preskoči na sadržaj

Osnovna škola Josip Pupačić Omiš

Login
KALENDAR
« Listopad 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji


ŠKOLSKA GODINA 2023./2024.

Odluka o odabiru udžbenika

Odluka o korištenju drugih obrazovnih materijala

 

POPIS UDŽBENIKA

ODABRANI UDŽBENICI

 

Drugi obrazovni materijali - RAZREDNA NASTAVA

Drugi obrazovni materijali - PREDMETNA NASTAVA



KALENDAR RADA
šk. god. 2023./2024.



RAZREDNA NASTAVA

PREDMETNA NASTAVA


VIRTUALNE UČIONICE

HUMANITARNA AKCIJA

Arhiva dokumenata
TJEDAN JOSIPA PUPAČIĆA

 

 



GLOBE program

Meteorološka postaja OŠ Josip Pupačić - Omiš
                                                             


                                                           

Meteorološka postaja PŠ Kučiće

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 3. 12. 2011.

Ukupno: 1232278
Ovaj mjesec: 10481
Danas: 52
 

Treći i posljednji transnacionalni sastanak partnera na EU projektu Traditional Children's Stories for a Common Future – TRACE održan je u Granadi, Španjolska, 15.-16. srpnja 2021. u organizaciji Europske arapske zaklade za visoko obrazovanje (Fundación Euroárabe de Altos Estudios) .

Sastanku su prisustvovali projektni koordinator Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu (Hrvatska), Osnovna škola “Josip Pupačić” (Hrvatska), Udruga Kreativne ideje (Latvija), Euro-Arapska zaklada za visoke studije (FUNDEA) (Španjolska), i Sveučilište na Peloponezu (Grčka).

  • Na sastanku su partneri detaljno analizirali aktivnosti koje se provode u okviru intelektualnih izlaza IO1 – TRACE obrazovni paket i IO2 – TRACE e-platforma za tradicionalne dječje priče.
  • Sastanak je započela Frida Biščan, koordinatorica projekta, koja je dala detaljan pregled svih aktivnosti. Svi partneri razgovarali su o završenim aktivnostima.
  • O odrađenim aktivnostima IO2 izvijestila je Karolina Holub. Sve aktivnosti su završene prema IO2 terminskom planu.
  • Svaki je partner predstavio multiplikatorski događaj Projekta održan u njihovoj zemlji i način na koji su ga prezentirali javnosti. Bernarda Klarić, Davorka Deur i Marina Fistanić održale predavanje o radionicama koje su se provele u OŠ Josip Pupačić.
  • Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu dala je primjer kako pripremiti diseminacijsko izvješće i predstavila elemente koje ono treba sadržavati.
  • Kako se bliži kraj projekta, razgovaralo se i o izradi završnog izvješća.

______________________________________________________________________________________________________________

 

Prezentacija projekta TRACE – Festival dalmatinskih klapa, 2.7.2021.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=XOTNvYJktOo

 

_____________________________________________________________________________________________________________________                                  

 Zagreb, 29.6.2021.

Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu organizirala je događaj TRACE Multiplier 29. lipnja 2021. Rezultate projekta Trace predstavili su Frida Bišćan, koordinatorica projekta iz Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, Bruno Ćurko i Ivana Kragić iz Udruge Petit Philosophy, Bernarda Klarić i Marina Fistanić iz Osnovne škole Josipa Pupačića te Dragana Koljenik i Karolina Holub iz Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu.

U događaju su sudjelovali i književnica Nada Mihaljević koja je čitala odabrane priče, knjižničarka Keti Krpan iz Knjižnica grada Zagreba s biblioterapijom na temu priče Mandin zdenac te predstavnici partnerskih institucija iz Španjolske, Latvije i Grčke s online prezentacijom odabranih priča iz njihove zemlje.

Na ovom događaju sudjelovalo je više od 60 delegata, uglavnom učitelja, knjižničara i odgajatelja iz različitih institucija i gradova.

Radionice u OŠ Josip Pupačić

https://www.youtube.com/watch?v=TNBU_1m3heE

Priča Crni ovan u interpretaciji Marije Šarac

https://www.youtube.com/watch?v=m4bNot5Dy74

 

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Priručnik TRACE

Nakon odabranih priča i provedenih radionica, objednili smo svoj rad u priručniku TRACE, namijenjenog učenicima, učiteljima, knjižničarima kako bi se mogli njime služiti. Priručnik je preveden i na engelski jezik.

Priručnici su dostupni u prilogu.

