu na daljinu, kako im je ranije iskustvo učenja Informatike u školi i korištenje tehnologije u svakodnevnom životu koristilo u radu, koje su prednosti, a koji nedostatci takve nastave. Istraživačka pitanja na koja će se pokušati dobiti odgovor ovim radom su: Je li učenje informatike olakšalo rad u virtualnoj učionici? Je li korištenje tehnologije u svakodnevnom životu olakšalo snalaženje u virtualnoj učionici? Je li rad u virtualnoj učionici omogućio učenicima bolji uspjeh u odnosu na klasičnu nastavu i je li taj uspjeh realan? Pretpostavka je da su se učenici koji kao predmet u školi uče Informatiku, lakše i uspješnije snašli u virtualnoj nastavi. Također, pretpostavka je da je korištenje tehnologije u svakodnevnom životu pomoglo u radu u on line nastave. Smatram da je veći broj učenika u virtualnoj nastavi postizao bolji uspjeh u nastavi na daljinu, ali da taj uspjeh nije nužno uvijek i realan.

METODE ISTRAŽIVANJA

Istraživanje je provodila predmetna učiteljica Tamara Banović, u razdoblju d 1. do 10. lipnja 2020. Istraživanje je provedeno među 155 učenika od 5 do 8. razreda OŠ Josip Pupačić.  Za ispitivanje je korišten anketni upitnik izrađen u alatu Google Forms (Obrasci). Pitanja je 27, višestrukog su izbora. Na pitanja su ispitanici odgovarali označavanjem jednoga ili više odgovora ili upisivanjem  odgovora otvorenog tipa. Anketa je anonimna, izvor podataka su osobni iskazi i mišljenja ispitanika na postavljena pitanja. Alat automatski obrađuje odgovore. Rezultate prikazuje pomoću pie-charts dijagrama.

REZULTATI I RASPRAVA

Rezultati su dostupni na poveznici: https://forms.gle/rMdQEuqUNyFztwPa8

Od ukupnog broja ispitanika, najzastupljeniji su učenici sedmog razreda (48,4%), potom petih, osmih pa šestih. Nastavu Informatike pohađa nešto više od polovice ispitanika (52,3%), od čega 56 % smatra da mu je učenje Informatike pomoglo u radu u virtualnoj nastavi. Njih 28% smatra da im učenje Informatike pomoglo u radu, a li nije bilo presudno, a ostali učenici (16%) misli da im učenje Informatike nije pomoglo u radu.

Više od 75% učenika se više sviđa klasična nastava uz različita obrazloženja koja su vidljiva na priloženoj poveznici. Iz rada je vidljivo da su učenici tijekom nastave na daljinu procijenili (njih 62%) da im je korištenje tehnologije i različitih medija u svakodnevnom životu pomoglo u snalaženju u nastavi na daljinu. Uporaba digitalnih alata i učestalost njihovog korištenja jako je porasla tijekom nastave na daljinu te većina učenika kao prednost virtualne nastave ističe razvoj digitalnih vještina.

Tijekom nastave na daljinu čak 80% učenika smatra da postiže bolji ili isti uspjeh u odnosu na klasičnu nastavu, a 65,8% ispitanika smatra da je u nastavi na daljinu lakše dobiti dobru ocjenu. Visoki postotak, čak 72,3% učenika smatra da tijekom nastave na daljinu ne razumije sadržaje na jednak način kao i učenjem u razredu. Kao glavni nedostatak u nastavi na daljinu, učenici često ističu nedostatak

društva, loše tehničke uvjete i veliki broj sati provedenih ispred ekrana.

ZAKLJUČAK

Učenje nastavnog predmeta Informatika, kao i korištenje različitih medija i tehnologije u svakodnevnom životu većini učenika je olakšala snalaženje i rad u virtualnoj nastavi. Tijekom nastave na daljinu učenici su znatno povećali korištenje različitih digitalnih alata čija je primjena višestruka: mogućnost suradničkog učenja, dostupnost elektronskih resursa koji se nalaze na mrežnim stranicama, uvažavanje interesa učenika i njihovih potreba. Mnogi su od njih besplatni i svima dostupni te se kao takvi mogu uspješno koristit kao dopuna klasičnoj nastavi i svim oblicima izvannastavnih aktivnosti. Na taj način učenje prestaje biti samo konzumiranje sadržaja, odvija se kroz suradnju i stvaranje vlastitog znanja uz pomoć raznovrsnih resursa i korisnika. Pomoću Web 2.0 alata učitelj ima uvid u aktivnost učenika, a učenici, osim što mogu koristit nastavne materijale koje nastavnik postavi, mogu postaviti i svoje radove na mrežne stranice, mogu međusobno komunicirati, rješavati projektne zadatke i još mnogo toga. Osim na računalima, brojni alati se mogu koristiti i na pametnim telefonima i tabletima. Može se zaključiti da su ocjene tijekom nastave na daljinu većem broju učenika porasle i smatraju da ih je lakše ostvariti, dok znanja usvojena  ovakvim radom lošija u odnosu na ona koja stječu u redovnoj nastavi u učionici.

Autorica: mr. sc.Tamara Banović, prof.

U Omišu, 15. lipnja 2020.

_______________________________________________________________________

 

Kako metode rada utječu na usvojenost kemijskih koncepata

(istraživanje iz područja odgoja i obrazovanja na školskoj razini​)

Autor: mr.sc.Tamara Banović, prof.

Ključne riječi: kemija, praktični rad, individualni rad, rad u skupini

Sažetak:

      Kemija je eksperimentalna znanost te je središnja nastavna aktivnost izvođenje pokusa. Aktivne strategije učenja smještaju učenika u središte učenja, a iskustveno i istraživačko učenje ima za cilj ostvarivanje trajnih znanja i razvijanje praktičnih vještina koja učenicima ostaju trajno. Cilj rada bio je usporediti uspjeh učenika koji su pokuse radili suradnički u stalnim, heterogenim grupama i onih koji su pokuse radili samostalno. Nakon deset identičnih praktičnih radova koje je skupina učenika radila suradnički, a skupina učenika individualno, kroz pisanu provjeru znanja i provjeru praktičnih vještina provjerena je usvojenost obrazovnih ishoda. Najbolje rezultate postiže skupina koja je bila kontrolna, koja je radila i jedan i drugi oblik rada, dok su najlošije rezultate imali učenici koji su učili i pokuse radili isključivo individualno. Bez obzira, na način rada, u svakoj skupini učenici su postizali bolje rezultate kod provjere praktičnih vještina nego na pisanoj provjeri znanja. 

https://drive.google.com/file/d/1FGmvkF6eqJkEb-opiBH-XVv6rlyVQqva/view?usp=sharing

U Omišu, 13. lipnja 2020.

_______________________________________________________________________________________________________________________

 

ISTRAŽIVAČI RAD U NASTAVI PRIRODE U PETOM RAZREDU

Aktivnim učenjem učenici stječu trajna znanja i razvijaju vještine potrebne za usvajanje ishoda učenja u prirodoslovlju. Učenici petih razreda su imali zadatak izraditi istraživački rad na zadanu temu i postavljeno istraživačko pitanje. Sukladno upitama, slijedili su načela znanstvene metodologije pisanja istraživačkoga rada, samostalno su osmišljavali pokuse kako bi dobili odgovore na postavljene hipoteze, voili su bilješke, pisali izvješća, a na samom kraju su izradili prezentacije i predstavili svoje istraživačke radove. Obzirom na nastavu na daljinu, samostalnost i kretivnost učenika je još i više došla do izražaja. Neke od najusješnijih istraživačkih radova učenika 5.e i 5.f razreda možete pogledati na priloženim poveznicama.

Hladni i topli zrak - https://bit.ly/2NDgygE

Gustoća zraka - https://bit.ly/3i9yTzT

Gustoća zraka 2 - https://bit.ly/2NDPX2Z

Površinska napetost - https://bit.ly/2VplDgQ

Hodanje po vodi - https://bit.ly/3dHl6wQ

Zaleđivanje vode u cijevima - https://bit.ly/31phE7C

Morska voda - https://bit.ly/2NB3MiD

Plivaći mjehur - https://bit.ly/3eGmtgx

Zrak u tlu - https://bit.ly/2YyEHtH

Ovakvim načinom rada učenici su ostvarili sljedeće ishode učenja

OŠ PRI B.5.1. Učenik objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu.

OŠ PRI D.5.1. Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja.

OŠ PRI D.5.2. Učenik objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva

Upute za rad i rubrika za vrednovanje istraživačkih radove dostupni su na poveznicama:

Upute: https://bit.ly/2CGAkW6

Rubrika za vrednovanje: https://bit.ly/2Bkw52j

Objavila i mentorirala: Tamara Banović

U Omišu, 10. lipnja 2020.

_________________________________________________________________________________________________________________________

PREZENTACIJE ISTRAŽIVAČKIH RADOVA IZ KEMIJE U 7. RAZREDU       

 

KIŠNICA: https://prezi.com/p/edit/0jdfz2bopcd2/ 

TOPLI I HLADNI ZRAK:https://docs.google.com/presentation/d/1ev_tIRvOB8tactt_Ncg-JJWw3KcvdnbgAmFJOZYnalg/edit?usp=sharing

ANOMALIJA VODE: https://bit.ly/3hunLgr

NAFTA U MORU: https://bit.ly/3cZe5XR

ZRAK U TLU: https://bit.ly/2YyEHtH

KOLIKO JE TEŽAK ZRAK?: https://sway.office.com/tEIKgZNcUKmYXFer?ref=Link&loc=play

Mentorirala i objavila: Tamara Banović

U Omišu, 10. lipnja 2020.

_______________________________________________________________________________________________________________________

DIGITALNI FOTOHERBARIJ 6.d razreda - BILJKE PRIMORSKIH TRAVNJAKA

 

U nemogućnosti organizacije terenske nastave i sakupljanja primjeraka biljaka za izradu herbarija, u on line okružju učenici 6.d razreda izradili su zajednički fotoherbarij koristeći digitalni alat BookCreator.

Nastavu prirode oživjeli smo prekrasnim fotografijama koje su učenici sami napravili u svom okružju  i proširili svoja znanja o biljkama koristeći dostupnu literaturu. Iz toga suradničkog rada, nastala je ova prekrasna knjižica: „Biljke primorskih travnjaka“.

Njihova mentorica je učiteljica Prirode, Tamara Banović

                            https://read.bookcreator.com/Jd--Xz6PKyVroC4XtSw2aslwtdDon9ihCplgktvIB30/kiJXjW07QICsnNGDg6vJqw     

                                                                                       Mentorirala i objavila: Tamara Banović

                                                                                           U Omišu, 8. lipnja 2020.

__________________________________________________________________________________________________________________________

SAT RAZREDNIKA U NASTAVI NA DALJINU - 6. d RAZRED

U danima kada smo fizički odvojeni, vrlo je važno zadržati zajedništvo i važno je da smo potpora jedni drugima. Kako to rade  učenici 6.d pogledajte na priloženim poveznicama:

1. Udaljenost nam je probudila nostalgiju za danima kada smo normalno išli u školu, bezbrižno učili, družili se, igrali i pjevali te smo napravili uspomenu na peti razred izradili Spomenar 5.d u Bookcreatoru. Zanimljivo je bilo prisjećati se lijepih uspomena i zajedničkim radom svatko od svoje kuće izraditi spomenar: https://bit.ly/34L3iy6

2. Poslali smo poruku #ostani doma na lino-ploči, a sve s očuvanjem zdravlja nas i naših bližnjih:    http://linoit.com/users/tamarabanovic/canvases/Ostani%20doma

3. Na lino-ploči uputi smo jedni drugima čestitku povodom Uskrsa i priložili fotografije naših simola Uskrsa:     http://linoit.com/users/tamarabanovic/canvases/Uskrs%20u%206.d

4. Moć pozitivnih poruka - radionica koja u nastavi na daljinu jako pomaže da ostanemo jaki i da ostanemo zajedno. Lijepo je pročitati kada prijatelji iz razreda o vama lijepo pišu i kada prepoznaju vaše dobre osobine, njih treba isticati i razvijati: https://padlet.com/tamarabanovic/6d

5. Naša škola s ponoson nosi ime našeg zavičajnog pisca, hrvatkog pjesnika Josipa Pupačića. Hvala ti Bepo za sve lijepe stihove koje si nam ostavio. Ove godine obilježili smo Dan grada Omiša recitirajući poeziju Josipa Pupačića. Radili smo to svatko iz svoga doma, snimajući video uratke, dodali glazbu i sve naše uratke objedinili u jedan zajednički rad. Pokazali smo kako se voli svoj Grad! https://bit.ly/2VrcuUX

6. Obilježili smo i Dan državnosti Republike Hrvatske1 http://linoit.com/users/tamarabanovic/canvases/MOJADOMOVINA

Mentorirala i objavila: Tamara Banović

U Omišu, 30. svibnja 2020.