 

                           

 

 

 

Engleska verzija :

https://drive.google.com/file/d/10W4HlvN5qxJfOEAVn22X4i60ePXBsU-h/view?usp=sharing

Hrvatska verzija:

 

Bernarda Klarić, 28.svibnja, 2021.


TRACE NA PRIČIGINU

U tjednu posvećenom Josipu Pupačiću, sudjelovali smo s projektom TRACE, upoznajući učenike, učitelje i knjižničare s intelektualnim rezultatima. Školski Pričigin otvoren je pričom Crni ovan, koju je pročitala učiteljica Marija Šarac. Nakon upoznavanja s pričama, prisutni su mogli razgledati učeničke radove, koje možete i vi pogledati u našoj galeriji!

 

 


ISTRAŽIVANJE: Odnos učenika prema tradicionalnim pričama 

Cilj istraživanja, istraživačka pitanja i hipoteze

Glavni cilj istraživanja bio je ispitati koliko su učenici upoznati s tradicionalnom pričom

Istraživačka  pitanja:

  1. Prepoznaju li učenici obilježja tradicionalne priče?
  2. Razlikuju li učenici tradicionalnu priču od drugih priča koje se koriste u nastavi Hrvatskog jezika?
  3. Mogu li učitelji i knjižničari utjecati na učenike prenoseći tradiciju na nastavi?
  4. Uočavaju li učenici obilježja tradicije izvan nastave?
  5. Utječu li tradicija i tradicionalni običaji na društvo? Kako?
  6. Uočavaju li tradiciju u književnosti, glazbi, plesu, odjeći i ostalim granama umjetnosti?

Hipoteze:

  1. Očekuje se da učenici prepoznaju obilježja tradicionalne priče.
  2. Očekuje se da učenici razlikuju tradicionalnu priču od drugih priča koje se koriste u nastavi Hrvatskog jezika
  3. Očekuje se da učitelji i knjižničari mogu utjecati na učenike prenoseći tradiciju na nastavi.
  4. Očekuje se da se da učenici prepoznaju obilježja tradicije izvan nastave.
  5. Očekuje se da učenici uočavaju utjecaj tradicionalnih običaja u društvu.
  6. Očekuje se da učenici uočavaju elemente tradicije u književnosti, glazbi, plesu, odjeću i ostalim granama umjetnosti.

 

Sudionici istraživanja su učenici OŠ Josip Pupačić.

U istraživanju je sudjelovalo 59 učenika.

Istraživanje je provedeno u svibnju 2021. godine.

 

Postupak i instrument

Podatci su prikupljeni uz pomoć online upitnika Google obrasci.

Anketni upitnici rješavani su u virtualnoj učionici, za vrijeme trajanja redovnog sata Hrvatskog jezika.

Učenici su ispunjavali upitnike od 10 minuta.

Prije ispunjavanja upitnika  učitelji i učenici su bili upoznati s načinom na koji upitnik trebaju ispuniti te s razlogom ispunjavanja.

Instrument ovog istraživanja bio anketni upitnik.

 

3. Rezultati i rasprava

Odnos prema tradiciji u nastavi

Voliš li čitati ili slušati tradicionalne priče?

DA             NE

 

Koje etične vrijednosti prepoznaješ u pričama?  

KRATKI ODGOVOR UČENIKA

 

Kakve osjećaje u tebi pobuđuju tradicionalne priče?

KRATKI ODGOVOR UČENIKA

 

Potiču li te na daljnje istraživanje tradicionalnih običaja

       DA NE

 

Potiču li te na održavanje običaja sredine iz koje potječeš?

       DA  NE

 

Doživljavaš  li ih kao istinitim?

        DA       NE

 

Želiš li i sam/sama zapisati tradicionalnu priču iz svoh kraja? (npr. Priča o životu Mile Gojsalić, o pohodima omiških gusara i sl.)

         DA     NE

 

Zanimaju li te tradicionalne priče drugih zemalja i naroda?

        DA     NE

 

 

RETULTATI ISTRAŽIVANJA -  Odnos prema tradicionalnoj priči

https://drive.google.com/file/d/1-hbE_CYcB_TxUdDjohtobs6JeKSdRBso/view?usp=sharing

 

 

Istraživanje su smislile i provele Bernarda Klarić, prof, Marina Fistanić, prof, Davorka Deur, prof., 13.svibnja, 2021.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 PROJEKT TRACE

 

  KAKO ČITANJE UČINITI ZANIMLJIVIM  - 2021. GODINA ČITANJA

 

IZBORNA LEKTIRA

 

 

U godini smo koja je posvećena čitanju, zato smo  sa svojim učenicima odlučile satove lektire učiniti što zanimljivijima.Odlučile smo   tradicionalne dječje priče obraditi kao izbornu lektiru.
Kako smo odrađivali radionice? Svim našim učenicima od 1. do 6. razreda podijelile smo priče u Google Classrom. To je platforma koju smo ove godine koristili u nastavi. Svi učenici su mogli čitati priče kući, odabrati najdražu priču, najzanimljiviju priču, priču koja im se nije svidjela..