__________________________________________________________________________________________________________________________

DIGITALNI FOTOHERBARIJ

Dragi učenici šestih razreda.

pred nama je izrada fotoherbarija našeg zavičaja u kojem će sudjelovati svi šestaši naše škole. 

Na poveznicama pogledajte prezentaciju s uputama za rad i rubriku po kojoj će se vrednovati vaši radovi.

https://carnet-my.sharepoint.com/:p:/r/personal/tamara_banovic_skole_hr/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7B2EDE8077-167B-4C94-A918-5FC9E9C79EF9%7D&file=DIGITALNI%20FOTOHERBARIJ.pptx&action=edit&mobileredirect=true

https://carnet-my.sharepoint.com/:w:/r/personal/tamara_banovic_skole_hr/_layouts/15/Doc.aspx?sourcedoc=%7BAA899CC8-FAD4-4052-95A3-40E64BA9C268%7D&file=Fotoherbarij%20-%20rubrika%20i%20kriteriji%20za%20vrednovanje.docx&action=default&mobileredirect=true

 

Puno uspjeha u radu žele vam učiteljice Tamara i Ivana

Pipremile: Tamara Banović i Ivana Zemunik

U Omišu, 16. svibnja 2020.

_________________________________________________________________________________________________________________________

ISTRAŽIVAČKA NASTAVA PRIRODE TIJEKOM NASTAVE NA DALJINU

U nastavi prirodoslovlja izvorna stvarnost i praktični radovi od neizmjerne su važnosti. To je jasno i učenicima petih razreda koji za usvajanje obrazovnih ishoda o svojstvima vode, prema dobivenim uputama, u svojim domovima rade jako zanimljive pokuse i ispituju svojstva vode. Više o neobičnim svojstvima vode možete doznati ako pogledate prezentaciju radova učenika 5.e i 5.f razreda pod mentorstvom učiteljice Tamare Banović.

https://bit.ly/3dCxgaE

Važna metoda u razumijevanju prirodoslovnih zakonitosti je i istraživački rad. Učenici slijede znanstvenu metodologiju istraživanja na vrlo jednostavnim istraživačkim pitanjima i na taj se način pripremaju da jednoga dana budu veliki znanstvenici. Svoj istraživački rad predstavio nam je Petar Vilić, učenik 5.f razreda.

https://bit.ly/3bvvcQy

 

 Pripremila: Tamara Banović

U Omišu, 20. travnja 2020.

__________________________________________________________________________________________________________________________

POZIVNICA ZA SUDJELOVANJE U OBILJEŽAVANJU DANA PLANETA ZEMLJE U OŠ JOSIP PUPAČIĆ

22. travnja svake godine obilježavamo Dan planeta Zemlje kako bismo podigli svijest o važnosti očuvanja našega okoliša i zaštiti prirode. Ove godine smo nažalost razdvojeni no ni to nas neće spriječiti da ovaj datum u našoj školi kreativno obilježimo!

Sve vas pozivam da pridonesete obilježavanju Dana planeta Zemlje svojim kreativnim radovima!

Možete napisati poruku, priču ili pjesmu, nacrtati strip, naslikati Zemlju, oblikovati Zemlju, osmisliti znak  zabrane onečišćenja Zemlje, načiniti logo u nekom web alatu, fotografirati komadić prirode ili sebe kako činite dobro djelo čuvajući i čisteći prirodu, osmisliti koreografiju dok u pozadini svira Earth song, poslati videozapis s porukom.

Oslobodite maštu, budite kreativni i stvarajte! Pozovite i članove svoje obitelji da sudjeluju u aktivnosti!

Svoje radove šaljite na mail: tamara.banovic@skole.hr , pokušajte ih poslati do srijede, 22. travnja 2020.g. Nagrada neće izostati!

 

Pogledajte video zapise te razmislite vi možete učiniti za spas Zemlje.

https://www.youtube.com/watch?v=cKaEIpOD_8w

https://carnet-my.sharepoint.com/:v:/g/personal/tamara_banovic_skole_hr/EaiQa65xahNNo0l45Hc2dDUBfRefr0qhh_IbOvrNQ_C47w?e=4xMnAP

 

                                                                                                                                                                  Učiteljice: Tamara Banović i Ivana Zemunik

 

Tekst pripremila i objavila: Tamara Banović

U Omišu, 10. travnja 2020.

________________________________________________________________________________________________________________________

 

UČENJE NA DALJINU - RAD U VIRTUALNIM UČIONICAMA

Nastava iz prirode, biologije i kemije od 18.ožujka 2020.g. će se održavati u virtualnim učionicama na platforni Classroom Google prema tjednom rasporedu učenika. Učiteljice će u radu koristiti vlastite materijale, digitalne obrazovne sadržaje objavljene na Edutoriju, platformama Izzi, e-sfera i Mozabook te dostupne materijale na stranicama Škole za život!

Svima želimo puno uspjeha u radu i učenju, a što je najvažnije puno zdravlja!

Učiteljice prirode, biologije i kemije


ESCAPE ROOM: U POTRAZI ZA BLAGOM

ESCAPE ROOM: U POTRAZI ZA BLAGOM

U Tjednu znanosti koji se ove godine organizirao četvrti put za redom veliki interes bio je za Escape room. Natjecalo se 20 mješovitih ekipa, svaka ekipa uključivala je mješovite grupe, po jednog učenika petog, šestog, sedmog i osmog razreda, a peti učenik po  izboru. Sadržaji su vezani uz prirodoslovlje (priroda, kemija i biologije), namijenjeni mješovitoj skupini učenika od petog do osmog razreda. Uključuje zadatke različitog tipa: od matematičkih izračuna, preko mozgalica, korištenja tehnologije i izvođenje praktičnoga rada.

Koraci rada i zadatci koji su korišteni u Escape room radionici:

  1. Učenici su dobili uvodnu uputu koja je ispisana na papiru određene boje i u daljnjem traženju zadataka trebali su tražiti isključivo papire iste boje.

Dragi učenici,

pred Vama je zadatak u kojemu ćete kao skupina rješavati postavljene zadatke, pokazati znanje i vještine kako bi uspješno pronašli "zakopano blago". Vrijeme rješavanja zadatka je 45 minuta.

Cilj je u što kraćem vremenu završiti sve postavljene zadatke, pri tome koristiti uvijek istu boju papira, na kojem su napisane i ove upute.