Radionice smo provele u razdoblju: veljača, ožujak 2021.

S učenicim smo izvodile radionice:

  • radionice pripovijedanja priča
  • natjecanje u čitanju naglas - Učenici su trebali odabrati jednu priču i kući je naučiti izražajno čitatai. Svaki natjecatelj – učenik u svom je razredu  imao svojih 5 minuta, dvije da se predstavi i kaže par riječi o priči koju je odabrao i 3 minute za izražajno čitanje. Ocjenjivala se, ne samo jasnoća i razgovjetnost čitanja već i kreativnost uvodnog dijela, izražajnost u nastupu, primjerenost teksta uzrastu i sveukupni dojam.
  • radionice kreativnog pisanja – izrada stripa, promjena završetka priče, učenik postaje lik u priči..
  • likovne radionice – izrada naslovnice priče, crtanje najdražeg lika uiz priče, ilustracija priče
  • informatičke radionice – učenici su trebali crtati likove iz priče u digitalnim alatima, izrada videa..
  • edukativni izlet

 

Rezultati radionica:

Davorka Deur, Marina Fistanić, Bernarda Klarić – ppt- ŠTO JE PROJEKT TRACE?

https://drive.google.com/file/d/10Qn3smpgLPs1amxPE6rF-IrhAFXpJ13y/view?usp=sharing

Marina Fistanić – priprema za 1. razred

Tradicinalne priče zavičaja: Crni ovan

https://drive.google.com/file/d/1tEZYPMIMpGoaIaSx5lYsJyzGQJIoTZya/view?usp=sharing

Bernarda Klarić PPT- Crni ovan

https://drive.google.com/file/d/1t8NT3CmKuBvUQA5BkYL-9jY7SgyCCimD/view?usp=sharing

Bernarda Klarić – priprema 6. razred

https://drive.google.com/file/d/1tQbL_I_9IBTlifhx_TTdcvlM8fyykQRA/view?usp=sharing

Tezej i Minotaur – grčka bajka

Martina Milina – priprema za 4. razred

https://read.bookcreator.com/vHj91fNB0hgt4o47KgSV1y9wjp33/vr5U6-_0Q8-ZWFU0IvI5Jw

 

Simona Jurjević – 1. razred

Tradicinalne priče zavičaja: Crvene stine

Book Creator - CRVENE STINE

 

Julija Tomasović – Crni ovan  - informatička radionica

https://spark.adobe.com/video/Bo20KuMVDQijz

 

Marija Šarac, Dragana Topić – Latvijske bajke

https://drive.google.com/file/d/10JHJQDEWY6f-v9m-A4HIKOFe2DX2akK-/view?usp=sharing

Andrijana Katurić

https://drive.google.com/file/d/1El8yOMybK1Iq4wGudZxI9a3W7zccd0UZ/view?usp=sharing

 

Anita Mimica – Grčke priče

https://drive.google.com/file/d/10BbGsQ0iseh7SW6FZRpZXS00qFw4tHua/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1-tm1Xy_GAaINfTXQJcrnwRTANBieZA_b/view?usp=sharing

 

 

Priredile: Davorka Deur, Bernarda Klarić, Marina Fistanić,

27.ožujka 2021.

 


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Workshops at the Josip Pupačić Elementary School

 

We have expanded this topic a little bit by teaching childrens stories during our lessons and talking about their values.

We have performed the following activities with children:

• reading workshops in the classroom and school library

• dramatization workshops

• creative writing workshops (change the ending of a story, create your own story ...)

• creative storytelling workshops (you became a character in the story)

• art workshops

 • music and dance workshops (we get to know traditional songs and dances)

 • sports workshop (we get to know sports from the past, traditional games).

 

We have prepared links for you to view the works of our childrens.

 

https://drive.google.com/file/d/1S5I7cPhV0DkupyVPwbRGeMX2iuesEA9T/view?usp=sharing

 

https://read.bookcreator.com/waTPp2AX1iVyUtdUFlwjTXl5s9o1/Mh087wK0TnGIILYNPuxM2g


https://read.bookcreator.com/vHj91fNB0hgt4o47KgSV1y9wjp33/vr5U6-_0Q8-ZWFU0IvI5Jw

 

                                                                                                                            Bernarda Klarić, Marina Fistanić,  ožujak 2021.