Pripazite, pri kreiranju linkova digitalnih zadataka, treba izbjeći kvačice na slovima (č, ć, š, ž).

Preskakanje zadataka ili nepotpuna rješenja, kao i korištenje papira različite boje uvjeti su za diskvalifikaciju.

Sretno!

 

 

 

  1. Koristeći čitač QR koda učenici su otvorili 1. zadatak!

Pod QR kodom se nalazio zadatak:

Ta bezbojna tekućina važna je za normalno funkcioniranje našeg organizma. Neki su zapisali da je ona izvor i preduvjet postojanja života. Koja je to tekućina?

Napišite vaš  odgovor i donesite ga voditeljici kako bi dobili sljedeći zadatak.

Odgovor: _________________________

 

 

  1. Kada učenici donesu voditeljima točno rješenje 1. zadatka dobili su novi zadatak:

Zadatak 2.

Potraži po učionici  materijal potreban za sljedeći zadatak!

Pronađi 10 pojmova vezanih za svojstva vode u priloženoj osmosmjerci.

  1. pojam: ________________________
  2. pojam: ________________________
  3. pojam: ________________________
  4. pojam: ________________________
  5. pojam: ________________________
  6. pojam: ________________________
  7. pojam: ________________________
  8. pojam: ________________________
  9. pojam: ________________________

10.pojam: ________________________

Jedan od pojmova možete odrediti koristeći pribor na radnom stolu.

Odgovor upišite u sljedeći link tako da umjesto ? upišete traženi pojam.

https://padlet.com/ivana_zemunik1/?

 

 

Osmosmjerka korištena u radu izrađena je u Wordwallu:

 

  1. Upisivanjem točnog odgovora otvara se Padlet s matematičkim zadatkom:

 

Zadatak 3.

Pomozi Mati izračunati masu zaručničkog prstena. U menzuru s 50 mL vode ubacio je zlatni prsten. Razina vode u menzuri se podigla na 52,488 mL. Kolika je masa prstena ako je gustoća zlata 19,3 g/cm3?
Prve tri znamenke Matinog rješenja šifra su za otvaranje lokota na vratima učionice. 
Ispred učionice pronađi upute za sljedeći zadatak.

 

 

  1. Otvaranjem lokota, grupa učenika izlazi iz učionice i na panou ispred učionice dočeka ih zadatak i periodni sustav elemenata.

Zadatak na panou (svaki zadatak je na papiru određene boje, za svaku grupu različiti zadatak):

Vaš je zadatak otići pred učionicu čija su prva dva slova ista kao i simbol kemijskog elementa koji je dobio naziv po starom imenu za plemena koja su naseljavala današnje područje Njemačke. To je sivobijeli, jako krhak polumetal koji se koristi kao poluvodič.

Tamo pronađi omotnicu s novim zadatkom.

 

 

Vaš je zadatak otići pred učionicu u školi, čija su prva dva slova  ista kao i simbol najlakšeg metala. Tamo pronađi omotnicu s novim zadatkom.

 

Vaš je zadatak pronaći pano na kojem jedna školska, izvannastavna aktivnost objavljuje novosti, smotre i istraživačke radove iz područja zraka, vode i tla.  Tamo pronađi omotnicu s novim zadatkom.

 

Vaš je zadatak otići pred učionicu u školi, čija su prva dva slova  ista kao i simbol kemijskog elementa, metala koji je dobio ime po velikoj državi u Aziji. Tamo pronađi omotnicu s novim zadatkom.

 

 

  1. Kada su učenici odgonetnuli do koje učionice u školi moraju doći (geografija, likovni, pano GLOBE programa, informatika, hrvatski jezik), na tim mjestima pronalaze novi zadatak: sliku dijela školskog dvorišta sakrivenu pod QR kodom i uz uputu se nalazi ključ.

QR čitačem skenirajte kod koji će vas izvesti iz škole. Sa sobom ponesite i ključ koji će otključati sljedeći zadatak.

 

 

  1. Učenici odlaze u školsko dvorište i pronalaze kutiju koja je omotana lancem i zaključana lokotom. Upotrebom ključa kojega su dobili na prethodnoj postaji, učenici otvaraju lokot. U kutiji ih ispod mnoštva slatkiša, dočeka i kapaljka, plastična posuda s poklopcem, žlica, boca s destilianom vodom, soda bikarbona, ocat i papirić s uputom i novim zadatkom.

Zadatak 5.

  1. U praznu plastičnu posudu s čepom uzmi uzorak tla. Kutiju s priborom i uzorak tla odnesi u učionicu na radno mjesto s kojeg ste krenuli.
  2. U razredu:

Koristeći ponuđeni pribor i kemikalije odredi vrstu tla prema kiselosti.

        Odgovor upišite u sljedeći link tako da umjesto ? upišete traženi pojam.

        https://padlet.com/ivana_zemunik1/?

 

 

  1. Grupa koja prva unese točan odgovor, otvori Padlet na kojem se nalazi pobjednička pjesma „Svijet voli pobjednike“.

 

 

 

Radionicu osmislile, pripremile i provele učiteljice prirode i biologije Tamara Banović i Ivana Zemunik.

U Omišu, 5. ožujka. 2020.

________________________________________________________________________________________________________________________

4. TJEDAN ZNANOSTI U OŠ JOSIP PUPAČIĆ

Četvrtu godinu za redom u OŠ Josip Pupačić  pripremamo Tjedan znanosti. Kako je bilo ove godine, pogledajte na priloženoj poveznici.

https://bit.ly/Tjedanznanosti

 

 

Objavila: Tamara Banović

U Omišu, 4. ožujka 2020.

_________________________________________________________________________________________________________________________

PRIMJER IDENTIFIKACIJE POTENCIJALNO DAROVITIH UČENIKA U PRIRODOSLOVLJU

Rad Tamare Banović i Ivane Zemunik pod nazivom " KAKO PREPOZNATI POTENCIJALNO DAROVITE UČENIKE KROZ PRIRODOSLOVNE PREDMETE" uvršten je u program 4. međunarodne konferencije "Izazovi u radu s darovitom djecom i  mladima 2020", koju organizira Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije. Nastavnice imaju izlaganje 20. ožujka 2020, a u prilogu je prezentacija kojima će prikazati kao u našoj školi pomoću različitih tipova zadataka identificiraju potencijalno datovite učenike u sklopu dodatne nastave i tako ih dalje usmjeravaju u razvijanje različitih prirodoslovnih vještima i kompetencija.

 

KAKO PREPOZNATI POTENCIJALNO DAROVITE UČENIKE KROZ PRIRODOSLOVNE PREDMETE

Tamara Banović i Ivana Zemunik

OŠ Josip Pupačić Omiš

 

Ključne riječi: darovitost, prirodoslovlje, istraživačko učenje

Sažetak:

Nedostatak identifikacije darovitih učenika u osnovnim školama i nedostatak načina rada s njima, potakao nas je da pokušamo same prepoznati takve učenike i osmislimo različite aktivnosti kojima bi se potencijali učenika razvijali. Početkom 7. razreda, učenicima ponudimo jedan posebno osmišljen i izrađen test. Koristeći dostupnu literaturu, kombiniramo različite zadatke više razine iz polja prirodoslovlja i kombiniramo ih sa zadacima koji se rješavaju na različitim testovima inteligencije. Takav test nam po generaciji (od 100 do 120 učenika), istakne dva do četiri učenika s kojima radimo dodatno, volonterski, u pravilu do kraja osmog razreda.

Zbog njihovih osobnosti i osobitosti s takvim učenicima radimo najčešće individualno, dva sata tjedno, izmjenjujući sadržaje i aktivnosti iz biologije i kemije.Takvi učenici uče aktivnim pristupom, istraživački dolaze do odgovora na različita istraživačka pitanja, koriste dostupne digitalne alate u radu, sudjeluju na natjecanjima iz kemije, biologije i GLOBE programa. Naši, potencijalno daroviti učenici su i polaznici Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije. Rad s njima potakao nas je da se ove godine i same okušamo kao predavačice u Centru izvrsnosti iz prirodoslovlja. Pokazalo se da su materijali koje pripremamo za rad s našim učenicima bili jako dobro prihvaćeni i kod ostalih darovitih učenika, polaznika CI.

 

Literatura:

Cvetković-Lay, J., Sekulić Majurec, A. (1998) Darovito je, što ću s njim? Zagreb: Alineja.

Winner, E. (2005) Darovita djeca - mitovi i stvarnost. Lekenik: Ostvarenje

Balažinec, M. (2019) Svojstva i važnost tla - priručnik za učitelje. Varaždin: OŠ Varaždin.

                      

https://drive.google.com/file/d/1Xr1zbarQEhOLw8cEjfQ4cVN7BXVB1zjA/view?usp=sharing

U Omišu, 1. ožujka 2020.

____________________________________________________________________________________________________________________

SURADNJA S DIJABETIČKIM DRUŠTVOM

Dijabetičko društvo Omiš i OŠ Josip Pupačić realizirali su još jednu uspješnu suradnju. Pod mentorstvom učiteljica biologije i kemije Tamare Banović i Ivane Zemunik kroz projekt "Živjeti zdravo, zdravlje je moj odabir" ukazali se na važnost pravilne prehrane. Za sami kraj projekta učiteljice su provele radionicu o skrivenim masnoćama i šećerima s roditeljima učenika koji su bili podrška provedbi ovoga projekta u svakoj njegovoj fazi.

     

U Omišu, 20. velječe 2020.

Objavila: Tamara  Banović

___________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

FOSILNA GORIVA (suradničko učenje)

Na nastavi kemije njeguje se suradničko učenje i istraživački rad. Učenici su radili suradnički, podijeljeni u grupe i svoje radove prezentirali su na satu koristeći digitalne alate po izboru.

ODGOJNO OBRAZOVNI ISHODI:

  • Kritički razmatra upotrebu tvari i njihov utjecaj na čovjekovo zdravlje i okoliš.
  • Procjenjuje učinkovitost i utjecaj različitih izvora energije na okoliš.

OČEKIVANJA MEĐUPREDMETNIH TEMA:

Učiti kako učiti:

uku A.3.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema.

uku A.3.2. Učenik se koristi različitim strategijama učenja i primjenjuje ih u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanja problema u svim područjima učenja uz povremeno praćenje učitelja.

uku B.3.4. Učenik samovrednuje proces učenja i svoje rezultate, procjenjuje ostvareni napredak te na temelju toga planira buduće učenje.

uku D.3.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć

Uporaba IKT – a:

ikt A.3.1. Učenik samostalno odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju.

ikt A.3.2. Učenik se samostalno koristi raznim uređajima i programima.

ikt B.3.2. Učenik samostalno surađuje s poznatim osobama u sigurnom digitalnom okružju.

ikt D.3.1. Učenik se izražava kreativno služeći se primjerenom tehnologijom na stvaranje ideja i razvijanje planova te primjenjuje različite načine poticanja kreativnosti.

Održivi razvoj:

odr A.3.3. Razmatra uzroke ugroženosti prirode.

odr B.3.1. Prosuđuje kako različiti oblici djelovanja utječu na održivi razvoj.

 Učenicu su svoje radove izradili koristeći digitalne alate po izboru. Kako izgledaju uratci možete vidjeti na sljedećim poveznicama:

http://bit.ly/Swayugljen
http://bit.ly/Kruzenjeugljikauprirodi
http://bit.ly/Kruzenjeugljikauprirodi2
http://bit.ly/Fosilnagoriva

                                                                                                                                                                       Mentorirala i objavila: Tamara Banović, prof.

                                                                                                                                                                       U Omišu, 15. siječnja 2020.

__________________________________________________________________________________________________________________________

Uz glazbu, sport i pravilnu prehranu do zdravog djetinjstva

Na zadovoljstvo učenika i djelaktnika škole projekt  je odobren od Ministarstva znanosti i obrazovanja!

O čemu se točno radi, o kakvom projektu je riječ pogledajte na poveznici!

https://bit.ly/2YBzzWT

U Omišu, 15. siječnja 2020.


 

ANALIZA NAMIRNICA

 

Kao dio školskog preventivnog programa i projekta Probudimo se - počnimo zdravo živjeti, Dijabetičkog društva Omiš,  kroz nastavu biologije učenici sedmih razreda su:

1. istražili sastav namirnica 

2. razlikovali hranjive tvari i njihove uloge te izdvojili glukozu kao glavni izvor energije

3. objasnili važnost pravilne prehrane ukazujući na povezanost energetske vrijednosti hrane i očuvanja zdravlja 
 

Učenici usvajaju znanja i vještine kojima mogu razlikovati one namirnice koje im omogućavaju preporučenu dnevnu količinu hranjivih sastojaka potrebnih za zdrav rast i razvoj.    

mentori: Ivana Zemunik i Tamara Banović

NASTAVNI LISTIĆI:        MASTI      UGLJIKOHIDRATI       BJELANČEVINE
U Omišu, prosinac 2019.