_______________________________________________________________________________________________________________________

    Produljeno trajanje projekta „TRACE“

Zbog pandemije bolesti COVID-19 i nemogućnosti provedbe projektnih aktivnosti u prvotno ugovorenom vremenu trajanja do 31. kolovoza 2020. produljuje se trajanje projekta Traditional children’s stories for a common future – TRACE za 11 mjeseci, točnije do 31. srpnja 2021. godine.

 

__________________________________________________________________________________________________________________________

U svrhu projekta „Traditional children’s stories for a common future – TRACE“ učiteljice naše škole sa svojim učenicima provele su kreativne radionice  o pričama Crni ovan i  Redovnik i lasica. U radionicama su sudjelovali učenici od 1. do 6. razreda.

Projekt TRACE -  kreativne radionice

https://drive.google.com/file/d/1Hhw3D6f2l47DpzKzX7Ag2dnGbUEv2GTK/view?usp=sharing

                                                                                                                                         Marina Fistanić, Bernarda Klarić

_______________________________________________________________________________________________________________________

U sklopu projekta Traditional children’s stories for a common future – TRACE odabrana je i prevedena na engleski 21 tradicionalna priča iz Hrvatske, Grčke, Latvije i Španjolske. Riječ je o tradicionalnim pričama tih zemalja koje su vrijedan dio europske kulturne baštine. Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu koordinator je Projekta, a suradnici su na Projektu Udruga za poticanje neformalnoga obrazovanja, kritičkoga mišljenja i filozofije u praksi Mala filozofija (Zadar, Hrvatska), Osnovna škola Josip Pupačić (Omiš, Hrvatska), University of Peloponnese (Tripolis, Grčka), Biedriba Radošās Idejas (Riga, Latvija) i Fundación Euroárabe de Altos Estudios (Granada, Španjolska).

U odabiru priča u svakoj su pojedinoj zemlji preko anketa i fokus grupa sudjelovali istaknuti stručnjaci u području obrazovanja i informacijsko-komunikacijskih znanosti. Priče će se prevesti na jezike zemalja partnera u Projektu te će se potom objaviti na portalu Traditional children’s stories for a common future – TRACE.

Odabrane priče iz HrvatskeFroggy girl (Žabica djevojka), The black ram (Crni ovan), The story of the Plitvice lakes (Priča o Plitvičkim jezerima), Manda’s well (Manduševac), Red

Odabrane priče iz Grčke: Theseus and the MinotaurIcarus & Daedalus WingsThe Man, the Boy and the Donkey.

 Odabrane priče iz Latvije: Golden EggThe little bread bunThe old man’s mittenWild animals and the dough box makerThe bee is punished for lyingThe fly is granted the freedom of choice i The grateful creatures, Juris Zvirgzdinš

Odabrane priče iz Španjolske: The monk and the weasel, The traveller and the goldsmith, The caliph, the shepherd and happiness i How to teach an elephant to speak.

https://www.nsk.hr/odabrana-21-djecja-prica-u-sklopu-projekta-trace/

                                                                                                                                                               Bernarda Klarić, Marina Fistanić

__________________________________________________________________________________________________________________________

U svrhu projekta „Traditional children’s stories for a common future – TRACE“ 25. listopada 2019. godine našu školu su posjetili članovi Kulturno umjetničke udruge "Mosor" iz Gata čiji je član i naša učiteljica Đeni Žuljević.

Učenici 1.a, 1.b, 3.a, 3.b i 8.b razreda i njihove učiteljice: Ana Pupačić Borović, Marina Fistanić, Martina Milina, Dinka Lendić i Marija Didović imali su priliku vidjeti nošnju poljičkog kneza i poljičke žene, sudjelovati u radionici gluvog kola, upoznati način pripremanja soparnika, tradicionalnog poljičkog jela kojeg su na kraju i kušali. Svrha je projekta upoznati ciljne skupine, učitelje, edukatore i knjižničare koji rade s djecom u dobi između šest i dvanaest godina s tradicionalnim dječjim pričama iz partnerskih zemalja, a posredno i s kulturom tih zemalja. Ovaj put smo pručavli našu kulturnu baštinu.

                                                                priredila: Martina Milina

  


Diseminacija projekta Trace

 
 

TRACE

Učenici 4.a i 4.b razreda oživjeli su staru tradicionalnu igru Alku na svoj način uz pomoć učiteljica Ankice Utrobičić i Marine Fistanić.
 

11.6.2019.

Učiteljica Sanja Pešić sa svojim učenicima na satovima Vjeronauka pročavala je legende i priče o svecima našeg zavičaja.