__________________________________________________________________________________________________________________________

RAD S DAROVITIM UČENICIMA U CENTRU IZVRSNOSTI

CI SDŽ – Centar izvrsnosti SDŽ

Učitelji naše škole Tamara Banović, Ivana Zemunik i Ivica Štrbac ove školske godine su predavači za potencijalno darovite učenike iz područja prirodoslovlja u Centru izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije.

Danas je među učenicima sedmih i osmih razreda provedeno niz radionica i istraživanja o tlu. Radionice se nalaze na poveznici - pozivamo sve zainteresirane učenike za sedmih i osmih razreda koji su zainteresirani za priložene sadržaje da se jave nastavnicama iz kemije i biologije kako bi iste proveli u našoj školi.

https://bit.ly/2zxQy2P

Tamara Banović i Ivana Zemunik

U Omišu, 30. studenog 2019.


GLOBE na CARNET Users Conference

GLOBE učitelji Tamara Banović i Ivica Štrbac održali su interaktivno predavanje na Carnet Users Conference, koja se pod nazivom „Na granici mogućega” održala u Šibeniku od 6. do 8. studenoga 2019. godine. U interaktivnom izlaganju „Kako su aplikacije olakšale rad GLOBE programa“ predstavljen je znanstveno obrazovni program GLOBE, prikazano  je kako mobitele možemo iskoristiti u programu GLOBE te je opisana aplikacija GLOBE Observera koja obuhvaća 4 GLOBE protokola. Korištenjem ove aplikacije sateliti očitavaju lokacije mjerenja, a prikupljeni podatci direktno se šalju u GLOBE bazu podataka.

Izlaganje možete pogledati na poveznici: https://meduza.carnet.hr/index.php/media/watch/13821

Objavila: Tamara Banović

____________________________________________________________________________________________________________________

ATOM LIGA u OŠ Josip Pupačić

 

ATOM liga ekipno je natjecanje učenika osnovnih (samo 8.) i srednjih škola u znanju matematike, fizike i kemije. Natjecanje i liga nastala je sa željom popularizacije prirodoslovlja i matematike, veće motivacije učenika i njihovih mentora u radu te poticanja zajedništva i timskog rada. Organizator je natjecanja MAT, obrt za poduku, vlasnice prof. matematike Maje Zelčić.

Nakon završetka rješavanja, odgovori i rezultati poslani su na provjeru i bodovanje. U našoj školi sudjelovalo je 9 učenika i učenica osmih razreda koji su raspoređeni u tri ekipe. S nadom u dobar uspjeh očekujemo i drugo kolo koje će se održati u ožujku 2020.g.

Koordinatori organizacije projekta u našoj školi su učiteljice Tamara Banović, prof i Ana Jurčević, prof.

Natjecanje je održano 7. studenog 2020. g.

_____________________________________________________________________________________________________________

 

 ZNANSTVENIK NASA-E PETER FALCON POSJETIO NAŠU ŠKOLU

U ponedjeljak 4. studenog 2019. naša škola je ugostila NASA-ina znanstvenika Peter Falcona, koji radi već 26 godina u NASA-inom centru JPL (Jet Propulsion Laboratory) u Pasadeni, California.

U predavanju pod nazivom „Proučavanje Zemlje iz svemira“ znanstvenika je objasnio čime se NASA bavi, zašto je bolje proučavati Zemlju iz svemira te zašto su oblaci bitni. Pokazao nam je kako iz svemira izgledaju erupcije vulkana, potresi, tsunami i hurrican, a isto tako naučio nas je na kojem principu rade sateliti.

Učenici su cijeli dan imali priliku družiti se s znanstvenikom i pritom postaviti brojna pitanja. Gostovanje znanstvenika smo iskoristili kako bi proslavili 5 godina postojanja GLOBE programa u našoj školi. Ovaj zanimljivi javni događaj organizirali su GLOBE voditelji naše škole Tamara Banović, prof. i Ivica Štrbac, prof.

Objavila: Tamara Banović

U Omišu, 4. studenog 2019

                   

_________________________________________________________________________________________________________________________

IM FOR THE FUTURE - SCIENTIFIC CHILDREN WORKSHOP

Iako je nastavna godina završila prošli tjedan, danas 17. lipnja 2019.g. zgrada OŠ Josip Pupačić prepuna je zainteresiranih učenika sedmih i osmih razreda, koji su unatoč vrućini i praznicima, nahrlili na cjelodnevnu radionicu iz prirodoslovlja. Zahvaljujemo bivšoj učenici naše škole, dr.sc. Ivi Budimir, prof. matematike koja je sa studentima sveučilista u Padovi u sklošpu europskog projekta, omogućila bnašim učenicima jako zanimljivo predavanje i brojne radionice. Radni jezik je bio engleski, a koordinatorice projekta za našu školu su bile ravnateljica Škole Davorka Deur, prof. te učiteljica prirode i biologije Tamara Banović i učiteljica matematike i informatike Ana Jurčević, prof.

Kako nam je bilo pogledajte na poveznici:https://bit.ly/31rpIFb

__________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

MODELIRANJE U NASTAVI BIOLOGIJE

Pri obradi tematske cjeline OBILJEŽJA ŽIVIH BIĆA I ORGANIZIRANOST U PRIRODI učenici sedmih razreda su na kreativan način izradili modele bakterijske, biljne i životinjske stanice. Na temelju praktičnog rada učenici će usporediti i opisati građu pojedinih stanica te  povezati stanične organele sa zadaćama koje obavljanju. Mentori radionica su Ivana Zemunik i Vedrana Pivčević.

 

 

 

 

 



UZGOJ BILJAKA I ŽIVOTINJA

Zadnja nastavna tema u nastavi prirode 5 Uzgoj biljaka i životinja obrađena je kroz izradu i izlaganje učeničkih skupnih radova kako bi se potakao razvoj gospodarske, ekološke i društvene dimenzije građanskog odgoja te suradnički oblik učenja. Pogledajte neke od radova. Mentori Tamara Banović i Ivana Zemunik.

 

 

 

 

 



PROJEKT "EDUKACIJA DJECE O OŽIVLJAVANJU U OSNOVNOJ ŠKOLI"

I ovu nastavnu godinu u našoj se školi provodi projekt "Edukacija djece o oživljavanju (kardiopulmonalnoj reanimaciji) u osnovnoj školi" pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, u suradnji sa školskom liječnicom dr. Brankom Huljev, a vježbe izvođenja reanimacije provele su se kroz nastavu biologije u osmim razredima.

 

 

 

 

 

PREZENTACIJA



UTJECAJ VLAŽNOSTI TLA NA KLIJANJE, PUPANJE I LISTANJE GRAHA

Naša škola kroz GLOBE  program, njeguje međupredmetnu povezanost, te suradnju učenika razredne i predmetne nastave. Prikupljajući i analizirajući fenološke podatke već duži niz godina, saznajemo kako vegetacija odgovara na klimatološke čimbenike. Početak sezone rasta biljaka, kao i prestanak vegetacije ovisan je o vremenskim prilikama koje su tijekom godine promjenjive. Na pupanje i listanje (ozelenjivanje) utječu sunčeva svjetlost, temperatura i vlažnost zraka. Temperatura i vlažnost tla ovisni su o temperaturi atmosfere, kiše i otopljenog snijega. Kako su biljke ukorijenjene u tlu i ti čimbenici mogu se povezati s fenološkim svojstvima biljaka.

Cilj ovog istraživanja je učiti o pravilnim postupcima prikupljanja podataka i opažanja u prirodi, poučiti učenike postupcima unosa podataka i analizi rezultata, razvijati problemski pristup i poticati diskusiju, razvijati timski rad i suradničko učenje te primjenu IKT  u nastavi, njegovati interdisciplinarni pristup u radu i suradnju učenika razredne i predmetne nastave.

 

Tijek rada i rezultate pogledajte u priloženoj prezentaciji.

Utjecaj vlažnosti tla na klijanje, pupanje i listanje graha.doc

Utjecaj vlažnosti tla na klijanje, pupanje i listanje graha.pptx

 



"BUDI I TI ZNANSTVENIK"

Petu godinu za redom učenici naše škole sudjeluju na smotri učeničkih radova "Budi i ti znanstvenik" u sklopu 17. Festivala znanosti u organizaciji Sveučilišta u Splitu. Učenici GLOBE grupe prezentirali su istraživački rad "Green down smokve", mentor Ivica Štrbac. Budući je tema ovogodišnjeg Festivala znanosti "Boje" učenici su pod mentorstvom Tamare Banović i Ivane Zemunik izveli niz pokusa pod nazivom "O vodi u bojama".

Hvala Sveučilištu, vidimo se i dogodine!
 
 
 
 
 
 
 
 


DAN VODA

Povodom obilježavanja Dana voda, učenici šestih razreda pod mentorstvom Ivane Zemunik i Tamare Banović postavili su izložbu učeničkih radova pod nazivom "Od otpada do morskih organizama". Radove možete pogledati u prostoru Narodne knjižnice Omiš.

 



UTJECAJ MATEMATIČKIH KOMPETENCIJA NA RAZUMIJEVANJE KEMIJSKOG RAČUNA

Tijekom siječnja i veljače 2019.g. među učenicima sedmih i osmih razreda povedeno je metodičko istraživanje kojemu je cilj ispitati utjecaj matematičkih kompetencija na rješavanje kemijskog računa. Na ovo istraživanje potaknula nas je poražavajuća činjenica da veliki broj učenika postiže lošije uspjeh na pisanim provjerama u kojima se ispituje usvojenost zadataka temeljenih na kemijskom računu. Istraživanje su osmislile i provele učiteljice Tamara Banović i Ivana Zemunik. Rezultate istraživanja pogledajte u priloženim dokumentima.

Utjecaj matematičkih kompetencija na rješavanje kemijskog računa.pptx

Anketa.doc

 



TJEDAN MOZGA 2019.

Hrvatsko društvo za neuroznanost, Hrvatski institut za istraživanje mozga i Znanstveni centar izvrsnosti za temeljnu, kliničku i translacijsku neuroznanost Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, od 11. do 17. ožujka 2019. godine, osamnaesti puta u Hrvatskoj organiziraju Tjedan mozga, kampanju u svijetu poznatu kao Brain Awareness Week. Tema ovogodišnjega Tjedna mozga je neuroznanstveno istraživanje o učenju i pamćenju, a učenici naše škole u pratnji učiteljica Tamare Banović i Ivane Zemunik  sudjelovali su u radionici „Kako stimulirati mozak magnetom?“.

Program

 

 

 

 

 

 

 

 

 



SEKCIJA RIBE

Sekcija ribe - radionica



Radionica "Neobična svojstva vode"

Tijekom nastavnog procesa učenici su praktičnim radom ispitali svojstva vode.

  

 

 

 

 

 



RAD U LABORATORIJU U OČIMA UČENIKA

 

Učenici 7.d razreda pravila ponašanja i rada u laboratoriju usvajali su u grupnom radu, koristeći digitalne obrazovne sadržaje dostupne na poveznici Kemija 7.

Ono što su usvojili, prikazali su zanimljivim video uratcima, vrednovali su svoje radove i jednoglasnom odlukom svih grupa, najboljim radom proglašen je rad kojega i ovdje možete pogledati.

PRAVILA PONAŠANJA U KEMIJSKOM LABORATORIJU

                                                                                       Mentorica: Tamara Banović

 



TjEdAn MoZgA u NaŠoJ šKoLi (2017 / 2018)

Hrvatsko društvo za neuroznanost, Hrvatski institut za istraživanje mozga i Znanstveni centar izvrsnosti za temeljnu, kliničku i translacijsku neuroznanost Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, od 12. do 18. ožujka 2018. godine, sedamnaesti puta u Hrvatskoj organiziraju Tjedan mozga, kampanju u svijetu poznatu kao Brain Awareness Week

Ove godine posebna je pozornost posvećena dvjema aktualnim znanstvenim temama – Mozak i umjetna inteligencija te Mozak-glad za kisikom i glukozom.

14.3.2018. učenici naše škole sudjelovali su u interaktivnom predavanju i radionicama pod nazivoma Budućnost neuroznanosti- Mozak i umjetna inteligencija u organizaciji navedenih institucija. Predavač je studentica Hana Đogaš. Pogledajte kako nam je bilo.





OBILJEŽAVANJE TJEDNA MOZGA U NAŠOJ ŠKOLI

U okviru Tjedna znanosti, koje već dugi niz godina, u ožujku organizira Medicinski fakultet iz Splita, za učenike osmih razreda upriličeno je predavanje i radionica pod nazivom „Kako radi naš mozak?“.