EDUKATIVNI IZLET 25.3.2019.
Učiteljice: Anita Mimica, Gordana Jerić, Marija Kalajžić

 Veljača 2019.
Knjižničarka Ana Kraljević
 
Motivacijski satovi čitanja tradicionalnih dječjih priča u školskoj knjižnici.

Motivacijski sat u školskoj knjižnici 30.1.2019.
Knjižničarka Bruna Fistanić učenicima čita tradicionalne dječje priče.
 


Veljača 2019.
Učiteljica Marina Fistanić
 
Učenici 4.b  razreda čitaju hrvatsku narodnu bajku Mala vila, prepričavaju bajku s promjenom završetka, zapisuju bajku, ilustriraju bajku...

 

Omiš, 6.3.2019.
 
TRACE
 
We talked to the kids about (legends) TRADITIONAL STORIES like:
- the arrival of Croatson todays territory
- pirates who lived in our homeland.
We talked about historical figures of our homeland like Mila Gojsalić who fought against Turkis people.
We talked about the villas, the witches, the wolves...
 
In the school library we read traditional stories.
After that we with  the children wrote stories about villas, the witches...
 
We have taught children that everystory has a morall lesson.
                                              
                                                                                  Marina Fistanić, Bernarda Klarić

NACIONALNA I SVEUČILIŠNA KNJIŽNICA U ZAGREBU

3. rujna 2018.

Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu odobren projekt „TRACE“ iz #Erasmus+ programa #EU

Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu odobren je projekt iz Erasmus+ programa Europske unije pod nazivom „Traditional children’s stories for a common future – TRACE“. Projekt vrijedan 178.330,00 eura provodit će se od 1. rujna 2018. do 31. kolovoza 2020. godine u suradnji sa suradnicima iz Hrvatske, Grčke, Latvije i Španjolske.

Svrha je Projekta upoznati ciljne skupine, učitelje, edukatore i knjižničare koji rade s djecom u dobi između šest i 12 godina s tradicionalnim dječjim pričama iz partnerskih zemalja, a posredno i s kulturom tih zemalja.

http://www.nsk.hr/nacionalnoj-i-sveucilisnoj-knjiznici-u-za…

24. listopada 2018. 

U NSK predstavljen projekt „Traditional children’s stories for a common future – TRACE“ iz Erasmus+ programa EU

U Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici u Zagrebu 23. listopada 2018. godine predstavljen je projekt pod nazivom Traditional children’s stories for a common future – TRACE koji je odobren Knjižnici u sklopu Erasmus+ programa Europske unije.

Na početku predstavljanja Projekta okupljene je pozdravila glavna ravnateljica Nacionale i sveučilišne knjižnice u Zagrebu dr. sc. Tatijana Petrić, a zatim se okupljenima obratila koordinatorica Projekta Frida Bišćan, savjetnica za školske knjižnice pri NSK. O sudjelovanju u projektu govorili su Bruno Ćurko i Ivana Kraljić iz zadarske udruge za poticanje neformalnoga obrazovanja, kritičkoga mišljenja i filozofije u praksi Mala filozofija, Bernarda Klarić iz Osnovne škole Josip Pupačić iz Omiša, Sanita Putnina iz Association Creative Ideas iz Latvije i José M. González Riera iz Euro- Arab Foundation for Higher Studies iz Španjolske

http://www.nsk.hr/u-nsk-predstavljen-projekt-traditional-c…/

 

3. siječnja 

Objavljen portal EU projekta TRACE iz Erasmus+ programa Europske unije

Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu prošlog je mjeseca objavila portal projekta Traditional children’s stories for a common future – TRACE.

U sklopu Projekta bit će prevedena najkvalitetnija dječja literatura iz partnerskih zemalja na pet europskih jezika partnerskih zemalja i engleski jezik. Također, u planu je organizacija mnoštvo radionica za učitelje, knjižničare i edukatore, kako bi ih se upoznalo s kreativnim i inovativnim metodama poticanja djece na čitanje, kritičko razmišljanje i vlastito istraživanje europske kulture i europskih zemalja preko njima bliske literature – tradicionalnih dječjih priča, koje su vrijedan dio europske kulturne baštine.

Projekt TRACE provodi se od 1. rujna 2018. do 31. kolovoza 2020. godine u suradnji sa suradnicima iz Hrvatske, Grčke, Latvije i Španjolske.

#NSK #NSKErasmus #TRACE #europskakultura #dječjepriče

#kulturnabaština #istraživanjeeuropskekulture

http://www.nsk.hr/objavljen-portal-posvecen-eu-projektu-tr…/


 

preskoči na navigaciju