Voditeljice ovog događa bile su studentica medicine Hana Đogaš i  tehničarka laboratorija na neurološkom odjelu Jelena Baričević. Koordinatorice ovo hvale vrijedna aktivnosti u našoj školi su nastavnice biologije i kemije Ivana Zemunik i Tamara Banović  


PROJEKT "EDUKACIJA DJECE O OŽIVLJAVANJU U OSNOVNOJ ŠKOLI"

Projekt "Edukacija djece o oživljavanju (kardiopulmonalnoj reanimaciji) u osnovnoj školi" pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, u suradnji sa školskom liječnicom dr. Brankom Huljev, proveo se kroz nastavu biologije u osmim razredima.

 



OBILJEŽAVANJE TJEDNA MOZGA

Učenici naše škole na satu prirode i biologije uključili su se brojnim aktivnostima u obilježavanju Tjedna mozga, koji se obilježavao od 14.– 9. ožujka. Kao kruna tih događanja, bilo je interaktivno predavanje na Medicinskom fakultetu u Splitu.

Pod vodstvom nastavnica Tamare Banović i Ivane Zemunik sudjelovali su učenici koji pokazuju poseban interes za prirodoznanstvenu tematiku.

 



ARHIVA ŠKOLSKIH NATJECANJA IZ BIOLOGIJE

Školska natjecanja za 7.razred        Školska natjecanja za 8.razred

Testovi Rješenja Testovi Rješenja
2008.god. 2008.god. 2008.god 2008.god.
2009.god. 2009.god. 2009.god. 2009.god.
2010.god. 2010.god. 2010.god. 2010.god.
2011.god. 2011.god. 2011.god. 2011.god.
2012.god. 2012.god. 2012.god. 2012.god.
2013.god. 2013.god. 2013.god. 2013.god.
2014.god. 2014.god. 2014.god. 2014.god.
2015.god. 2015.god 2015.god. 2015.god.
2016.god. 2016.god 2016.god. 2016.god.
2017.god. 2017.god. 2017.god. 2017.god.

 



Izvanučionička nastava - PARK ŠUMA MARJAN

10.11.2015. godine učenici 6.c i 6.d razreda bili su na izvanučioničkoj nastavi u park šumi Marjan. Nastava se odvijala u suradnji s udrugom Sunce, a obradili su ekosustav šuma i mora.

 

Ciljevi nastave su :

• samostalno spoznavanje i stjecanje aktivnih znanja o bioroaznolikosti šumskog i morskog ekosustava te osvijestiti važnost čuvanja staništa

• razvijanje suradnje, oblikovanje visoke razine zornosti, razvijanje samostalnosti i jačanje timskog rada

• upoznavanje različitosti zavičaja i prilagodbe živih bića različitim klimatskim uvjetima

• osmisliti i izraziti svoj doživljaj na vizualan način

 

Aktivnosti učenika na terenu::

• promatrati  životne uvjete prema uputama

• prema dobivenom uzorku detektirati biljku prema boji i teksturi

• uočiti razliku među pojasevima morskog ekosustava

• izraditi hranidbenu mrežu

• riješiti kviz kako bi uočili vlastitu ekološku  osviještenost

 

U fotogaleriji pogledajte kako im je bilo.



NA RUBU KEMIJE

Jedan učenik 8.b razreda posebno se ističe među ostalim učenicima po istinskoj zainteresiranosti za kemiju. Zove se Luka Lozina.

Luka nam je na satovima kemije više puta ove školske godine demonstrirao svoje pokuse kojima je obogatio naše znanje iz kemije.

U svojim nam je pokusima pokazao:

  • nastajanje bakrovog klorida spajanjem modre galice i solne kiseline,
  • dobivanje vodika, klora, kalijevog klorida i manganovog klorida iz kalijevog permanganata pomiješanog sa solnom kiselinom,
  • elektrolizu soli kojom je nastao natrijev hidroksid iz natrijevog klorida,
  • zagrijavanje kalijevog permanganata i natrijeve lužine  kojom smo dobili specifičnu otopinu zelene boje.

Luka za sebe kaže da to nije ništa posebno te da je on jednostavno oduvijek bio zainteresiran za kemiju i kemijske pokuse. Nije ni čudo što je njegova profesorica Vedrana Pivčević rekla da nikada do sada nije vidjela takav prirodan talent i želju za znanjem.


NATJECANJE U KRISTALNOM RASTU "LJEPOTA KRISTALNIH PLOGA"

Od 10. do 12. mjeseca učenici naše škole sujelovali su u Plivinom natječaju "Rast kristalnih ploha".
Učenici 8 e razreda: Nikolina, Rina i Ante osvojili su visoko peto mjesto. Čestitamo!

Pogledaj prezentaciju!



DRAMATIZACIJA NA SATU BIOLOGIJE

Temu ovisnosti obradili smo uz maksimalan doprinos učenika. Učenici 8.k razreda samostalno su napisali tekst, podijelili uloge, osmislili radnju, uredili scenu, odglumili... Cilj je bio usvojiti osnovna znanja o ovisnostima te svladati vještine kojima će u životu biti sposobni izbjeći bilo koji oblik ovisnosti. Nadamo se da je cilj ostvaren!



INTEGRIRANA NASTAVA BIOLOGIJA - LIKOVNA KULTURA

Na satovima biologije učili smo o DNA molekuli, upoznali smo njezinu građu i uloge, a znanje smo produbili izradom modela na satovima likovne kulture...

  



EKO-RADIONICA

STUPNJEVI ONEČIŠČENOSTI KOPNENIH VODA

Učenici 6. razreda su izradili, samostalno prema uputama i od raznih materijala, modele četiri različita stupnja onečiščenosti kopnenih voda u kutijama od cipela.

1. stupanj- POTPUNO ČISTA VODA

2. stupanj - JOŠ UVIJEK ČISTA VODA

3. stupanj - ONEČIŠČENA VODA

4. stupanj - POTPUNO ONEČIŠČENA VODA

Rezultat rada najbolje je vidljiv uspoređivanjem sve četiri "bare"...



TERENSKA NASTAVA-VELEBIT

Održana je dvodnevna terenska nastava za 6. rezrede 1. i 2. lipnja na Velebit pri čemu su se integrirali sadržaji prirode, TZK, vjeronauka i geografije.

Učeničko viđenje terenske nastave možete vidjeti klikom na sliku...



 

 

Priloženi dokumenti:
Ekoloski kviz-prezentacija.ppt

preskoči na navigaciju